tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Herkules ATV 300 2006




Quaddal a körúton
[InfoBike.hu | Infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2010.07.20
Herkules, ATV 300 2006


Ugye rit­kán ta­lál­ko­zunk? Az ese­tek több­sé­gé­ben rend­szám nél­kül lát­ha­tunk olyan me­nő srá­co­kat, akik ép­pen­hogy át­tép­nek előt­tünk az út­tes­ten, me­ne­kül­ve a ren­dő­rök elől. Ez le­het­ne más­képp is! Je­len­leg csak 50 cm3 lö­ket­tér­fo­ga­tot meg nem ha­la­dó qu­ad­-dal köz­le­ked­he­tünk (per­sze ha meg­fe­lel tu­cat­nyi elő­í­rás­nak) az asz­fal­ton B ka­te­gó­ri­ás jo­go­sít­vánnyal, rend­szám nél­kül. Ha en­nél na­gyobb qu­a­d-ot sze­ret­nénk for­ga­lom­ba he­lyez­ni, meg­te­het­jük! Vi­szont a rend­szám, a biz­to­sí­tás és egyéb költ­sé­gek mel­lett csak föl­dú­ton hasz­nál­hat­juk le­gá­li­san jár­mű­vün­ket.

Tesz­ta­la­nyunk vi­szont ab­ban a sze­ren­csés hely­zet­ben van, hogy a for­gal­mi­ban nem sze­re­pel az em­lí­tett kor­lá­to­zás, így bát­ran ne­ki­vág­ha­tunk a vá­ros meg­hó­dí­tá­sá­nak. Teszt­pél­dá­nyunk a Her­ku­les már­ka­ne­vet vi­se­li.

A taj­va­ni Adly már­ka Eu­ró­pá­ba szánt le­vé­dett már­ká­ja, ami ná­lunk még nem annyi­ra is­mert, mint a kör­nye­ző or­szá­gok­ban. A gyár mű­kö­dé­sét 1978-ban kezdte, má­ra több mint hét kü­lön­bö­ző ATV-t gyárt, a leg­ki­sebb 50-es erő­for­rás­tól kezdve a leg­na­gyobb 300 cm3-is csúcs­mo­del­lig. Az ATV-nk spor­tos masszív ki­né­ze­te el­le­né­re kö­zút­ra szán­ták, er­ről árul­kod­nak az irány­jel­zők és az ut­cai gu­mik. Elöl­ről egy meg­le­he­tő­sen ag­resszív "el­ső" he­gyes or­ri­dom néz ve­lünk far­kassze­met. Ma­gas épí­té­se miatt te­rep-qu­ad­nak is meg­fe­le­lő gépen elöl hasz­nos lök­há­rí­tót, há­tul a szer­szám­tar­tó do­bozt ta­lál­ha­tunk.

A fel­lé­pő mel­lett mű­anyag bo­rí­tást ta­lá­lunk, ami meg­aka­dá­lyoz­za, hogy a lábunk be­csússzon a ke­rék­hez. A spor­tos kül­sőt a taj­va­ni gyár meg­spé­kel­te egy be­vált blokk al­kal­ma­zá­sá­val. A vá­lasz­tás az egy­ko­ri Hon­da XL 250-es erő­for­rá­sá­ra esett. A lég­hű­té­ses erő­for­rás hen­ge­rűr­tar­tal­mát meg­nö­vel­ték, így az 282 cm3-es lett. A blokk ugyan má­ra nem tar­to­zik a leg­ag­resszí­veb­bek kö­zé, de en­nek el­le­né­re jól te­rel­ge­ti a 200 kg-os tes­tet. A 19 ló­erős gép­pel könnye­dén el­emel­het­jük az el­ső ke­re­ke­ket a ta­laj­tól, emel­lett 85 km/órás ma­xi­má­lis se­bes­sé­ge bő­ven elég. A rö­vid ten­gely­táv­nak és az ag­resszív blokk­nak kö­szön­he­tő­en kis he­lyen, akár hely­ből meg­for­dul. A stra­pa­bí­ró blokk 5 se­bes­sé­ges, plusz egy hát­ra­me­ne­ti fo­ko­zat­tal el­lá­tott vál­tó­mű­vel pá­ro­sul. Kup­lung­ja pu­hára si­ke­rült.

Egyet­len pro­blé­mánk a hát­ra­me­net fo­ko­zat­tal le­het, ami össze­sze­dett moz­du­la­to­kat, és két bal­ke­zet igé­nyel. Me­ne­te: Kup­lung be­húz­va - ez­zel nem is len­ne baj -, a kup­lung­ka­ron ta­lál­ha­tó pö­cök be­nyom­va - ez már nem egy­ke­zes mu­tat­vány- és most jön hab a tor­tán, - még a szin­tén a bal ol­dalt, a blokk mel­lett ta­lál­ha­tó kart fel­fe­lé kell húz­ni. Ez az­tán iz­zasz­tó mu­tat­vány! A blok­kot dup­la acél böl­cső­váz­ba he­lyez­ték, ami­hez elől füg­get­len pro­gresszív ru­gós­ta­gok­kal el­lá­tott dup­la len­gő­kar kap­cso­ló­dik, míg há­tul köz­pon­ti ru­gós­ta­got ta­lá­lunk. A pro­gresszív ru­gós­ta­gok­nak kö­szön­he­tő­en jól vi­se­lik a ki­sebb te­re­pet, asz­fal­ton pe­dig hi­bát­la­nul dol­goz­nak. A fé­kek né­mi át­ala­kí­tá­son es­tek át, elő­re a Hyo­sung 250-es tár­csa­fé­ke ke­rült, így az el­ső fék tel­je­sít­mé­nyen fe­lü­li fék­ha­tást biz­to­sít, ami há­tul szim­pla tár­csa­fék­kel pá­ro­sul. Így fe­szí­tett tem­pó­nál is könnye­dén meg­ál­lít­ják qu­ad-un­kat és re­mél­he­tő­leg a ve­ze­tő­jét is.

A vá­ro­si for­ga­lom­ban jól vi­sel­ke­dett, a szé­les kor­mánnyal jól irá­nyít­ha­tó gép a se­bes­ség ma­xi­mu­má­nál vesz­tett ki­csit sta­bi­li­tá­sá­ból, ami nagy­részt ma­gas test­ma­gas­ság­nak kö­szön­he­tő. Az ülés meg­fe­le­lő, sár­vé­del­me, eső­vé­del­me tö­ké­le­tes, a szé­les sár­vé­dők­nek kö­szön­he­tő­en. Ami na­gyon hasz­nos volt a vá­ro­si ci­ká­zá­sok al­kal­má­val, az a kor­mány­zár, ami né­mi biz­ton­sá­gér­ze­tet nyúj­tott mi­kor beug­rot­tam va­la­hova. A Her­ku­les na­gyon jól vi­sel­ke­dett ná­lam, amer­re csak jár­tam min­den­fe­lé nagy fel­tű­nést kel­tett a vá­ro­si ut­cá­kon. Élve­ze­tes kis jár­gány le­het azok számá­ra, akik sze­ret­né­nek meg­is­mer­ked­ni a qu­adozás örö­mé­vel vi­szony­lag meg­fi­zet­he­tő áron. Eb­ben csak a je­len­le­gi sza­bá­lyo­zás szab­hat gá­tat.

 

 

Műszaki adatok
Motor Egyhengeres, négyütemű, levegő hűtés
Löktérfogat 282 cm3
Furat x löket 74 x 65,5 mm
Méret H./SZ./M 1800/1030/1070 mm
Ülésmagasság 800 mm
Tengelytáv 1150 mm
Saját tömeg 200 kg
Váltó 5 fokozatú + hátramenet
Felfüggesztés elöl Mindkét oldalon állítható előfeszítésű teleszkóp
Felfüggesztés hátul
Központi rugóstag
Fékek elől Dupla tárcsafék
Fékek hátul Szimpla tárcsafék
Gumi első 22x7-10
Gumi hátsó
21x10-8
Tank 8,2 liter
kulcs érték
kulcs érték
kulcs érték
kulcs érték
kulcs érték

 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.