A következő évre szánt modell kisebb ráncfelvarráson esett át, nem is vártunk teljesen új modellt mivel, most mindenki az új YZF-R6-ot várja.
Hatékonyabb kipörgésgátló
A legnagyobb újdonság a hátsó kerékre ható erő szabályozására szánt kipörgésgátlót érintette. Az iwataiak TCS (Traction control system) néven publikálták az új elektronikai csodát. A továbbfejlesztett kipörgésgátló 6 fokozatban + kikapcsolt üzemmódra állítható. Működésének a lényege, hogy figyeli első és hátsó keréknél található jeladó szenzor segítségével a két kerék közötti forgáskülönbséget. A fordulat különbséget a benzinbefecskendezőn és pillangószelepen segítségével "tartja kordába" a hátsó kerékre ható erőt.
|
Az új R1 szürke színben is kapható lesz |
Az új modell fehér alapon piros-fekete GP-s színeivel a 60-as éves GP versenymotorjait idézi. Az újításokat természetesen a MotoGP-ben versenyző Jorge Lorenzo és Ben Spies gépe ihlette.
Optimalizált ECU
Szintén pár éve a versenysportból származó YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) névre hallgató elektronikusan vezérelt fojtószelep működést optimalizálták. Ennek eredményeként az alsó és középtartományba kontrollálhatóbb lett a marketing anyag szerint.
Aerodinamikai ráncfelvarrás
|
|
Yamaha YZF-R1 2012 fejidom |
Yamaha YZF-R1 2011 fejidom
|
Az új R1 fejidoma aerodinamikai finomításon esett át. Az iker lámpa középső idomrésze összeszűkült és a két lámpatest agresszívebb formát ölt az összehúzott ikerlámpa idomrésznek köszönhetően.
A korábbi háromszög alakú kipufogó dupla annyi hexagon formában pompázik a 2012-es modellen.
|
Hexagon formájú végdobok kerültek az iwataiak új szuperfegyverére |
Lássuk a jövő év színkombinációit: