A friss sportgépnek kemény kihívókkal kell felvennie a harcot. A Yamaha R6R, a tűhegyes GSX-R 600, és a vadiúj CBR 600 RR egytől-egyig kemény játékosok. A madárcsontú Hondát edzőtáborozása alatt 155 kilóra fogyasztották. A mostani zöld versenypálya szökevény, a tavalyi ZX 10-es fényszóró megoldásait örökölte, összehúzott szemekkel szuggerálja vetélytársait. Villaszárainak belső csöveit méretes pajzsok védik, kormánycsutkái mélyre szereltek, farával magasan virít. Agresszív erőt sugárzó megjelenése kompromisszumoktól mentes superbike-ot sejtet.
Ezt az észrevételt a motor sajtóanyaga is alátámasztja, amelyben kifejtik, hogy az utcai használhatóság teljesen másodlagos szempont volt a gép tervezésénél. Tomomi Manako egykori sikeres GP versenyző szakértő tanácsait alkalmazva dolgozták ki az új projektet. A Kawasaki csak a szabályoknak éppen megfelelő utcai motorként emlegeti a méregzsák sornégyest.
Hová tart a fordulatszám-orgia? A fordulatszámmérő 20.000-ig skálázott! A motor 14.000-es fordulaton 125 lóerőt mozgósít, a piros tartomány csak 16.300-nál kezdődik. Hihetetlen pörgősségének hátrányai is vannak, mivel 9000 alatt nem igazán agilis a kisebbik ZX. Biztosan sokan fogják közúton is használni, ott tempós haladáshoz keményen forgatni kell, és viszonylag sokat kell váltani.
A váz és a futómű fejlesztésére kimondottan nagy hangsúlyt helyeztek, a korábbi villaszöget 0,5 fokkal laposabbra módosították. Ennek hatására az ultrarövid 1390 mm-es tengelytáv 1405 mm-re növekedett. Az első villa szárai 41 mm-es belsőcső átmérővel készülnek, húzó és nyomó irányú csillapításuk egyaránt állítható. Az alumínium "banán" lengővilla a gép egykerekezési hajlamát is hivatott csökkenteni. A hátsó központi rugóstag himbarendszeren keresztül csatlakozik a lengővillához.
Az euró 3-as káros anyag kibocsátási norma bevezetése sok fejtörést okozott a motorgyáraknak. Voltak olyan blokkok, amelyek gyártását megszüntették, mivel jelentős teljesítmény veszteség nélkül nem lehetett volna áthangolni az előírásoknak megfelelően. A 2007-es ZX tömege is lehetett volna pár kilogrammal könnyebb, ha nem szorongatják a szabályok. A nagyobb hatású katalizátor, a plusz elektronikák súlyos kilókkal terhelik a gépet. Az új blokkban kazettás váltó és csúszó kuplung dolgozik, ezek kialakítása 3 kilogrammal teszi súlyosabbá a motort. A hajtómű széltében és hosszában egyaránt 4 cm-rel lett kisebb, mint elődje volt. Az olajszűrőt a karterház mögé helyezték. Az új befecskendező rendszerbe plusz négy fúvókát szereltek, a szívótorkokban is dupla pillangószelepek szabályozzák a gáz áramlását. A hengerfejben a szelepek szögét, a szívó és kipufogó csatornák keresztmetszetét is megváltoztatták. Csökkentették a dugattyúk tömegét, a sűrítést viszont 1:12,4-ről, 1:13,3-ra növelték.
A változtatások határozottabb gyorsulást, és kiszámíthatóbb gázreakciót eredményeztek. Vérbeli versenygéphez méltóan, minden olyan műszerrel felszerelték, – talán a váltó villantó kivételével –, amelyek segítik a gyors körök megtételét, és azok idejének rögzítését. Az analóg fehér számlapos fordulatszámmérő jobb oldalán sebességfokozat kijelzőt, a műszer mellett multifunkciós LCD táblát találunk. A sebesség felemésztésért hullámos féktárcsákkal kombinált, négydugós Nissin nyergek felelősek. A Kawasakit Supersport 600 kategóriában már 6 éve rendre elkalapálja általában a Honda, vagy a Yamaha. Azóta az ördögi CBR-ek, és YZF-ek szinte minden címet megszereztek. Ezzel a motorral talán visszavághat a Kawasaki nagy ellenfeleinek. Nekünk mi ebből a hasznunk? Talán az ZX-et választó hétköznapi motoros egy olyan gépet tolhat ki a szalonból amellyel komolyabb átalakítások nélkül is a pályanapok királya lehet, feltéve, ha eléggé gyorsan képes hajtani ezt a 600-ast.
Kawasaki ZX 6 R 2007 műszaki adatok
|
Motor típusa |
4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Furat x Löket |
67 X 42,5 mm |
Hengerűrtartalom |
599 köbcentiméter |
Sűrítési arány |
13,3:1 |
Névleges teljesítmény |
125 LE (91,9 kW) 14 000/ ford./perc |
Max. forgatónyomaték |
66 Nm 11 700/ ford./perc |
Keverékképzés |
Benzin befecskendezés |
Erőátvitel |
6 sebességes mechanikus |
Váz
|
Dupla alumínium bölcsőváz |
Villaszög |
65O |
Felfüggesztés elöl |
Teleszkópos, tekercs-rugós, teljesen állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás (húzó-nyomó) |
Felfüggesztés hátul |
Központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás (húzó) |
Kerékabroncs elöl |
17 x 3.50 colos, öntött alumínium-ötvözet |
Kerékabroncs hátul |
17 x5,5 colos, öntött alumínium-ötvözet |
Fékek elöl |
Radiális, 4 dugattyús féknyergek, 300 mm-es dupla tárcsával |
Fékek hátul |
1 dugattyús féknyergek, 210 mm-es tárcsával |
Gumiabroncs elöl |
120/70 ZR17 |
Gumiabroncs hátul |
190/50 ZR17 |
Üzemanyagtartály |
17,0 liter |
Tengelytáv |
1405 mm |
Ülésmagasság |
820 mm |
Önsúly |
167 kg |
Tank |
17 l |