A bivalyerős ZZR 1400-as fő alkotó elemeihez hasonló elemekből felépített, túrázásra optimalizált motorkerékpár, simán elnyerheti a „világ leggyorsabb túragépe” címet. Már ha létezik egyáltalán ilyen. A ZZR-hez képest magasabb plexivel, kormánnyal kényelmesebbé tett gépet, jókora túradobozokkal is felszerelték.
A hosszú távok leküzdését kardánhajtás teszi problémamentessé, így a vezető mentesül a láncápolás fáradságos munkájától, és nem kell a láncfeszítéssel sem bajlódnia. A motorkerékpárt középállvánnyal is felszerelték, ez a málházásnál nyújt nagy segítséget.
A ZZR-hez képest, más az oldalidom, az ülés alatti burkolat, valamint a tank burkolatának kialakítása, ezek a részletek is a túra-alkalmasságot igyekeznek növelni. A négyhengeres befecskendezős blokk változó szelepvezérléssel rendelkezik, a rendszer az alacsony és közepes fordulatszám tartományban leadott nyomaték minél nagyobb mértékű kiaknázásához járul hozzá. Segítségével a motor jobban gyorsul, már kicsivel az alapjárat fölötti értékről is komoly erővel képes tolni a gépet.
A tervezők igyekeztek kiküszöbölni az ilyen szekunder hajtással felszerelt motorkerékpároknál jelentkező a kardán-reakciókat azért, hogy a pilóta figyelmét semmilyen zavaró dolog ne vonja el a vezetés élményétől. A hajtást egy Tetralever nevezetű megoldással tökéletesítették. Állítólag annyira direkt módon viselkedik a rendszer, mintha lánccal hajtott motort vezetnénk.
A GTR gerincét képező héjszerkezetű, egy darabból öntött váz hosszabb, más üléspozíciót biztosít, mint ami a ZZR-nél tapasztalható. Túramotor, de mégis sportos. A Kawasaki szerint a GTR ugyanolyan mélyre dönthető kanyarodás közben, mint a fent említett másik típus. A jó úttartáshoz nagymértékben hozzájárul a merev vázszerkezet és a modern futómű. Elől fordított 43 mm belső átmérőjű teleszkóppár dolgozik, míg hátul Uni-Trak rendszerű központi rugóstag. A fékrendszer tárcsái hullámos kialakításúak, elől és hátul egyaránt. A Nissin fékmunkahengerek elől négy-négy dugattyúval lassítják a túramonstrumot fékezéskor.
A GTR-t korszerű túramotorhoz illően ABS rendszerrel is felszerelték. A kimondottan sportos menetteljesítményekkel rendelkező motort elektronikusan állítható szélvédővel is ellátták. A plexi menet közbeni döntésével a szélzaj minimálisra csökkenthető. Egy a luxusautókban már régóta alkalmazott biztonsági rendszer is megtalálható a Kawasaki zászlóshajóján, - a keréknyomás őr. Ha valamelyik kerékben a nyomás egy veszélyes szint alá csökken, a rendszer rögvest figyelmezteti a vezetőt.
A motoron szivargyújtó csatlakozót is találunk, hogy a navigációs készüléket, vagy a mobiltelefon töltőjét csatlakoztatni tudjuk az elektromos rendszerhez. A bringán olyan kényelmes rakodóteret is találunk, ahová használaton kívüli kesztyűinket rejthetjük. Az új GTR méltó ellenfele lehet a régebbi neves túramotoroknak, mint a Yamaha XJR 1300 vagy a Honda Pan European. A motor megjelenésével nem lesz gond, tekintélyt parancsoló méretei, érdekes formái rengeteg motoros szívét rabul ejtik majd. Kérdés, hogy a vételár hogyan alakul, hiszen sok felhasználó a motoros élmények gazdasági oldalának is fokozott figyelmet szentel.
Kawasaki GTR 1400 műszaki adatok
|
Motor
|
Vízhűtéses, 4 ütemű, soros 4 hengeres |
Teljesítmény |
170 LE |
Lökettérfogat
|
1352 cm3 |
Furat x löket |
84 x 61 mm |
Szelepvezérlés |
DOHC, 16 szelepes, változó szelepvezérlés |
Keverékképzés |
benzin befecskendezés |
Gyújtás |
Digitális |
Kenési rendszer |
Kényszer-olajozás, nedves karte |
Váltó |
6 fokozatú |
Véghajtás |
Kardántengely |
Kuplung |
Többtárcsás, olajfürdős |
Váz |
Monocoques alumínium |
Első gumi |
120/70ZR17M/C |
Hátsó gumi |
190/55ZR17M/C |
Első felfüggesztés |
43 mm-es, fordított teleszkópvilla |
Hátsó felfüggesztés |
alsó összeköttetésű Uni-Trak rendszer gáztartályos rugóstaggal |
Első fék |
Dupla úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsák, ABS rendszerrel radiális, szembenálló, 4 dugattyús féknyergekkel |
Hátsó fék |
Egytárcsás, 250 mm-es hullámos tárcsa 2 dugattyús féknyereggel |
Száraz tömeg |
205 kg |