Eddig fantasztikusan szerepel a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team a 2012-es esztendőben: a csapat élversenyzője, Győrfi Alen az imolai 12. helyezés után Monzában már a szenzációs hatodik helyen végzett a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában, míg Gyutai Adrián az Alpok-Adria Bajnokság 125GP kategóriában előbb megszerezte élete első pole pozícióját, majd fölényesen megnyerte a futamát. Most ismét Adriánon és az első versenyt kihagyó Nagy Győzőn (Superstock 600) van a sor, hogy eredményeikkel tovább öregbítsék a magyar motorsport hírnevét.
Gyutai Adrián nagyon várta már a brnó-i viadalt, ahol szeretné megismételni a SlovakiaRingen nyújtott teljesítményét, noha tisztában van azzal, hogy a hétvégén induló mezőny jóval erősebb lesz. Ám úgy véli, ő és motorja is felkészült a nagy megmérettetésre, és szeretné bizonyítani, hogy a szlovákiai mesterhármas – pole pozíció, futamgyőzelem és leggyorsabb kör – abszolút nem a véletlen műve volt.
„A Hondám blokkja is fel lett újítva, mivel a brnó-i pályán nagyon hosszú egyenesek vannak, és az emelkedős részen
is nagyon fontos hogy erős legyen a motor. Mivel ezen a ringen mindkét világbajnokság is szerepel, így erre a versenyre azokból a mezőnyökből is sokan elindulnak, ha másért nem, edzés, tesztelés gyanánt. A nevezési lista alapján látszik, hogy nagyon sok gyors és kiváló versenyző indul majd a kategóriámban, és mindenképpen szeretném bizonyítani, hogy a leggyorsabbak között a helyem” - fogalmazott a 21 éves motoros.
Ma három szabadedzés lesz, és Adrián abban bízik, hogy estig sikerül megtalálniuk a legjobb beállításokat, hisz ezen a pályán nagyon sok múlik a váltó áttételezésein és a futómű beállításán.
„A szabadedzéseken éppen ezért nem az időeredmény lesz a legfontosabb, ugyanis ha pénteken sikerül a legjobban beállítani a motort, akkor a két szombati időmérő edzésen mindenképpen a mezőny elejére kvalifikálhatom magam. Nagyon elszánt vagyok, és megteszek mindent a jó eredmény eléréséért, és meg szeretném erősíteni a vezető pozíciómat a bajnokságban” – jelentette ki a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője.
Csapattársa, Nagy Győző most debütál a 2012-es szezonban, ugyanis a versenyzés mellett ő Győrfi Alen főszerelője, és a szlovák futam alatt éppen Assenben volt a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es viadalán. A brnó-i verseny előtt két teszten is részt vett, és a Superstock 600-ban induló motoros az ottani tapasztalatok alapján esélyt lát arra, hogy a pontszerzők között zárjon.
„Nagyon vártam már ezt a versenyt, mert az első futamot ugye ki kellett hagynom, hisz Alennek szereltem.
Egy biztos, a téli felkészülésem jól sikerült, és a két gyakorláson úgy éreztem, egyre jobb az összhang köztem és a Yamahám közt. Nagyon szeretnék minél több pontot szerezni, bár elképesztően erős lesz a mezőny. Nagyon motivál, hogy Alen ragyogóan szerepelt Monzában, ahol a hatodik helyével bizonyította, igenis lehet egy magyar versenyzőnek is keresnivalója a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben” – vélekedett Nagy Győző.
Nemcsak a versenyzőket, hanem a csapatvezetőként most debütáló Győrfi Alent is nagyon feldobta a monzai siker, és 22 éves motoros abban bízik, hogy Brno-ban is képesek lesznek megmutatni, milyen az a magyar virtus.
„Bevallom, jobban izgulok a csapatvezetői premierem előtt, mint amikor versenyzőként mutatkoztam be annak idején. Mindent megteszek annak érdekében, hogy Adriánnak és Győzőnek kizárólag a minél jobb eredmény elérésére kelljen koncentrálni, minden segítséget megadok ahhoz, hogy a lehető legjobb beállításokat megtaláljuk a szabadedzések alatt. Mindketten nagyon motiváltak, éppen ezért bízom abban, hogy Adrián a dobogón végez, illetve győző sem marad pont nélkül ebben a rettentően erős mezőnyben” – mondta Győrfi Alen, aki elárulta, a csapat negyedik tagja, Kis Viktória iskolai elfoglaltsága miatt kénytelen kihagyni a brnói-futamot.
Autodromo Brno (Csehország)
Hivatalos név: Automotodrom Brno
Helyszín: Brno (Csehország)
Építés ideje: 1987
Hosszúság: 5403m
Szélesség: 15m
Kanyarok száma: 14 (6 bal, 8 jobb)
Egyenes szakaszok száma: 13
A hétvége menetrendje
Péntek (2012. május 11.)
Valamennyi kategória számára 3 szabadedzés (Gyutai Adrián és Nagy Győző)
Szombat (2012. május 12.)
8:40 – 9:10 Első időmérő edzés - 125 GP (Gyutai Adrián)
9:20 – 9:50 Első időmérő edzés - Superstock 600 (Nagy Győző)
13:40 – 14:10 Második időmérő edzés - 125 GP (Gyutai Adrián)
14:20 – 14:50 Második időmérő edzés - Superstock 600 (Nagy Győző)
Vasárnap (2012. május 13.)
8:50 – 9:00 Warm up - 125 GP (Gyutai Adrián)
9:10 – 9:20 Warm up - Superstock 600 (Nagy Győző)
11:15 – 11:45 Futam (8 kör) - 125 GP (Gyutai Adrián)
13:00 – 13:30 Futam (8 kör) - Superstock 600 (Nagy Győző)
Várható időjárás
Péntek: 28 °C (enyhe eső)
Szombat: 13 °C (enyhe eső)
Vasárnap: 13 °C (felhős)
Brno története röviden
A csehországi Brnóban az első futamot 1930-ban közutakon rendezték meg, amely 1965-től kezdve házigazdája volt a gyorsasági-motoros világbajnokság Csehszlovák futamának.
Ezen az utcai ringen egészen 1987-ig futottak versenyeket, amikorra azonban felépítették a mai modern versenypályát. A pálya átadásától kezdve Brno minden évben vendégül látja a gyorsasági-motoros világbajnokság mezőnyét, amely nem csoda, hiszen a pilóták szeretnek ide járni, ami a rendre nagyszámban kilátogató nézőknek is köszönhető. A magyar versenyzők és szurkolók a földrajzi közelség miatt hazai futamként tartják számon, hiszen csak valamivel több, mint háromórányira fekszik Budapesttől.
Alpok-Adria Bajnokság 2012-es versenyei
2012. 05. 12-13. Brno (Csehország)
2012. 06. 02-03. PANNONIARING (Magyarország)
2012. 06. 16-17. Rijeka (Horvátország)
2012. 07.
14-15. Most (Csehország)
2012. 07. 28-29. Poznan (Lengyelország)
2012. 08. 18-19. Rijeka (Horvátország)
2012. 09. 01-02. HUNGARORING (Magyarország)
2012. 09. 15-16. Rijeka (Horvátország) vagy Adria Raceway (Olaszország)
.