tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Ahogy azt Győrfi Alen, az Adrenalin H-Moto Team versenyzője fogalmazott, ő is és a csapata is sokat tett azért, hogy 2011-ben indulni tudjon a Superbike világbajnokság előszobájának tartott Superstock 1000-es bajnoki sorozatban. A 2007-ben Európa-bajnoki címet szerző motoros pontosan tudja, ezt az évet a tanulásra kell szánnia, hogy 2012-től pontokkal bizonyíthassa tehetségét. Bízik abban, hogy folyamatosan fejlődik csapatával együtt, és két-három éven belül akár Melandri, Checa és Biaggi ellen küzdhet majd a Superbike vb-futamain.

A 2007-es Európa-bajnoki címe után úgy tűnt, megreked a fejlődésben, ám most sokak örömére a teljes versenyszezonban rajthoz áll a Superbike világbajnokság egyik előszobájának tartott Superstock 1000-es sorozatban. Milyen céljai vannak ebben a szezonban?

- Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, hisz sokan már elkezdtek örök ígéretként elkönyvelni. A tavalyi, Alpok-Adrián elért összetett második helyem után az Adrenalin H-Moto Team lehetőséget biztosított számomra, hogy ebben a sorozatban elindulhassak. A Superstock 1000-es sorozatban megszerezhetem a rutint ahhoz, hogy a nagy álmom, a Superbike világbajnokság egyik résztvevője lehessek két-három év múlva. Mivel abszolút újoncként veszünk részt a bajnokságban, így ezt az évet a tanulásnak és tapasztalatszerzésnek szánjuk, míg jövőre már odáig szeretnénk fejlődni, hogy sorozatosan pontszerző helyen zárhassam a versenyeket.

- Minden eddigi futamodon észrevehető volt, hogy folyamatosan gyorsul a pénteki első szabadedzéstől a nagydíjig…

- Ebben a sorozatban számomra és a csapatom számára minden pálya ismeretlen a brno-i ringen kívül, így a pénteki két szabadedzése az ismerkedés jegyében zajlik. Ráadásul az aragoni pálya kivételével a mezőny nagy része tavaly már versenyzett ezeken a helyszíneken, így nekem egy napom van arra, hogy behozzam a lemaradásom. Pénteken délelőtt egyre gyorsuló tempóban megismerkedem a pályavonallal, majd délután már az ideális beállításokat igyekszünk megtalálni. Ha ez sikerül, akkor szombaton akár több másodpercet is képes voltam javulni, ám arra is volt példa, hogy abszolút rossz irányba mentünk el, így éppen az időmérő előtt kellett váltanunk az addig megszerzett kevés tapasztalat és adat alapján. Ezzel együtt egy bizonyos ritmust már felveszek a kvalifikációra, és a versenyeken már egész jó időkre vagyok képes.

- Az eddigi négy futam közül háromszor értél célba, sőt, Monzában kis híján már az első bajnoki pont is meglett. Mennyire elégedettek veled a csapatnál, illetve milyenek a szponzorok visszajelzései?

- Ebben az évben a pontszerzéshez egy nagy adag szerencse és az kell, hogy az időmérőn a huszadik hely körül végezzek. Ugyanis eddig valamennyi futamon jól rajtoltam, és jelentősen előre tudtam lépni a startpozíciómhoz. Misanóban is ez lett volna a helyzet, ám ott egy már leelőzött versenyző elesett, és kiütötte alólam a Hondámat. Szerencsére a csapat tagjai és a szponzorok is tudják, ez az év a tanulásé, így nem tűztek ki elém elérhetetlen célokat. Az eddigi teljesítményemmel, hogy a középmezőny második felének a tempóját már most is hozom, elégedettek, és örömmel mondhatom, hogy hosszabb távra terveznek velem.

- Akkor ezek szerint mindenki elégedett?

- Kivéve engem, hisz maximalistaként én nem szeretném pont nélkül befejezni ezt az évet sem. Ugyanakkor reálisan nézve 2011-ben már nem teljesítek rosszul, ha folyamatosan a legjobb húszban végzek. Assenben ugye 22. lettem az első versenyemen, Monzában 16., míg most utoljára Aragonban a 20. voltam, tehát erre mindenképpen képesnek érzem magam. Ráadásul már az eddigi teljesítményem alapján megkaptam egy másik csapattól az első ajánlatomat a jövő évre vonatkozóan.

- Akkor most többszörösen is nagy esély előtt állsz, hisz te is mondtad, Brno nem ismeretlen előtted…

- Az eddigi tapasztalataim alapján talán nekem a gyors monzai pálya feküdt a legjobban, de szeretem a cseh ringet is. Ezzel együtt nem merek nagy ígéreteket tenni, mert abból sosem sül el semmi jó. De kétségtelen tény, ezt a pályát ismerem, teszteltünk is idén rajta, így minden esélyem megvan arra, hogy egy jó eredménnyel letegyem a névjegyem ebbe a sorozatban is. Noha a gyakorlásnál a versenyen használt Pirellik helyett Dunlop gumikkal mentem, azért az így nyert adatok segítségünkre lehetnek az optimális beállítások megtalálásában.

- Ráadásul itt sok magyar szurkoló előtt bizonyíthatsz. Képesnek érzed magad a pontszerzésre?

- Nagyon bízom abban, hogy sokan eljönnek a július 10-i futamra is, hisz nem én vagyok a Superbike világbajnoki-sorozat egyetlen magyar résztvevője. Engem feldob és nagyon motivál, ha sok magyar előtt kell motoroznom, éppen ezért az a szeretett, ami a szurkolókból ilyenkor felém árad, akár a pontszerző helyek valamelyikére is elrepíthet.

 

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 95 pont, 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 69 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 68 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 40 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

A Superstock 1000-es következő futamára július 10-én, Brno-ban kerül sor.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.