Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Malaguti Madison M3




[InfoBike.hu | Motortrader-Fezo] Felvétel dátuma: 2010.05.15
Malaguti, Madison, robogó


A Malaguti követve a nemzetközi trendeket, sorra hozza ki az új modelleket és szűnteti meg a régen futókat. Ami viszont öröknek tűnik, az a Madison. Pontosabban annak is a 3. generációs változata az M3.

Jelen tesztem tárgya is ez, pontosan a Madison 3. Gondolom, a hármast nem kell magyarázni. Inkább azt, hogy miben más ő, mint az elődei. Az elődök eddig csak minimálisan különböztek egymástól. Kisebb ráncfelvarrások jellemezték őket. Ez a „hármas" azonban teljesen más... Nézzük lépésről lépésre! Külsejét tekintve a letisztult, íves idomokat agresszív szögletesek váltották fel. Laposabb lett az ülés, a műszeregység maradt a jól bevált négyműszeres. A bibi csak annyi, hogy kissé aszimmetrikusra sikerült, és ez Monk felügyelőt néző szememnek kiss
'e9 idegesítő. Az orr-részen eddig található két kis kopoltyút nagy légbeömlőkre cserélték, a gyújtáskapcsolóról nyitható ülést is külön zárral oldották meg. Némileg megnövelték az első plexi méretét is. Azt kell mondanom, így a motor lényegesen karakteresebb lett, de emiatt még nem kellett volna teljesen új típusjellel ellátni. Használat közben jönnek ki a különbségek. Az első, hogy sisaktartó ugyan van, de bukó az biz' nem igazán fér bele. Pontosabban csak bizonyos igen nyitottaknak van hely benne. Kenyér, laptop, tornacipő...stb. hegyekben állhat benne. Ez a baj, amikor széles és lapos egy tároló. Talán pont ezért, ha valaki a motor vásárlásakor kér dobozt és kiegészítőket, akkor az importőr azokat féláron adja. Menetteljesítményben nem igazán érezhető kül¦ 6nbség. A motor a legszigorúbb EU előírásoknak megfelelő injektoros, szabályozott katalizátorral ellátott 250-es (ez lehetne már pl. a „3" jelzés egyik oka, mint eu3 blokk). Teljesítményét tekintve nem kápráztatja el az embert a maga 21 lóerejével! Erre szoktam azt mondani, ha valaki száguldozni akar, az vegyen egy ezrest. Régebben a Madisonokat szerelték 400-as blokkal is, de azt hamar abbahagyták. Nem is csodálom, annál nem sok rosszabb aggregátot láttam eddig. Visszatérve erre a gépre, az üléspozíció kényelmes, és ad lehetőséget az embernek, hogy úgy üljön, akár egy kényelmes nyugágyban, de ha kedve tartja, ülhet egy konyhakredenc melletti széken is. Lényegében a hátsó ülés is szinte azonos nagyságú és kényelmi fokú, mint a vezetőjé. Nincs többé duma, hogy nem megyek, mert kényelme tlen és nyomja a fenekem, csúszkálok rajta, stb. A felniket 14-esre növelték, mondván: minél nagyobb a kerék, annál stabilabb a motor. Én semmi különbséget nem találtam az elődhöz képest. Mindkettőnek meg voltam elégedve a futóművével. A hármasé ugyan némileg keményebb. Ezért a rossz úton büntet. A bünti csak az utazási komfortot rontja az adott szakaszon. Ami mellette szól, hogy a motor mindig a földön van, nem pattog, nem lobog, ezért kimondottan stabil, kézben tartható. Mindezek ellenére nekem nagyon sportosra sikerült. Talán nem kellene ennyire feszessé tenni egy automata, guruló fotelt. A lámpákon is javítottak. Az előd híresen ócska világítással rendelkezett. Arról írtuk, hogy a design a funkcionalitás rovására ment. Szerencsém volt, mert pont jó időt fogtam ki a teszt idejére. Ezért nem c sak a városban bóklásztam vele, hanem kikergettem a szabadba is. Ez azok számára lényeges, akik esetleg agglomerációban laknak, vagy egy olyan szerethető mindenest akarnak venni, ami a hétköznapokban öszvér, a hétvégén meg elegáns túrapartner. A Madison 3 minden kritériumnak megfelel! Városi dugóban kényelmesen elfér a sorok közt, dinamikus közlekedésre abszolút alkalmas. És ugye (pláne ha plusz doboz is van rajta) raktere sem elhanyagolható! Annak ellenére sem, hogy a kialakításért nem adnék Oszkárt a tervezőnek. Hétvégi túráknál, két személlyel, ha jól megküldjük a 21 tagú ménest, akkor 120-ra minden megerőltetés nélkül képes. 130 fölé viszont némileg nyögve-nyelősen küzdi fel magát. De valamiért emiatt nem volt hiányérzetem. Rá kell jönni, hogy ezek az óriásrobogók ne m a száguldásról szólnak! Sokkal inkább a végtelen szabadság és kényelem megtestesítői. A benzinkútnál sem tépem a hajam, hogy „ne mááá, ennyit az autóm eszik", a Madison megelégszik vegyesben 4 liter körül.

Összegzés: kimondottan elegáns, sportos kinézet, kiváló használhatóság, jó, bár kissé kemény futómű, korlátozottan használható, de jó méretű ülés alatti tároló hely. Két személynek is kényelmes, ajánlott városi használatra és túrákra is egyaránt.

HosszúságxSzélességxMagasság: 1980x790x 1460
Tengelytáv: 1410
Súly: 163
Benzintank: 8,5
Ülésmagasság: 795
Motor: Yamaha-Minarelli, 244 cm3, Euro3, vízhűtéses
Váltó: fokozatmentes automata

Gumik elöl: 120/70-14
Gumik hátul: 140/60-14
Fék elöl: tárcsa
Fék hátul: tárcsa

 

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.