Hallottatok már róla? Én még nem, de most itt az idő, hogy megismerjem a nálunk újdonsült márkát és kínálatát! A Qlink egyébként nem újkeletű márka, immáron 20 éve alakult a cég, többek között az Egyesült Államokban, Mexikóban, Brazíliában, Nigériában, Magyarországon, Tajvanban és Kínában van jelen valamilyen leányvállalat által. A kínai gyár a Qlink nevével a Quality szóval a minőségre utal, amit termékei révén szeretne megmutatni a nagyközönség részére.
2008 márciusa óta már nálunk is jelen van a cég, a Qlinkmotor International Kft., mely a motorkiállítás óta a hálózat kiépítését és termékpalletájának megismertetését tűzte ki feladatul a 2008-as évre.
Elsőként egyik legkisebb modelljüket vettük górcső alá. A Qlink Raz-50, 49 cm3-es, 4-ütemű robogó került hozzám egy hosszú hétvégére.
Bevallom, először féltem egy kicsit. Nagyrészt, az ötvenesek között 2 ütemű robogókhoz vagyok szokva, viszont a RAZ-50 modell 4 ütemű.
|
|
Kis ívben elfordul, feltéve, ha elfér a térded |
A megoldást néhány kanyar után megtaláltam... |
Nincs mit tenni, a motorgyártóknál is meghallgatást nyertek a környezetvédők, és egyre több márka dobja piacra a környezetbarát és
lényegesen kevesebbet fogyasztó 4-ütemű modelleket.
Előny tehát a
jobb fogyasztás,
hátrány viszont a
kisebb teljesítmény, a bonyolultabb és
szűkebb körű tuningolási lehetőség. Térjünk rá a külsőre.
|
A műszeregység hagyományos kilométerórából és benzinszintjelzőből áll |
A kedvező vételárú robogó külsője nem mutat sok újdonságot. Az
egyszerű és letisztult forma mellett inkább a megfelelő
minőségű kialakításra törekedtek. A Qlink elöl-hátul
integrált irányjelzőt kapott, fényszórója a kormányon helyezkedik el.
Ülése csúszásmentes huzatot kapott.
Közelebbről szemügyre véve az illesztéseket, nem tudok belekötni, mindenhol jól illeszkednek az elemek...
Apróság, de fontos, hogy a kitámasztón és a
középsztenderen egy-egy rugó van, mely a kinyitást és felhajtást segíti.
Ráülve, már sajnos
rá kell ébrednem, ezt nem nekem találták ki. A Raz
picit alulméretezett hozzám képest. Az ülésre ülve
túl alacsonyan helyezkedem el, a
lábtér nagyon pici. A kormányt elfordítva még rosszabb a helyzet, kis elfordítás és a térdembe ütközik. Nincs mit tenni, ha kis helyen szeretnék megfordulni, a lábat el kell venni a kormány elől vagy hátrébb kell csúszni az ülésen.
Az
önindító segítségével elsőre beindul a 4-ütemű erőforrás, ami
alapjáraton nagyon halk, még a kerti motoros fűnyíró is hangosabb nála. Gázadásra lágyan és nyugodtan reagál.
Teljesítményleadása szinte egyenletes, kis idő elteltével már el is érjük vele a törvényes maximális 45 km/h-s sebességet. A benne lévő fojtásoknak köszönhetően nem is szabad többet várni. A 4 ütemű erőforrás
léghűtéses, maximális teljesítménye 2 kW, melyet 7000-es fordulatnál ér el.
Fogyasztása nagyon baráti, még a
2 litert sem éri el.
|
|
Kisméretű első tárcsafék a 4 ütemű 50-esen megállja a helyét |
Hogy automatizáljuk a folyamatokat? Rugóval |
Pozitívum, hogy bár a legtöbb gyártó még a
12 colos kereket sem teszi legkisebb modelljére, viszont a Qlinknél ez nem így van. A rossz minőségű utakon jól jön a robogó kis méretéhez képest viszonylag nagy kerék. A fékekről túl sok említést nem tudok tenni. Harapósnak nem mondanám még az első tárcsaféket sem, de a visszafogott teljesítményhez az
első és hátsó fék együttes használata elegendőnek bizonyult.
Több rakodóhellyel örvendeztetett meg a Qlink. Az
ülés alatt egy nyitott sisakot helyezhetünk el, míg a gyári kisméretű hátsó doboz iratainknak tökéletes helyet biztosít. Akinek ez se lenne elég, ott van még a szatyorkampó, ahová, ha a lábunk mellett marad még hely, egy szatyrot is felakaszthatunk.
A robogóhoz még
távirányító is jár, mely
riasztóként funkciónál. Így megálláskor, ha nincs nálunk lakat, jól jöhet a gyári riasztó, ami az ülésre ülve vagy a robogót megmozdítva azonnal megszólal.
Néhány nap elég volt arra, hogy megismerjem az új márka jövevényét, a RAZ-50-et. Összességében egy jól összeszerelt, kiforrott modell. Tökéletes választás nálam kisebb (175 cm) felhasználóknak, akik a kétütemű 50-esek pörgősebb és nagyobb teljesítménye helyett inkább a környezetbarát és gazdaságos felhasználást választják.
Műszaki adatok
|
Motor |
4-ütemű (léghűtéses) |
Hengerűrtartalom |
49,58 cm3 |
Sebességváltó |
CVT (automatikus) |
Típusengedélyezett teljesítmény |
2.00 LE/7000 min |
Max. forgatónyomaték |
3,1 Nm/6000 min |
Fékrendszer (elöl/hátul) |
Tárcsa/Dob |
Gumik (elöl/hátul) |
110/70-12 / 110/70-12 |
Üzemanyagtartály |
5 liter |
Méretek (H x SZ x M) |
1780 x 660 x 1105 mm |
Súly |
88 kg |