Drag Star egyik alap cruiseré nőtte ki magát korábban a Yamaha palettáján. A most bemutatásra kerülő modell kicsit más, mint a megszokott Star modellek. Nevezhetnénk Custom Drag Star-nak, viszont gazdája inkább átalakításnak nevezné a motoron történt módosításokat, mivel végeredményben sok katalógus alkatrészt is magán visel az iwatai kétkerekű.
A motoron lényegében változatlan maradt a blokk, a tank illetve a váz. Bár fontos megemlítenünk, hogy a vázról eltávolításra kerültek a hátsó sárvédőt tartó nyúlványok. Ezek szükség estén, csavarkötéssel visszaszerelhetők. Eredeti formájában került felszerelésre az elsősárvédő is. Ezzel szemben a hátsó sárvédő egyedi kialakítású, a lengővillához kapcsolódik, ezért a gumitól mért távolsága mindig ugyanakkora. Ez a megoldás, valamint a szintén kézzel készített ülés segítettek elérni a hátsó rész kimondottan alacsony kialakítását. A nyereg spártai módra kemény, egy 2 mm vastag ívelt acéllemezen, 1 cm vastag polifoam és egy vékony bőr bevonat fokozza a kényelmet.
|
|
Az ülés alatt található elektronika védődoboza szintén kézi munkával készült. A gyári oldaldeklik eredetileg krómozott felületűek voltak. A tulajdonos szerint a nagyobb felületű csillogó alkatrészek már rontottak volna összhatáson, ezért a fedeleket karbonszál erősítésű műgyantából készíttette el.
A drótküllős kerekek Metzeler ME 880-as gumikat kaptak, elöl 110/90, hátul szélesebb, 180/70-es méretben. A gurigák mintázata szebb a gyárilag alkalmazott abroncsokénál, és a puhább keverékű Marathon-ok a tapadást is pozitív irányban befolyásolják.
Talán a legszembeötlőbb alkatrész, a széles LSL dragbar kormány, amely TÜV engedéllyel rendelkezik. A lapos, széles kialakítás miatt kissé „hasalósabb” lett az üléspozíció, de legalább így jobban uralható a fekete Star. A kormány kiemelő 25 cm magas Highway Hawk, előnye, hogy a kormányt teljesen elfordítva az nem ütközik bele a tankba.
Az elsőlámpa egy 2002 előtt gyártott Drag Star-ról származik, mivel a tulajnak jobban tetszik ez a forma, mint az újabb, nyújtott alakú lámpatest.
A visszapillantó tükrök csakúgy, mint a korábban említett kormány kiemelő, a Highway Hawk katalógusból származnak. Az apró irányjelzők Kellermann gyártmányúak, és a Bullet nevet viselik. Különlegességük, hogy kicsiny méretük miatt inkább csak működés közben láthatók, kikapcsolva szolidan megbújnak a többi alkatrész között.
A hátsó sárvédő és a széles hátsógumi által nyújtott optikai élménybe csak belecsúfított volna egy hátsó lámpa és rendszámtábla együttes, ezért azok a bal oldalra, egy speciális, saválló lemezből készült tartóra lettek száműzve. A hátsó világítást Higway Hawk Cateye lámpatest szolgáltatja.
A kipufogócsövek egyedi gyártmányúak, saválló csőből készültek. A kívánt tónusú hang elérése érdekében, tartalmaznak hangtompítókat is. Ennek ellenére a szomszédok mindig hallják, ha a Yamaha és tulajdonosa hazaérkezett útjáról.
Az átalakított Star-ral hosszabb túrákra is elindul gazdája, „egy fenékkel” már Lengyelországig is eljutottak együtt. A motoron szándékosan nincs hátsó ülés, mert Zsolt leginkább szólóban szeret motorozni.
Technikai adatok
Kerekek: eredetiek,
Gumik: a gyári helyett METZELER Marathon ME 880-ok
elöl: azonos, 110/90-es
hátul: szélesebb, 180/70-es méretben.
Kormány: LSL 102 cm széles, dragbar, TÜV-vel
Kormány kiemelő: Highway Hawk 25 cm magas
Tükrök: Highway Hawk
Irányjelzők: Kellerman, Bullet.
Elsőlámpa: 2002 előtti Yamaha Drag Star gyári.
Lábtartó: Highway Hawk 12 cm-rel előretolt.
Ülés: egyedi, 2-es acéllemezből kivágva, hajlítva.
Hátsó ülés: az nincs.
Oldaldeklik: egyedi, karbon
Hátsó sárvédő: egyedi, a lengővillához fogatva.
Hátsó világítás: Highway Hawk, Cateye.
Oldalra kihelyezve, egyedi savállóból készült
rendszámtábla tartóval.
Kipufogók: egyediek, savállóból, némi tompítással