Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

SuperMoto OB ? 4.forduló




[InfoBike.hu | Supermot.hu] Felvétel dátuma: 2010.07.22
SuperMoto OB, 4.forduló, Dunaszerdahely


A magyar SuperMoto Országos Bajnokság negyedik fordulóját Dunajská Streda városában, azaz magyarosan Dunaszerdahelyen rendezték meg (2010.07.18, vasárnap), mely egyben a szlovák nemzeti bajnokság állomásaként is szerepelt az elmúlt hétvégén.

 Az időjárás kegyes volt a versenyzőkhöz, hiszen a hosszan tartó, szinte elviselhetetlen kánikula éppen vasárnapra hagyott alább, szinte tökéletes körülményeket teremtve a mezőnynek. Magyar részről a szokásos indulókkal találkozhattunk, azaz a Prestige kategóriában Kecskeméti Márk (#131) és Ónodi Benjámin (#85), illetve Open-ben az eddig legeredményesebb Bencsik Dániel (#62) húzta a gázt. Nem volt könnyű dolguk, mert mindkét osztályban indultak komoly, nemzeti bajnokok is. Illetve a versenyzők között ott volt Jakub Smrz is, aki a MotoGP-ből illetve a SuperBike-ból is ismerős lehet. Nem ritka, hogy gyorsasági versenyzők supermoto-n is kipróbálják magukat, kíváncsian figyelte mindenki, hogy a cseh fiú mire lesz képes.

A pályáról

A dunaszerdahelyi aszfaltcsík alapvetően gokart versenyeknek ad otthont, de nem ez az első eset, hogy supermotosok veszik birtokba (pl. tavaly is volt itt OB) azt. Az összesen 1650m hosszú pálya vonalvezetése jó, a minősége kifogástalan, ám a 70%-ban aszfalt burkolatú felülete –a versenyzők szerint- ezennel némileg csúszósnak bizonyult. Ez mindenképpen a technikásabb, tapasztaltabb pilótáknak kedvezett, ami meg is látszott az eredményeken. A pálya maga egyébként helyenként egész tempós, viszont annyira szűk, hogy az előzés kifejezetten nehéz feladat. Defenzív vezetéssel még a komoly tempófölényt is „könnyedén” vissza lehet fojtani. A jó rajthely tehát életbevágó jelentőségű Dunaszerdahelyen. A mezőnyre egyébként mindkét kategóriában két, egyenként 15 perc plusz két körös futam várt.

Prestige kategória
- kvalifikáció -

A kvalifikáción egy valami biztosan látszott: az osztrák bajnok Hanson Schruf verhetetlen lesz. Nagyon szép stílusban, óriásakat döntve, nagyon gyorsan vette a kanyarokat, aminek eredményeként 1,5 másodpercet vert a másodikra. Utána egy hajszállal lemaradva jött Kecskeméti Márk a harmadik helyen, majd pár tizeddel még hátrébb a másik magyar, Ónodi Bánjamin következett. Az időeredmények ellenére kettőjük közül mégis Beni volt jobb helyzetben, hiszen így ő a pálya bal, míg Márk a jobb széléről vághatott neki az első balos visszafordítónak.

 

 

- első futam -

Mivel a pálya szűk, és így nehéz előzni, nagyon fontos a jó rajt. Az első futamon viszonylag egyben jött el az összesen 13 induló, melynek az eleje szinte egyszerre esett be a célegyenes végi kanyarba. Ahogy várni lehetett, fel is borult a rajtsorrend: Márk visszaesett az ötödik helyre, Benjámin pedig éppen ő elé keveredett. A két magyar valahogy szinte mindig egymásra talál, nem ez az első küzdelmük idén. És mint ahogy lenni szokott, ezennel is Márk volt tempófölényben, ám ezt nem tudta jobb pozícióra váltani. Végig Benin motorozott, többször neki is ment, de az előzésre nem volt lehetősége. Aztán a verseny vége előtt pár körrel, épp előttük az ugratónál elesett az addig második Michal Solik, ami kicsit felborította az addigiakat. Benjámin jól jött ki a kalamajkából, és még egy versenyzőt is le tudott előzni, Márk viszont kénytelen volt lassítani. A végeredmény egy második (Beni) és egy negyedik (Márk) hely lett. A nyertes –nem meglepő módon- Hanson Schruf lett.

 

- második futam -

A második versenyen szintén jól jöttek el a supermotosok. Márk újfent a negyedik helyen fordult az első kanyarban, de Benjámin ezúttal mögötte volt. Az egész mezőny gyorsult, főleg az eleje, és Márk most rendesen tudott menni velük. Schruf persze biztonsági motorozással meg tudta tartani 5 másodperces előnyét, de mögötte 1-2 mp-en belül motoroztak hárman is, köztük a KTM-es Kecskeméti Márk. Sajnos a pálya még mindig szűk volt, így csak a vonatozást, az ide-oda előzgetést már nem élvezhették a nézők, pedig nagyon együtt voltak a fiúk. Végül Márk 18 kört teljesítve, fél szekundumos hátránnyal a negyedik helyen zárt, mögötte 22mp-cel intették le a másik magyart.

A cseh Jakub Smrz a pálya szélén!

Kecskeméti Márk becsületére legyen mondva, bár sajnos a tempóját nem tudta igazán kihasználni, de a nap leggyorsabb köre még így is az ő nevéhez fűződik! Jakub Smrz egyébként egyik versenyét sem tudta befejezni, mindkétszer bukott.

Kecskeméti Márk (#131): „Sajnos az első sorban a külső rajhelyet szereztem meg az időmérőn, ami akkor sem túl jó ezen a pályán, ha tökéleteset rajtol az ember. Az első futamon nem indultam valami jól, és csak ötödikként tudtam elfordulni az első kanyarban. Végig hajtottam az előttem lévőt, de nagyon szűk volt a pálya, így nem tudtam előzni, kockáztatni meg nem akartam.

 

A második versenyen egy kicsit jobban kaptam el a rajtot, és a negyedik hely lett az enyém. Ezután folyamatosan ment a harc a harmadik, sőt a második helyért, szúrogattam, becsúszogattam sokat, off-roadon ütközések is voltak, de a végére csak nem tudtam előrébb jutni. Kellett volna nekem még két kör, mert a többiek láthatóan rohamosan fáradtak, és úgy érzem, én jobb voltam náluk fizikailag. Igazából azt is hittem, hogy még van időm megfogni őket, de a verseny hevében egész egyszerűen nem figyeltem a táblákat, és ami azt illeti, meglepődve láttam a kockás zászlót. A motor jó volt, a csapat jó volt, én is élveztem a versenyt, de most ennyi fért bele a 18 körbe.”

 

Open kategória
- kvalifikáció -

Bencsik Dániel rendre jól szokta teljesíteni az időmérő edzéseket, ám ezennel 1 egész másodperccel lemaradva csak a negyedik lett a 13 versenyzőből. A rajthelyet illetően ez nem is tűnt annyira kétségbe ejtőnek, hiszen Dani nagyon jól szokott rajtolni, ráadásul most bal oldalról vághatott volna neki a két futamnak. Viszont egy versenyző nem indult, így a harmadiknak megfelelő, külső helyről startolhatott, ami kemény feladat elé állította a 62-est. Ennek megfelelően, a legutóbbi túl sima pannoniaringi forduló után ezennel vérremenő csatákat vártunk rögtön az első kanyartól.

 

- első futam -

És meg is kaptuk. Az első versenyen kitűnően rajtolt a magyar, mint ahogy Dobias Radek is, előbbi elsőként vette az első balost, utóbbi pedig utána. Innentől kezdve ők ketten nagyon egymásra találtak, gyakorlatilag végig vonatozták a valamivel több, mint 17 percet. Az őrült tempónak köszönhetően végül 24 másodpercet vertek a harmadikra, kettőjük közül pedig a végig elől motorozó Radek nyert. Ettől függetlenül élvezetes harc volt, végig benne volt a levegőben az előzés.

 

- második futam -

A másodi k verseny szinte tükörképe volt az elsőnek. Dani és Radek most is remekül jött el, és Dani ezúttal is elsőként teljesítette az első pár kört. Azt Radek megint talált egy rést, elment Bencsik mellett és újra állva hagyták a többieket. Dani tehát ismét második lett, az összetettben viszont változatlanul az első helyen maradt. Ez azért érdekes, mert ha így folytatja, jövőre őt is a Prestige-ben láthatjuk, ahol így három magyar küzdhet majd a pontokért.

 

Bencsik Dániel (#62): „Mindkét rajtom nagyon jól sikerült, az első és második versenyen is elsőként fordultam el. Néhány körig tudtam tartani a mögöttem jövőt, a szlovák bajnokság vezetőjét, de utána sajnos mindkétszer megelőzött és nem tudtam visszavenni a pozícióm. Jó volt a verseny, élveztem a küzdelmet.”

 

forrás: SuperMot.hu

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.