A mérnökök mindent megtettek azért, hogy az LX is a legnépszerûbb Vespa modellek táborába lépjen. Olyan új külsõ megjelenést választottak, ami megfelel minden korosztály számára férfiaknak és nõknek egyaránt.
Elsõ pillantásra egy csinos, karcsú formájú robogót alkotott a Piaggio konszern, ugyanakkor elsõ ránézésre felismerhetõ a Vespa jellegzetes jellemvonása is.
Elõre hatalmas lámpatest került, ami jól mutató krómkeretet kapott. A krómozott felületek ezenkívül több helyen is feltûnnek, a masszív visszapillantótükrön át a hátsó kapaszkodó is krómozott.
A karcsú test hû maradt elõdjeihez, szintén egybefüggõ acélkarosszériából áll, ami szilárdsága révén stabil, pontos irányíthatóságot kölcsönöz az LX-nek.
Nagyméretû, jól látható mûszerfal van az elsõ idomon, ahol a hagyományos sebességmérõ és a szokásos visszajelzõk mellett egy digitális óra is helyet kapott.
Az irányjelzõk természetesen a karosszériába beágyazva foglalnak helyet, és áttetszõek, a hátsó féklámpa is a 70-es évekbeli Vespa - stílust idézi formájával.
A hasított bõrülésen helyet foglalva a Vespáknál megszokott hatalmas lábtér fogad. A padlólemezen hosszanti gumicsíkok elevenítik fel az egykori modellek emlékét. A magasra helyezett visszapillantó tükrök nagyszerû hátratekintést biztosítanak. A tesztelt LX-et 125 cm3-is blokkal szerelték, ami több mint 10 lóerõvel büszkélkedhet. Ha nem is a legfürgébb robogók közé tartozik, de a négyütemû blokk nem hoz szégyent használójára. A széles, vastagon párnázott ülés hosszabb távon is kényelmes, a 91 km/ órás végsebessége több mint elég egy ilyen városi robogónál. A fékek tekintetében elõl jól adagolható hidraulikus tárcsafék, míg hátul hagyományos dobfék található.
Az LX elõl 11 colos, míg hátul 10 colos felnit kapott. Ami méretét tekintve nem számít nagynak, viszont a jó futómû beállításnak köszönhetõen megfelelõ stabilitást garantál használójának. A mérnökök a futómû beállításnál az arany középutat választották, így nem ér kellemetlen meglepetés rosszabb minõségû úton történõ haladáskor sem, jól csillapítja a kisebb kátyúkat, viszont ahol szükséges, például egy tempósabb kanyarban megfelelõen feszes marad.
Az ülés végén lévõ masszív krómozott kapaszkodó azt az érzést kelti, hogy itt még egy személyt szállíthatunk. Ám, mikor a két személynek kicsit talán rövid ülést és a hátsó utas-lábtartót szemrevételezzük, akkor bizony rájövünk, hogy ezt a kis csodát nem hosszabb távú kétszemélyes robogózásra tervezték, arra ott van a másik Vespa, a GTS.
A mindennapi városi közlekedésnél elengedhetetlen tárolórekeszeket is találunk az LX-en. Az egyik ilyen a nagyméretû kesztyûtartó, és a zárt sisakot is befogadó ülés alatti tároló, amit egy könnyed mozdulattal akár ki is vehetünk.
Az LX méltó utódja lehet az egyik legsikeresebb Vespa modellnek, megõrizve azt a hagyományt, amit a márkanév képvisel Vespa rajongók számára.
Mûszaki adatok:
Motor: 1 henger, 4 ütem, levegõhûtéses
Lökettérfogat: 124cm3
Teljesítmény: 10,3 LE/ 7,6 kW 8000/ perc fordulaton
Max. nyomaték: 9,6 Nm 6000/perc fordulaton
Elsõ futómû: Egykarú hidraulikus lengõkar
Hátsó futómû: rugóstag állítható elõfeszítéssel
Fékek: Elöl 200 mm tárcsafék, hátul 110 mm-es dobfék
Gumiméret: Elöl 110/70-11", hátul 120/70-10"
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtartály: 8,6 liter
Száraz tömeg: 110 kg