tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Az új BMW G 650 GS Sert?o




[InfoBike.hu | Infobike - Pale] Felvétel dátuma: 2011.10.05
G 650 GS Sertao, BMW


A BMW belépő szintű túra endurója mellett egy még inkább az aszfaltról a terepre lekacsintgató drótküllős felnikkel és hosszabb rugóúttal támad az új G 650 GS Sertao.

Koncepció:

    BMW G 650 GS Sertão – sportos egyhengeres BMW-enduró terepre és mindennapos használatra.

    Az új BMW G 650 GS Sertão képében újabb, sportos fejezettel egészítette ki a BMW Motorrad a BMW GS típuscsalád egyhengeres modelljeinek történetét. Bár már a G 650 GS is abszolút meggyőző a maga karcsú, „szálkás” terepmotor-alakjával, a Sertão még nála is sportosabb, terepre és kalandra termettebb. Mindez ráadásul úgy, hogy rendelkezik az egyhengeres BMW-endurók közismert előnyeivel, vagyis kiválóan megfelel mindennapos használatra, kedvező az ár/érték-aránya, és játszi könnyedséggel irányítható.

    Terepre szabott futómű, továbbfejlesztett túraalkalmasság és dinamikus megjelenés.

     

    A G 650 GS két felülfekvő vezérműtengellyel, befecskendezéssel és kettős gyújtással ellátott folyadékhűtéses, nagy nyomatékú egyhengeres motorja dolgozik a G 650 GS Sertão vázában. 652 köbcentiméter a hengerűrtartalma, és 35 kW (48 LE) teljesítményt állít elő 6.500 percenkénti fordulaton. 60 Nm maximális forgatónyomatékát 5.000 ford./percnél adja le. Kiegészítőként lehet kérni 25 kW-os (34 LE-s), 46 Nm maximális forgatónyomatékú kivitelben is (6.500 és 4.500 ford./perc).

    Míg a G 650 GS futóműve javarészt szilárd burkolatú úton és könnyebb terepen való használatra készült, addig a Sertão a nehezebb terepet is jól bírja, mivel hosszabbak a rugóútjai, keményebbre hangoltak a rugózó elemei, és drótküllős kerekeken gurul.

    Az új színek is az egyhengeres endurómodell dinamikus jellegét hangsúlyozzák.

    Az új BMW G 650 GS Sertão legfőbb ismérvei:

  • Kis fogyasztású, nyomatékos 652 köbcentiméteres egyhengeres motor. 60 Nm maximális forgatónyomaték (5.000 ford./perc) és 35 kW (48 LE) névleges teljesítmény (6.500 ford./perc). 25 kW-os (34 LE-s) változatban is rendelhető
  • Terepre kimondottan alkalmas futómű hosszú rugóutakkal (elöl-hátul egyaránt 210 mm)
  • Drótküllős könnyűfém felnik. Az első 21 col, a hátsó 17 col átmérőjű
  • Dinamikus hatású fehér/kék színösszeállítás Sertão-felirattal és fekete/szürke színű üléssel
  • Fekete csomagtartó váz
  • Meghosszabbított első sárvédő
  • Kétfajta ülésmagasság: 860 mm (gyári) ill. 900 mm (kiegészítőként)
  • Magas plexi
  • Markolatvédők
  • Alumínium blokkvédő
  • Kikapcsolható BMW Motorrad ABS (gyári extrafelszerelés)
  • Kiegészítők széles választéka
     

Műszaki tartalom és megjelenés:

 

    Hosszabb rugóutak és drótküllős felnik a fokozott terepalkalmasság szolgálatában.

    Remek irányíthatóságot és élvezetes kanyargást, ugyanakkor magas szintű utazókényelmet és túraalkalmasságot is szavatoló futóművével rövid időn belül népes rajongótáborra tett szert a BMW G 650 GS. Nagyfokú stabilitásánál, valamint könnyű és sportos irányíthatóságánál fogva kezdőknek is kiválóan megfelel.

    Az új BMW G 650 GS Sertão-n még jobban érvényesül a sportos egyhengeres enduró-koncepció terepalkalmassága.

    A BMW Motorrad megnövelte az első és a hátsó rugóutat, így most a korábbi 170 helyett 210 mm-es szakaszon tud fel-alá mozogni a 41 mm-es belsőcső-átmérőjű teleszkópvillába fogott kerék. A kétágú lengővillára, központi rugóstagra és himbarendszerre épülő hátsó futómű mozgástartománya is 210 mm az eddigi 165 mm helyett. Egyúttal 1.477-ről 1.484 mm-re nőtt a tengelytáv, ami kedvez a stabilitásnak terepen.

    Már csak a kerekei miatt is sportosabb a Sertão, mint a sima GS. Utóbbitól eltérően nem öntött alumínium, hanem könnyűfém koszorúra és agyra épülő, drótküllős felnikkel készül. Az új kerékméreteknek köszönhetően – az első átmérője 21 col a korábbi 19 col helyett, a hátsó pedig keskenyebb kivitelű (3.50 x 17” helyett 3.00 x 17”) – sokkal élvezetesebb a használata terepen. Természetesen a gumik is a megváltozott felnikhez igazodnak (elöl 90/90 R21 54S, hátul 130/80 R17 65S).

     

    Nagyobb ülésmagasság és szabad magasság, valamint jobb túraalkalmasság.

    800 helyett 860 mm ülésmagasságánál, jelentősen megnövelt szabad magasságánál és masszív alumínium blokkvédőjénél fogva optimális feltételeket kínál terepezéshez a G 650 GS Sertão. Magas plexijével, markolatvédőivel és meghosszabbított első sárvédőjével nagyobb távolságokon is kimondottan komfortos útitárs.

    Sportos és dinamikus kinézetű, erős motor.

    Élénk gázadási reakció jellemzi a folyadékhűtéssel, befecskendezéssel, kettős gyújtással és szabályozott katalizátorral ellátott 652 köbcentis, 35 kW-os (48 LE-s) egyhengeres motort. Legfőbb előnyei között említendő a közvetlen gázfelvétel, a kiegyensúlyozó tengely garantálta kifinomult működés és a szerény fogyasztás. A Sertão modellváltozat külseje tökéletes összhangban van sportos menetteljesítményeivel és fokozott terepalkalmasságával. Színösszeállítása, látványos feliratai és masszív felépítése nemcsak azt jelzi egyértelműen, hogy otthonosabban mozog terepen, hanem azt is, hogy a BMW Motorrad dinamikus GS-sorozatának része.

    Jellegzetes endurószínek a legendás GS-ek stílusában.

    Különösen robosztus, endurókra jellemző megjelenést kölcsönöz a G 650 GS Sertãónak a kontrasztos fehér/kék színösszeállítás, a fekete/szürke ülés és a látványos Sertão-felirat együttese.

    Különösen sportos hatást keltenek rajta a fekete motorrészek, kipufogóvégek, teleszkópvilla külsőcsövek, csomagtartó váz, első sárvédő-hosszabbítás és markolatprotektorok. Mindezt hatásos, műszaki színezettel vegyítik az alumíniumszürke felnik és blokkvédő, valamint a generátor és a tengelykapcsoló Nürburg-ezüstre fényezett fedele.

Felszereltség

  Extrafelszerelések és kiegészítők – egy sor egyéni alakítási lehetőséget kínál a BMW G 650 GS Sertão.

    Már gyári kivitelében is szinte tökéletesen megfelel a BMW G 650 GS Sertão a terepen otthonosan mozgó, sportos endurókkal szemben támasztott követelményeknek. Ettől függetlenül extrafelszerelések és kiegészítők szokásosan gazdag választékát kínálja hozzá a BMW Motorrad.

    Az extrafelszerelések még a gyárban kerülnek fel a motorkerékpárra, a kiegészítőket a BMW-márkakreskedők telepítik. Utóbbiakkal a későbbiekben is, bármikor kiegészíthető a jármű.

    Extrafelszerelések.

  • BMW Motorrad ABS (kikapcsolható) vészvillogóval.
  • Markolatfűtés*.
  • Elektromos dugalj*.
  • *utólag is rendelhető kiegészítőként
     

Kiegészítők

    Szállítás

  • Vario-kofferek
  • Koffertartó
  • Belső táska Vario-kofferhez
  • Topcase
  • Belső táska topcase-hez
  • Tanktáska
  •  

    Ergonómia és komfort.

  • Markolatfűtés*
  • Elektromos dugalj*
  • Magas ülés (900 mm)
  • Egyszemélyes ülés csomagtartó rekesszel (860 mm magas, mint a gyári ülés)
  • Magas, színezett plexi
  •  

    Biztonság:

  • Riasztóberendezés*
  • Technika:

  • Bukócső
  • Elektromos dugaljra csatlakoztatható LED-es lámpa
  • 25 kW-ra csökkentett teljesítmény
  •  

    *gyári extrafelszerelésként is rendelhető.



Teljesítmény és forgatónyomaték:

     

Műszaki adatok.

     

 

 

BMW G 650 GS

BMW G 650 GS Sertão

Motor

 

 

Hengerűrtartalom

cm3

652

Furat/löket

mm

100/83

Névleges teljesítmény

kW/LE

35/48

x percenkénti fordulaton

min–1

6500

Maximális forgatónyomaték

Nm

60

x percenkénti fordulaton

min–1

5000

Motor fajtája

 

vízhűtéses egyhengeres, négyütemű

Sűrítési viszony/üzemanyag

 

11,5:1/ ólommentes normálbenzin (91 ROZ)

Szelepvezérlés

 

DOHC (double overhead camshaft), emelőtőkékkel mozgatott szelepek

Hengerenkénti szelepszám

 

4

Szívó-/kipufogószelepek átmérője

mm

36/31

Fojtószelepek átmérője

mm

43

Keverékképzés

 

BMS-C II

Kipufogógáz-tisztítás

háromutas szabályozott katalizátor

 

Elektromos rendszer

 

 

Generátor

W

400

Akkumulátor

V/Ah

12/12

Fényszóró

W

tompított 12 V 55/55 W

 

 

távolsági 12 V 55/55 W

Önindító

kW

0,9

 

 

 

Erőátvitel

 

 

Tengelykapcsoló

 

többtárcsás olajfürdős, mechanikus működtetésű

Váltó

 

körmös kapcsolású, ötfokozatú

Primer áttétel

 

1:1,946

Seb.fokozatok áttételei I

 

1:2,750

II

 

1:1,750

III

 

1:1,313

IV

 

1:1,045

V

 

1:0,875

Hajtás

 

lánc

Végáttétel

 

1:2,937

 

 

 

Váz/futómű

 

 

Váz fajtája

 

acél hídváz, csavarozott váznyúlvány

Első futómű

 

teleszkópvilla stabilizátorral

Hátsó futómű

 

kétágú szekrényes acél lengővilla, himbarendszerre kapcsolt központi rugóstag

Első/hátsó rugóút

mm

170/165

210/210

Utánfutás

mm

113

123

Tengelytáv

mm

1477

1484

Villaszög

°

61,9

Fékek

elöl

szimpla tárcsa, Ø 300 mm, kétdugattyús úszó ágyazású féknyereg, hidraulikus működtetés

 

hátul

szimpla tárcsa, Ø 240 mm, egydugattyús úszó ágyazású féknyereg. hidraulikus működtetés

ABS

 

BMW Motorrad ABS, kikapcsolható (extrafelszerelés)

Felnik

 

öntött alumínium

drótküllős

 

elöl

2,50 x 19"

2,50 x 21"

 

hátul

3,50 x 17"

3,00 x 17"

Gumik

elöl

110/80 R19

90/90 R21 54S

 

hátul

140/80 R17

130/80 R17 65S

 

 

 

Méret- és tömegadatok

 

 

Teljes hossz

mm

2165

2185

Teljes szélesség tükrökkel

mm

920

Ülésmagasság

mm

800 (alap)

860 (alap)

 

 

770 (alacsonyított kivitel, extra)

900 (alacsonyított kivitel, extra)

 

 

820 (magas ülés, kiegészítő)

 

Saját tömeg feltankolva

kg

192

193

Megengedett össztömeg

kg

380

Tanktérfogat

l

14

 

 

 

Menetteljesítmények

 

 

Fogyasztás

 

 

90 km/h

l/100 km

3,2

120 km/h

l/100 km

4,3

Gyorsulás

 

 

0–100 km/h

s

5,7

Végsebesség

km/h

170


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.