A motorsport egyik legendás pályáján, az éppen az 50. évfordulóját ünneplő Magny-Cours-ban, ezúttal pihenő nélkül száguld tovább a Superbike világbajnokság mezőnye. A Superstock 1000-es sorozatban induló Győrfi Alent nagyon feldobta, hogy az elmúlt hétvégén Imolában eddigi legjobb teljesítményét nyújtotta, és bízik abban, hogy ez a tendencia az előtte álló futamon is folytatódni fog.
„Nagyon motiváltan várom a francia versenyt, és hiszem, hogy az Imolában tapasztalt előrelépés elég erőt és önbizalmat ad számomra. Végre úgy érzem, teljes az összhang köztem és a Hondám között, sikerült teljesen megszoknom, így esély mutatkozik arra, hogy a kemény munka, amit elvégeztem eddig, most már eredményekben is megmutatkozzon. Amennyire csak az időm engedte, a pályával való megismerkedésre szántam minden percemet, és a rengeteg fotó illetve video segítségével sikerült alaposan feltérképeznem a Magny-Cours-i ringet, így nem lesz teljesen ismeretlen előttem a francia aszfaltcsík. Az ehhez hasonló technikás pályákat nagyon kedvelem” – fogalmazott Alen.
A 21 éves motorost még egy dolog nagyon motiválja a jó eredmény elérésében: csapatfőnöke és menedzsere, Kelemen Krisztián éppen a futam napján, vasárnap ünnepli a születésnapját.
„Egy jó eredménnyel szeretném számára emlékezetessé tenni azt a napot” – fogadkozott a versenyző.
A menedzser szerint most már benne van a pakliban, hogy Alen végre megmutatja, mire is képes a Honda nyergében, ugyanis az imolai teljesítménye, a motorral való összhangja bizakodásra adhat okot.
„Remélem, ugyanott folytatja majd, ahol a bukása előtt abbahagyta Imolában. Mindig mondtam, hogy ebben az évben nem elvárás a pontszerzés, ám titokban nem tartom kizártnak, hogy éppen most törjön meg a jég, igaz, ehhez minimum olyan teljesítményt kell nyújtania, mint például a vasárnapi warm up-on tette, amikor a 15. idő volt az övé, miközben a pálya első harmadában az élmezőny tempójában volt képes motorozni” – jelentette ki bizakodva Kelemen Krisztián, az Adrenalin H-Moto Team csapatfőnöke.
A hétvégi Superstock 1000-es Magny-Cours-i futam menetrendje
Szeptember 30., péntek
08.30-10.30: a motorok technikai átvétele
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. időmérő edzés
Október 1., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. időmérő edzés
Október 2., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (14 kör, 61.75 km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 160 pont, 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 119 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 117 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 96 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.
Mit kell tudni a Magny-Cours-i pályáról?
A pálya neve: Circuit de Nevers
Pálya hossza: 4,411 km
Pole pozíció: a pálya jobb oldalán található
Kanyarok száma: 20 (9 bal, 11 jobb)
Célegyenes hossza: 250 m
Irány: óramutató járásával megegyező
Bokszok száma: 48
Befogadóképesség: 139 112 néző
Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:41:650 – Maxime Berger (2009)
2010 - versenyben futott leggyorsabb kör: 1:42:042 – Maxime Berger (Ten Kate Race Junior)
2010 - pole pozíció: 1:41:676 Maxime Berger
2010 - verseny győztese: Maxime Berger
Fontosabb dátumok Magny-Cours történtében:
1959 – a Niévre-től 15 kilométerre fekvő Magny-Cours település környékén Jean Bernigaud, a mintegy 1500 fős lakosságú község akkori fiatal polgármesterének kezdeményezésére megépült az első gokart pálya
1961 – hivatalosan is megnyitotta kapuit a Jean Behra - 1959-ben elhunyt francia autóversenyző - nevét viselő 2 kilométer hosszú pálya
1971 – felavatták a 3,850 kilométerre bővített Jean Behra Circuit-ot
1988 – a Jean Behra nevét viselő ring teljesen megváltozott. November 18-án, a francia elnök, François Mitterrand látogatást tett azon a pályán, amely már Formula-1-es versenyautók fogadására is készen állt.
1989 – felavatták az új Magny-Cours-i ringet, amely a Francia Nagydíjaknak is otthont adott
1991 – az első Francia Nagydíj július 7-én, több mint 100 000 néző részvételével
1995 – a pálya épületeinek felújítása
2003 – első alkalommal rendezik meg a Superbike világbajnokság futamait
2009 – 1991 óta első alkalommal nem rendezték meg az autósportok királykategóriájának ( Forma-1) futamait, a Superbike világbajnokság futamait 2012-ig biztosították
2011 – a pálya fennállásának 50. évfordulóját ünnepli