Péntek reggel a csapat izgatottan várta, hogy a versenyző mire lehet képes ezen a hihetetlen gyors pályán. A végsebesség 300km/h fölött van top speed pontnál. Alen jól oldotta meg a feladatát és 1.53.094 perces idejével a szabadedzés első felében biztató időt ért el. A boxban a motoron áttételt váltottak és a futóművön módosítottak és így kezdhette meg a szabadedzés második felét. A módosításoknak köszönhetően a köridő 1.51.579-re javult. Sajnos a parabolica kanyarban egy túl rövid féktáv után elhagyta a pályát Alen, megelőzve a falnak csapódást, elfektette a Hondát a kavicságyba.
Az időmérő edzésre a motort a szervizesek rendbe hozták és „hibátlan” állapotban kezdődött az első hivatalos edzés. A „hibátlan” nem volt elég és sokszor kellett Alennek a Boxba hajtania értékes időt veszítve. A felmerült problémák megoldása után kevés lehetősége maradt Alennek a legjobb köridő elérésére. A hibák ellenére ismét sikerült javítani 1mp-et és az 1.50.566-os idővel kvalifikálta magát a versenyre. A csapat bízik abban, hogy a szombati két lehetőségen tovább sikerül az időn faragni, ebben segíthet az is hogy a programtérképet módosítani kell mert sok üzemanyagot kap a motor és így nem tökéletes az égés.
Győrfi Alen: ezen a nagyon híres pályán életemben először járok és az eddigi beállításaim nem működtek tökéletesen. Tudtam, hogy nagyon gyors a pálya és a beállításokban nehéz megtalálni az egyensúlyt a pálya összes részére. A szabadedzés közepére sikerült egy jónak mondható kört összeraknom, próbáltam még javítani, de az utolsó körömben a nagy akarásomnak köszönhetően elestem. Szerencsém volt és se nekem se a motoromnak nem lett komolyabb baja. A délutáni edzésre próbáltam összeszedni magam és a tőlem telhető legjobbat nyújtani, hisz ismét egy új pályán vagyok sok motorozásra lett volna szükségem csak a technikai hibák sokat hátráltattak. Ezek ellenére javítottam az időmön és holnap is javítani fogok, célom az 1.49-es idő elérése! Persze nem lesz baj, ha 1.48-lesz belőle!!!