Tesztalanyunk viszont abban a szerencsés helyzetben van, hogy a forgalmiban nem szerepel az említett korlátozás, így bátran nekivághatunk a város meghódításának. Tesztpéldányunk a Herkules márkanevet viseli.
A tajvani Adly márka Európába szánt levédett márkája, ami nálunk még nem annyira ismert, mint a környező országokban. A gyár működését 1978-ban kezdte, mára több mint hét különböző ATV-t gyárt, a legkisebb 50-es erőforrástól kezdve a legnagyobb 300 cm3-is csúcsmodellig. Az ATV-nk sportos masszív kinézete ellenére közútra szánták, erről árulkodnak az irányjelzők és az utcai gumik. Elölről egy meglehetősen agresszív "első" hegyes orridom néz velünk farkasszemet. Magas építése miatt terep-quadnak is megfelelő gépen elöl hasznos lökhárítót, hátul a szerszámtartó dobozt találhatunk.
A fellépő mellett műanyag borítást találunk, ami megakadályozza, hogy a lábunk becsússzon a kerékhez. A sportos külsőt a tajvani gyár megspékelte egy bevált blokk alkalmazásával. A választás az egykori Honda XL 250-es erőforrására esett. A léghűtéses erőforrás hengerűrtartalmát megnövelték, így az 282 cm3-es lett. A blokk ugyan mára nem tartozik a legagresszívebbek közé, de ennek ellenére jól terelgeti a 200 kg-os testet. A 19 lóerős géppel könnyedén elemelhetjük az első kerekeket a talajtól, emellett 85 km/órás maximális sebessége bőven elég. A rövid tengelytávnak és az agresszív blokknak köszönhetően kis helyen, akár helyből megfordul. A strapabíró blokk 5 sebességes, plusz egy hátrameneti fokozattal ellátott váltóművel párosul. Kuplungja puhára sikerült.
Egyetlen problémánk a hátramenet fokozattal lehet, ami összeszedett mozdulatokat, és két balkezet igényel. Menete: Kuplung behúzva - ezzel nem is lenne baj -, a kuplungkaron található pöcök benyomva - ez már nem egykezes mutatvány- és most jön hab a tortán, - még a szintén a bal oldalt, a blokk mellett található kart felfelé kell húzni. Ez aztán izzasztó mutatvány! A blokkot dupla acél bölcsővázba helyezték, amihez elől független progresszív rugóstagokkal ellátott dupla lengőkar kapcsolódik, míg hátul központi rugóstagot találunk. A progresszív rugóstagoknak köszönhetően jól viselik a kisebb terepet, aszfalton pedig hibátlanul dolgoznak. A fékek némi átalakításon estek át, előre a Hyosung 250-es tárcsaféke került, így az első fék teljesítményen felüli fékhatást biztosít, ami hátul szimpla tárcsafékkel párosul. Így feszített tempónál is könnyedén megállítják quad-unkat és remélhetőleg a vezetőjét is.
A városi forgalomban jól viselkedett, a széles kormánnyal jól irányítható gép a sebesség maximumánál vesztett kicsit stabilitásából, ami nagyrészt magas testmagasságnak köszönhető. Az ülés megfelelő, sárvédelme, esővédelme tökéletes, a széles sárvédőknek köszönhetően. Ami nagyon hasznos volt a városi cikázások alkalmával, az a kormányzár, ami némi biztonságérzetet nyújtott mikor beugrottam valahova. A Herkules nagyon jól viselkedett nálam, amerre csak jártam mindenfelé nagy feltűnést keltett a városi utcákon. Élvezetes kis járgány lehet azok számára, akik szeretnének megismerkedni a quadozás örömével viszonylag megfizethető áron. Ebben csak a jelenlegi szabályozás szabhat gátat.
Műszaki adatok
|
Motor |
Egyhengeres, négyütemű, levegő hűtés |
Löktérfogat |
282 cm3 |
Furat x löket |
74 x 65,5 mm
|
Méret H./SZ./M |
1800/1030/1070 mm
|
Ülésmagasság |
800 mm
|
Tengelytáv |
1150 mm
|
Saját tömeg |
200 kg
|
Váltó |
5 fokozatú + hátramenet |
Felfüggesztés elöl |
Mindkét oldalon állítható előfeszítésű teleszkóp |
Felfüggesztés hátul
|
Központi rugóstag |
Fékek elől |
Dupla tárcsafék |
Fékek hátul |
Szimpla tárcsafék |
Gumi első |
22x7-10 |
Gumi hátsó
|
21x10-8 |
Tank |
8,2 liter
|
kulcs |
érték |
kulcs |
érték |
kulcs |
érték |
kulcs |
érték |
kulcs |
érték |