tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Kymco Super 8 50 2T




Tajvani
[InfoBike.hu | Motortrader-Szeles] Felvétel dátuma: 2010.05.14
kymco, super 8, 2T


A tajvani cég kínálatában évekkel ezelőtt már találkozhattunk a Super 8-as modellel. Akkoriban a robogó szoknyája alá egy takarékos, de nem túl erős négyütemű erőforrást szereltek. A kis szelepes blokk által biztosított szerény menetteljesítmények nem nagyon illettek egy ilyen szép és viszonylag sportos megjelenésű modellhez.



 2009 tavaszán gondoltak egyet a tajvani cégnél és leporolták az S 8-as terveit. A viszonylag nagy testű és a mai napig modernnek ható formákkal megrajzolt robogót kár is lett volna tovább pihentetni. Az új scooter lendületes vonalait háromszínű fényezéssel igyekeztek még látványosabbá tenni. A fehér-piros-fekete színkombináció, mondhatni telitalálat volt, a kis motor nagyon jól néz ki ezzel a színösszeállítással. A z ülés alatt zümmögő kétütemű kényszerléghűtésű blokk ugyanaz a darab, amely ma a Super 9-es modellben is megtalálható. Az egyszerű és olcsó kétütemű erőforrás sem egy világújdonság, már évek óta hajtja a Kymco különféle modelljeit.         
    
    Az erőforrás kiforrott technikának számít, amely már bizonyította megbízhatóságát. A robogón helyet foglalva a vezetőt nagyon barátságos környezet fogadja. A nagy és viszonylag hosszú váz, a magasan elhelyezett kormány a magasabb felhasználóknak is kényelmes helyet biztosít. A legtöbb keleti országban gyártott robogón általános probléma, hogy a kormány-ülés-lábdeszka kialakításánál nem veszik figyelembe az európai vásárlók testmagasságát, igényeit. Egy ilyen robogó kényelmes lehet egy 160-175 cm magas vezetőnek, de e fölött már nem igazán nyújtja azt, amit elvárnánk. Szerencsére a mi Super 8-as Kymco robogónknál ezek a problémák ismeretlenek. Emiatt a robogót első ránézésre sokkal nagyobb hengerűrtartalmúnak gondolják, mint 50 cm3.

Az ülése alatt nagy tároló rekeszt alakítottak ki, amelyben egy zárt sisak mellett még egy pár kesztyű is kényelmesen elfér. Az ülés katonásan keményre sikeredett, de nagyon jó tartást biztosít. A kelleténél egy kicsit erősebben lejt a kormány felé, és egy lépcső is van benne. Emiatt csak egy bizonyos pontig tud rajta hátraülni a vezető. Sajnálatos, hogy ez a pont néha túl közelinek bizonyul az ülés első részéhez. Ha még több helyet szeretnénk biztosítani csomagjaink számára, akkor az ülésünk mögött található csomagtartó konzolra zárható dobozt szereltethetünk.

A robogó alá 14 col magas kerekeket szereltek, amelyek játszi könnyedséggel bánnak el az útegyenetlenségekkel. Ott, ahol egy kisebb kerékkel ellátott robogó csak bukdácsolna az úthibákon, a Kymco méltóságteljesen, pár kisebb döccenéssel halad tovább. A motor könnyen kanyarodik, a kormányzáshoz kis kézi erő szükséges. Nagyon jól lehet dönteni kár, hogy a középállvány viszonylag hamar leér. Hangos karistolással adja tudtunkra, hogy itt a vége, ne tovább!

Az első tárcsafék erejére nem lehet panasz, erősen fog és jól adagolható. A motor a fojtások kiszerelése után egészen fürgén kezdi szedni a lábait, óra szerint akár a 70 km/h-s sebességet is túllépi.
A variátoregységre viszont ráférne egy optimalizálás! A viszonylag nehéz gyári görgők túl hamar, már kis fordulatnál összekapcsolják a kuplungot. Emiatt a gyorsulás kezdetben eléggé csekély, de később, mikor a motor erőre kap, jól gyorsít egészen a végsebességig. Hidegen nem egy erőművész, az automata szívató hosszú percekig emelt fordulaton járatja a motort. Viszonylag lassan melegszik be, de kárpótlásul takarékos. Kétütemű létére 3 liter alatt is tud fogyasztani városi használat során. Az együtt töltött hétvégén a Super 8-as megmutatta számomra jó tulajdonságait.

Végső soron az S8 egy nagyon jól használható városi közlekedési eszköz, emellett az ára is kedvezőnek mondható. Nem véletlen, hogy az erősen motorizált és igényes olasz piacon is közkedvelt modellnek számít.


Műszaki adatok:

Méretek (H*Sz*M): 1940/745/1240 mm

Súly: 106 kg

Motor: 2 ütemű (Kényszerléghűtésű)

Sebességváltó: CVT (automatikus)

Hengerűrtartalom: 49,5 cm3

Típusengedélyezett teljesítmény: 3,7 LE/6000 min.

Max. teljesítmény (Gyári adat): 5,17 LE/7000 min.

Max. forgatónyomaték: 5,5 Nm/6500 min.

Fékrendszer (elöl/hátul): Tárcsa/Dob

Gumik (elöl/hátul): 100/80-14 / 120/80-14

Ülés magasság: 785 mm
Tank: 5 l?elektromos önindító / berúgókar

Technikai adatok
Hengerűrtartalom 49.00 ccm (2.99 cubic inches)
Lóerő 1.50
Első kerékméret 70/90-17
Hátsó kerékméret 80/90-17
Első fék Single disc
Hátsó fék Expanding brake (drum brake)
Száraz tömeg 105.9 kg (233.5 pounds)
Üzemanyag tartály 5.00 litres (1.32 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.