A TZR 50 külsőre egy zanzásított R6-os. A motor annyira nagytestű, hogy a tapasztalt motorosokat is megtéveszti külleme. Tényleg csak 50-es? A TZR azoknak a fiataloknak készült, akik a robogózáson túllépve bele szeretnének kóstolni az igazi motorozásba.
Az 50 köbcentis versenygép 2005-ös verziója megkapta Rossi 46-os rajtszámát, és néhány egyedi matricát, amelyekkel már szinte úgy fest, mint a nagyok. Amennyiben valakinek szíve vágya későbbiekben a szupersport kategória felé kacsintgatni, ez egy kitűnő modell az alapok elsajátításához. Ez egy nagymotoros dizájn az 50 cm3-es kategóriában az összetéveszthetetlen szupersport stílussal.
|
|
A TZR 50-es modellt, 2002-től gyártják változatlanul. Az akkori stílusjegyekkel abszolút modernnak számító dizájn, mára egy kicsit idejétmúltnak tűnik. A tetszetős külső mögött, a Yamahától megszokott minőség rejlik. Kötelezően ötezer felett tartva a fordulatszámmérő mutatóját, kiegyensúlyozottan gyorsít 90–100 km/óra sebességig. A mérges kis blokk, 9000-res fordulaton kezd igazán dolgozni, de már 8000-től megindul. Nagyon hegyes a motor, a bal lábnak sűrűn kell a váltókart működtetni, hogy jó tempóban haladjunk. Nem bonyolult feladat a tízezres fordulat elérése.
|
|
|
|
A hátsó rugozás az én 83 kilós súlyomat igen csak észrevette, eléggé hintázott néha a hátulja, a csillapítás nem volt elegendő. A hátsó burkolat légbeömlője nagyon mutatós, de semmi funkciója nincs, mivel a kipufugója még nem követi a trendet, és nem kanyarodik fel az ülés alá. Nagy előnye számomra, hogy a neutrális váltó állapotot kontrollámpával kijelzi. A fejidom fényszórójába installált irányjelzők, jól védett helyet kaptak a bogarak és az esővíz elől.
|
|
Az öt küllőpárral szerelt, fehérre festett ráfok abszolút légies benyomást keltenek. A hátsó ülése lényegesen nagyobb, és ezáltal kényelmesebb mint a versenytársáé. Kormány állása magasabb ami által a sportmotorosságából lead valamennyit. A fékek kitűnőek, az első hatalmas tárcsa könnyedén az orrára állítja a gépet. Elől-hátul tárcsafékkel szerelve minden szituációban könnyen lassulásra késztethető. A kerekeken feszülő abroncsok a kor igényeinek megfelelően szélesek, nagyvonalúan méretezettek. A magasra húzott lábtartók, mély dönthetőséget tesznek lehetővé. Összefoglalva: a TZR egykönnyen kezelhető szupersportos kis motor, igazi kamasz álom.
Motor
kétütemű egyhengeres
Furat X Löket
40,3 X 39 mm
Lökettérfogat
49,7 cm3
Hűtési rendszer
folyadékhűtés
Indítási mód
önindító és berúgó kar
Sűrítési viszony
11,5:1
Névleges Teljesítmény
n.a.
Üzemanyag
95-ös ólommentes benzin
Erőátvitel
6 sebességes váltó
Gumiméret E-H
100/80 X 17"- 130/70 X 17"
Első fék
Ø 280 mm tárcsafék
Hátsó fék
Ø 220 mm tárcsafék
Tengelytáv
1.341 mm
Száraz tömeg
124 kg
űlésmagasság
Benzintank kapacitás
Olajtank kapacitás
n.a.