Bemutató: Ducati 1098 és 1098S
[InfoBike.hu | Motortrader-Szeles]
Felvétel dátuma: 2010.08.06 Ducati, 1098, 1098S, bemutató
Az 1098 minden részletének tervezésekor a teljesítményé volt a főszerep. A teljes rendszert, minden részletet, és az összes alkatrészt lényegre törően alkották meg, a maximális teljesítményre koncentrálva. Ami nem tette az 1098-at könnyebbé, vagy nem hozhat jobb köridőt, azon nem is gondolkodtak. Az eredmény a világ legerősebb V2-es motorkerékpárja lett, az összes sportmotor között a legjobb nyomaték-tömeg aránnyal
A motor a Ducati és a sportmotor-gyártás számos újdonságát vonultatja fel. Bemutatkozik a kiemelkedő fékerőt produkáló Brembo monoblokk fékrendszer, az adatgyűjtő rendszer, valamint az ötletes kialakítású súlycsökkentő elem, az egyoldali lengőkar. Szintén elsőként találkozhatunk utcai motoron a MotoGP-ből, a GP6-ból származó ellipszis alakú pillangószelep kialakítással, valamint a Desmosedici GP7 számára kifejlesztett információáradatot nyújtó műszerezettséggel. Az 1098 lélekben egy versenymotor. Az ülés alatt elhelyezett két kipufogódob, és az ellipszis alakú pillangószelep üvöltése az 1098 Testastrette Evoluzione motorhoz illő hangzást nyújt.
A hatalmas 104 mm-es furattal, és a teljesen új hengerfej kialakítással 160 LE teljesítményt és 123 Nm nyomatékot sikerült kihozni a motorból. A 2007-es modell két változatban jelenik meg. Az 1098 S változat azoknak készült, akik jobb felfüggesztésre, könnyebb kerekekre, és egyéb könnyített alkatrészekre vágynak.
A nagyobb átmérő ellenére a keskeny fékező felületnek köszönhetően a tárcsa súlya nem nőtt. Az első kerék 250 grammal lett könnyebb, amely javítja az irányíthatóságot és a fékhatást. Az egyoldali lengőkarhoz illeszkedő hátsó kerék több, mint 1 kg súlymegtakarítást jelent. Az 1098 S változat kerekei további 1,9 kg megtakarítást jelentenek, a versenymotoroknál alkalmazott kovácsolt alumínium kialakításnak köszönhetően. A Desmosedici GP7-ről származó műszerfal szintén a versenypályán alkalmazott megoldás.
Nincsenek gombok vagy kapcsolók. A kijelzés a markolat mellé szerelt görgővel állítható. A köridő méréséhez a stopperórát a fénykürt kapcsolója működteti. Az S változaton alapfelszereltségként megtalálható digitális adatelemző rendszer számos információ összehasonlítását teszi lehetővé, pl. pillangószelep nyitás, sebesség, fordulatszám, hőmérséklet, távolság, körök száma, és köridő. A rendszerhez tartozik egy számítógépes szoftver, amellyel elemezhetők az USB csatlakozón keresztül letöltött adatok. A Ducati a 2007-es modelljeinél a megnövelt szerviz-intervallumnak, valamint az egyes szervizeknél elvégzendő munka csökkentésének eredményeképp 50%-kal alacsonyabb szervizköltségeket ígér.