tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Már kezünkben az eszköz: Pedelec! A robogók alternatívája




Erőlködés nélkül az emelkedőkön és széllel szemben
Felvétel dátuma: 2012.04.10
Leier, Pedelec


A kisrobogók és buszok alternatívái is lehetnek hamarosan az elektromos rásegítésű városi kerékpárok. Egy KSH kutatás szerint* ugyanis a Pedelec (elektromos rásegítésű pedál) felveszi a versenyt az említett közlekedési eszközökkel idő és költség tekintetében is. A kutatás rámutat, hogy 2009-ben az utazások több mint felénél akár Pedelecet is használhattak volna a közlekedők. Az olyan elektromos kerékpárok, mint a Leier Eco-Line termékek mellett szól az az érv is, hogy jóval környezetkímélőbbek a hagyományos hajtású motorkerékpároknál és amellett, hogy gyors, kényelmes és egészséges módjai a közlekedésnek, még a pénztárcánkat is kímélik.

Akár a kisrobogók és városi buszok alternatívái is lehetnek hamarosan a Pedelec - azaz a Pedal Electric – szabvány szerint működő elektromos rásegítésű városi kerékpárok a közlekedésben. Egyrészt az egyre növekvő benzin árak és jegyárak, másrészt pedig a közösségi közlekedésben eltöltött rengeteg idő miatt egyre nagyobb az érdeklődés az alternatív, és egyben környezettudatosabb közlekedési eszközök iránt. Egy 2009-es adatokat feldolgozó KSH kutatás szerint* a városi közlekedésre fordított időt és haladási sebességet vizsgálva a buszok közel azonos tempóval haladnak – egy átlag 10 km távolságú táv alapján –, mint a Pedelec kerékpárok. Ennek egyik oka, hogy a fővárosban sok helyen a buszok csak araszolva haladnak és buszsávjuk sincsen, így a buszok, trolik és villamosok kb. 18 km/óra átlagsebességet képesek elérni. Megközelítőleg ilyen tempót (15 km/óra) lehet elérni egy normál kerékpárral is a fővárosban. Így tehát elmondható, hogy megfelelő alternatívát nyújthat az elektromos rásegítéssel működő kerékpár, hiszen egyrészt csak 25 km/h sebesség átlépése után kapcsol ki a rásegítése, illetve dombokon, emelkedőkön is tudja tartani a sebességet, mindezt pedig a vezető számára erőlködés és izzadságcseppek nélkül. A kutatás szerint, 2009-ben az utazások több mint felében akár Pedelecet is használhattak volna a közlekedők. A kutatás azt is kimutatta, hogy a budapestiek a közlekedésre fordított idejük 37%-át töltik autóban, ennél jóval többet (59%) közösségi közlekedési eszközön, tehát ezt az időt akár fordíthatnák az egészségük megőrzésére is.



Milyen előnyökkel jár, ha a Pedelec-et választjuk?

A hazánkban még kevéssé elterjedt elektromos rásegítésű kerékpárok kiválóan igazodnak napjaink fogyasztóinak dinamizmusához, különös tekintettel a környezetvédelemre és fenntarthatóságra. Egyformán praktikusak egy sportos kiránduláskor hegyes-dombos vidéken, és a mindennapi munkába járáskor a nagyvárosok forgatagában is.

Már kezünkben az eszköz: Pedelec! A robogók alternatívája

A XXI. század két legmeghatározóbb jellemzője és egyben kihívása a változatos, lendületes életritmus és az egészséges, fenntartható életvitel. A győri székhelyű Leier ennek szellemében hozta létre legújabb leányvállalatát, a Leier Eco-Line Kft.-t csaknem két éve, amely egyéb elektromos járművek mellett alternatív hajtású kerékpárok forgalmazásával foglalkozik.

Egy egyszerű biciklizéshez ajánlatos „kerékpárosnak öltözni”, azaz váltóruha nélkül el sem érdemes indulni reggelente akár a munkába, akár az iskolába. Ezzel szemben a Pedelec használata akár elegánsabb öltözéket is lehetővé tesz, az izzadásmentesség garantált még hosszabb út során is. Szeles időben, nehezebb csomagokkal szintén tapasztalhatóak a Pedelec előnyei: kevesebb erőkifejtést igényel, egyszerű és gyors közlekedést biztosít, ráadásul a nagyvárosi forgatagban, szűkebb utakon, a manőverezés is könnyebb egy kerékpárral, amelynek gyorsasága azonban egy moped autóéval vetekszik. „Ilyen járművek például a Leier Eco-Line legújabb termékei a Leier City Uni és Man . Azok számára pedig, akik a vegyes közlekedést preferálják, az összecsukható elektromos rásegítésű kerékpár – a Leier EH*line / EF01 – nyújt kényelmes és gazdaságos megoldást” – mondta el Nagy-György Péter, a Leier Eco-Line üzletágának vezetője.

Fontos tudni, hogy a Pedelec esetében, 100 km megtételének teljesítmény-szükséglete körülbelül 0,5 kw. Tehát egy teljes akkufeltöltéssel számolva sem túlságosan megterhelő anyagilag a bicikli üzemeltetése, ha számolunk azzal, hogy manapság 1 kw áram díja körülbelül 40 Ft.

Már kezünkben az eszköz: Pedelec! A robogók alternatívája

Tehát 100 km-re vetítve mindössze körülbelül 20 Ft a költségünk. Hosszú távon mindenképpen jövedelmezőbb lehet mindenki számára, ha a Leier City termékeket választja, több szempontból is: nagyjából 3 év alatt megtérülhet a befektetés, hiszen a nagyvárosokban a buszbérlet ára erre az időszakra kiszámítva (amennyiben körülbelül 8 hónapos szezonkihasználással kalkulálunk) megközelítően 200-350 ezer Ft.” – mondta el Nagy-György Péter. A szakember szerint érdekes adat, hogy a budapestiek havi átlagban 7,2 milliárd Ft-ot költenek személygépkocsi-használatra, 5,3 milliárd Ft-ot pedig közösségi közlekedésre, így a fajlagos költés esetükben 32, illetve 22 forint utaskilométerenként*.


Mit érdemes tudni a Leier elektromos kerékpárjairól?

A Leier City kerékpárjai a holland stílusú ergonomikus kialakítást hozták el hazánkba. Magyarországon szerelik őket össze, háromfokozatú, gondozást nem igénylő agyváltóval, digitális LCD kijelzővel, állítható kormánymagassággal és lítium akkumulátor technológiával rendelkeznek. Amennyiben lemerül az akkumulátoruk, az könnyedén kivehető és újratölthető a legközelebbi áramforrásnál. Az elektromos városi kerékpárokon kívül elektromos robogók, összecsukható, MTB és trekking stílusú kerékpárok is szerepelnek a Leier elektromos termékpalettáján, utóbbi speciális felszerelései jóvoltából kiválóan alkalmas túrázáshoz és kirándulásokhoz.

Az európai Pedelec-szabványnak (EU directive 2002/24/EC) megfelelően, a Pedelec kerékpároknál a rásegítés a 25 km/h sebesség átlépése után leáll, innentől csak a sofőr teker és a motor ereje nem lépheti túl a 250 wattos teljesítményt. Félreértésre adhat okot, hogy sokan összekeverik a Pedelec-et az E-bike-kal (elektromos kerékpárral). Ez a kettő pedig nem teljesen ugyanaz, a Pedelec számos előnnyel bír az utóbbival szemben.

Már kezünkben az eszköz: Pedelec! A robogók alternatívája

Az alapvetően gázkaros, vagy 250 wattnál nagyobb motorteljesítményű kerékpárnál B jogosítvány, bukósisak típusengedély szükséges a jelenlegi szabályok szerint, a Pedelecnél pedig meg kell felelni az EN15194-es EU szabványnak, tehát a használatához semmilyen engedély nem szükséges, hiszen kerékpár kategóriába tartoznak. Ezen kívül az E-bike-okra nincs Uniós támogatás, míg az egészségre gyakorolt kedvező hatásai miatt nyugaton az egészségbiztosítók támogatják a Pedelec kerékpárok elterjedését. Ez várhatóan hazánkban is így lesz, hiszen egyre nagyobb népszerűségnek örvend a városi járművek ezen új formája.

Honlap: www.leier-ecoline.hu

Cégbemutató
Családi vállalkozásból dinamikusan fejlődő, nemzetközi vállalatbirodalom.
A Leier cégcsoport első vállalkozását 1965-ben, a burgenlandi Horitschonban hozta létre Michael Leier. Az 1970-től döntően a betoniparban és építőiparban tevékenykedő társaság napjainkra a nemzetközi piac több üzletágában is sikeresen tevékenykedő, dinamikusan fejlődő vállalatbirodalommá vált, amely hat országban (Ausztriában, Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában és Horvátországban) 36 működő telephellyel rendelkezik, 2000 alkalmazottat foglalkoztat, és mintegy 200 millió eurós (60 milliárd forintos) éves forgalmat bonyolít.
A cégcsoport hat magyarországi betonüzemével, és két téglagyárával a magyar szerkezeti építőanyag-gyártás meghatározó szereplőjévé vált az évek során, közel 1000 dolgozót foglalkoztat, 2009-ben 120 millió euró árbevételt ért el.
Az építőipari termékek gyártása mellett a cégcsoport további kiemelt tevékenységeként a nyugat-magyarországi régióban BMW, Skoda, FIAT és Hyundai márkakereskedést és márkaszervizt üzemeltet és látványos sikereket ér el a gép-és formagyártás, a virágföld-gyártás, az ingatlanhasznosítás és a szállodaüzemeltetés terén is, a cégcsoport legújabb üzletága innovatív, környezetbarát elektromos járműveket forgalmaz.

.

Már kezünkben az eszköz: Pedelec! A robogók alternatívája


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.