tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Itt a 2013-as Suzuki RM-Z 250 és RM-Z 450!




A NYERŐ EGYENSÚLY: CSODAFEGYVER A RAJT-CÉL GYŐZELMEKHEZ
Felvétel dátuma: 2012.07.10
Suzuki, RM-Z 450, RM-Z 250


Egy verseny megnyerése csodálatos élmény - emlékét trófeák, kupák, érmek őrzik. A Suzuki számára a tegnap aratott győzelem egyben a ma és a holnap bajnoki címeinek záloga

A Suzuki terepmotoros sikereinek története világviszonylatban több mint ötven évre tekint vissza. A leghíresebb bajnokok közül sokan Suzuki motorok nyergében jutottak fel a csúcsra. És míg a bajnokok győzelmüket ünneplik, a Suzuki mérnökei a sikerek jegyében újra és újra olyan motorkerékpárokat terveznek, amelyekkel tovább nőhet a győzelmek hosszú sora.

 

A győzelmek és a mérnöki munka ezen hagyománya egy másikból, a Suzuki minden termékét a kezdetektől jellemző erős teljesítmény-orientációjából fakad. A vállalat több mint ötven éve kezdett versenymotorokat tervezni és országúti és terepversenyeken bajnoki címeket nyerni, s azóta minden szezonban sikerrel hasznosította a korábbi versenysikerek tanulságait. Ezért választják a bajnokok újra és újra a Suzukit.

 

Minden idők legnagyobb versenyzői közül sokan a Suzuki RM és RM-Z motocross motorkerékpárjain lettek bajnokok.

 

Azt sem kell különösebben ecsetelni, hogy a Suzuki országúton és terepen egyaránt sikeres. Ez is része a Nyerő Egyensúlynak, amely rendre arra készteti a motocross versenyzőket, hogy közelebbről is megszemléljék a Suzukikat.

 

A szépség külső tulajdonság. A fontosabb dolgok gyökere a felszín alatt, a mélyben feszülő erő és teljesítmény.

 

Tekintsen tehát mélyre, és látni fogja, mi mindenben fejlesztette tovább a sikerek tanulságait felhasználva a Suzuki az RM-Z450-t és az RM-Z250-t, hogyan születtek meg a 2013-as modellek. Igen hosszú azoknak a versenyzőknek a névsora, akiket a cég motorjai évtizedek óta világszerte a dobogó legfelső fokára repítettek. Az ezekből a sikerekből származó tapasztalat birtokában a Suzuki pontosan tudja, hogy a nagyteljesítményű motorok tervezésének titka a részletekben rejlik.

 

Új dugattyú, továbbfejlesztett gyújtásrendszer, áttervezett sebességváltó rendszer, újragondolt felfüggesztés.

 

A Suzuki RM-Z motorkerékpárok külseje is figyelemfelkeltő, de a felszín alatti erényeire legalább ennyire érdemes felfigyelni. A szépség külső tulajdonság.

 

A fontos dolgok gyökere a felszín alatt, a mélyben feszülő erő és teljesítmény.

 

 

A motor tervezési koncepciója

A győzelmekhez szükséges teljesítmény záloga, hogy az erőforrás tartós, hatékony és erős legyen. A bajnoki címekhez nélkülözhetetlen az a hagyomány, amelyre Suzuki motorjait tervező mérnökök munkája épül. A cég mindkét vezető MX motorkerékpárját – az RM-Z450-t csakúgy mint az RM-Z250-t – a Suzuki legfejlettebb technológiát felvonultató üzemanyag befecskendezéses motorjai hajtják. A Suzuki kiemelkedő szakértelme az üzemanyag befecskendezéses technológia területén Superbike-ban, Motocrossban és Supercrossban egyaránt országos és világbajnoki címek sorához segítette a versenyzőket. A nagy-teljesítményű motorok tervezésének erre a hagyományára épülnek mindazok a fejlesztések, amelyeket a Suzuki 2013-as RM-Z450-es és RM-Z250-es motorjaiba beépített. Mindkét motor még az eddiginél is jobban gyorsul, közvetlenebb lett a gázadási reakció, a közepes fordulat tartományokban pedig nőtt az erőleadás és a nyomaték. Mindezeknek köszönhetően a motorok még versenyképesebbek és könnyebben kezelhetők – még többet segítenek a versenyzőknek abban, hogy rajt-cél győzelemmel jussanak el a dobogó tetejére.

 

Dugattyú

Egy motocross motorkerékpár egyetlen dugattyújának a robbanótérben kell hatékonyan és tartósan működnie. A versenyekből származó adatok és tapasztalatok alapján a Suzuki áttervezte az RM-Z450 dugattyúját, valamint a dugattyúcsapszeget és a hajtókart. A dugattyú formáját a gyári versenymotorok fejlesztésében alkalmazott Végeselem Elemzési Módszer (FEM) segítségével tervezték meg. Ennek köszönhetően az új dugattyú 13%-kal könnyebb, mint az előző modell, merevsége azonban nem csökkent. Az újratervezett hajtókar is könnyebb lett, és a dugattyúcsapszeg pedig rövidebb és tartósabb. Mindezeknek köszönhető, hogy az RM-Z450-nek jobb a gázadási reakciója, a közepes fordulat tartományokban pedig magasabb az erőleadás és a nyomaték. Ezek a tulajdonságok a győzelem zálogai: a hatékonyság, a tartósság és a teljesítmény.

 

Dugattyúcsapszeg

A súrlódási veszteség csökkentése és a magasabb teljesítmény érdekében a Suzuki Diamond-Like Carbon (DLC), vagyis gyémántszerű szén bevonattal látta el az RM-Z450 dugattyúcsapszegét. A Suzuki hasonló DLC bevonatot alkalmaz a legendás Hayabusa felfüggesztésénél is. A csapszeg emellett rövidebb és könnyebb is lett, s mindezeknek köszönhetően érezhetően gyorsabb a gázadási reakció.

 

Kipufogó rendszer

Hosszabb lett a kipufogócső – az RM-Z450-esé (európai specifikációs RM-Z-k) 50 milliméterrel, RM-Z250-esé pedig 40 milliméterrel, ami mindkét motornál segített elérni, hogy alacsony és közepes fordulatszámnál is javuljon az erőleadás. Az újratervezett, belső csöves kipufogódobbal felszerelt, európai specifikációs RM-Z-k úgy felelnek meg a FIM zajszintcsökkentési követelményeinek, hogy ennek a motor teljesítménye nem látja kárát.

 

Dugattyú

A versenyekből származó adatok és tapasztalatok alapján a Suzuki áttervezte az RM-Z250-es dugattyúját. A dugattyú formáját a gyári versenymotorok fejlesztésében alkalmazott Végeselem Elemzési Módszer (FEM) segítségével tervezték meg. Ennek köszönhetően az új dugattyú 3%-kal könnyebb, mint az előző modell, míg merevsége nem csökkent. A szoknya falai valamelyest vékonyabbak lettek, a csapszeg rövidebb, csapszegfej keskenyebb. Mindezeknek köszönhetően sikerült a súlyt anélkül csökkenteni, hogy annak a teljesítmény és a tartósság kárát látná. A szívóoldal alján merevítő borda növeli a merevséget, míg a kipufogó oldalon kenés és az olajozás maximális hatékonysága érdekében semmilyen extra felület nincs.

 

Váltórendszer és  vezérműtengely

Az RM-Z motorokon versenyzők örömére szolgál majd, hogy a 2013-as motorokon simább és pontosabb sebességváltás. Az RM-Z250-re teljesen új, ötsebességes váltó került, az RM-Z450 váltóját pedig tovább korszerűsítették, és még finomabbra hangolták a pontosabb váltás érdekében. A Suzuki tervezői mindkét motor vezérműtengelyét megváltoztatták – ennek köszönhetően pontosabb és egyenletesebb a váltás.

 

Elektronika

A Suzuki tovább korszerűsítette az RM-Z450 és RM-Z250 akkumulátor nélküli üzemanyag befecskendező rendszerét. Mindkét jármű új ECM rendszerében nagyobb teljesítményű processzor szolgálja a hatékonyabb motorszabályozást. Ennek a fejlesztésnek köszönhető, hogy a gázadástól az üzemanyag többnyílású befecskendezőhöz való eljutásáig tartó folyamat minden pontján javult a reakció. És mivel az ECM immár vízálló, a víz és a sár sem árt neki, így a versenyzők még több eséllyel őrizhetik meg pozíciójukat a boly élén. Az elektromos rendszerbe új, nagyobb teljesítményű gyújtómágnes került, amitől hatékonyabb a motorindítás. A gyújtótekercs új beállításainak köszönhetően javult az RM-Z-k gyorsulása és a gázadási reakció.

 

Vezérműtengely

A szívó és a kipufogó oldalon is megváltozott az RM-Z250 vezérműtengelyének profilja. A beömlő oldali vezérműtengely orrszöge és emelkedési íve is megnövekedett, míg a kipufogó oldalon finomították az időzítést, hogy tovább javuljon az egyensúly a nagy teljesítmény és az erőleadás szabályozása között. Az RM-Z450-nél a beömlő oldali időzítést és az emelkedést is újrahangolták, hogy még egyenletesebbé, s ezáltal még könnyebben szabályozhatóvá váljon az erőleadás.

 

Hűtő

Az RM-Z250 hűtőbordáit újratervezték és megváltoztatták a víztömlők elhelyezését. Ennek eredményként hatékonyabb lett az hűtés, és így a gép a legnehezebb feltételek között is az eddiginél is megbízhatóbban nyújtja a nagy teljesítményt. Az RM-Z250-en alkalmazott új elkerülő csővezetésnek köszönhetően egyszerűbbé vált a hűtő karbantartása.

 

Az alváz tervezési elvei

Amint azt a versenyzők jól tudják, a Suzuki motocross gépeinek kiemelkedő erényei a kanyarra való biztos ráfordulás, a kanyarból való kijövetel, a pontos kanyarvétel és a motor stabilitása. A tervezők azonban nem elégszenek meg azzal, hogy valami „elég jó”. A 2013-as modell kialakításánál kiemelt szempont volt, hogy mind az RM-Z450, mind az RM-Z250 még könnyebben irányíthatóvá váljon, anélkül, hogy ez a teljesítmény és a  maximális sebesség rovására menne. A megnövelt teljesítményű és még jobban irányítható RM-Z450 és RM-Z250 továbbra is a jelen és a közeljövő bajnokainak motorja.

 

Váz

A váz merevsége és kiváló egyensúlyozhatósága érdekében a mérnökök áttervezték, finomabbra hangolták a váz az ülés alakját és felépítését. Az eredmény: a technikai pályaszakaszokon való kiváló irányíthatóság és a gyorsasági szakaszokon nyújtott kiemelkedő stabilitás.

 

Első villa

Az RM-Z450-re és az RM-Z250-re is Showa Separate Function front Fork, vagyis Showa osztott funkciós első villa (SFF) került. Az SFF-ben a baloldali lengéscsillapító és jobboldali rugó egymástól elkülönítve, önállóan működik. A megosztott villafunkciónak köszönhetően könnyebb a szerkezet, kisebb a súrlódás, hatékonyabb a lengéscsillapítás és jobb a motor irányítása. A villa belső csöveinek ármérője az új modelleknél 48mm. A nagyobb átmérő révén nőtt a stabilitás. A rugó előterhelése egy arany-anodizált kapcsoló segítségével az eddiginél tágabb paraméterek között állítható.

 

Hátsó felfüggesztés

Az RM-Z-k híresen jó irányíthatóságának megőrzése érdekében mindkét modell hátsó felfüggesztését áthangolták, hogy mindenben megfeleljen a megnövekedett teljesítmény és az első villa változásai által támasztott új követelményeknek. Összességében, a dizájn a különböző karakterű motorosok eddiginél is szélesebb köre számára biztosít jobb rugózási teljesítményt.

 

Egyszerű karbantarás

Nem minden bajnok mellett dolgozik főállású szerelő, aki gondoskodik a karbantartásról. A Suzuki tervezői jól tudják, mennyire fontos, hogy a motocross motorok tartósak és megbízhatók legyenek, s a lehető legkönnyebb legyen karbantartani őket.

 

  • Az ECM része a motordiagnosztika funkció, az adatokat az FI kijelző (Alkatrész szám: 36380-28H00) segítségével lehet bevinni. A 2013-as modellen az FI kijelzőn motorüzem-óra funkció is szerepel. A vezető így jobban követheti az üzemidőt – könnyebben időzíthető a karbantartás.

 

  • Az RM-Z450-en új helyre került a keverékarány kapcsoló – hogy a vezető könnyebben elérje, ha a változtatni kell a beállításokon.

 

  • Az üzemanyag-szivattyú és az üzemanyag nyomócső közötti összekötő elemre a pontosabb és könnyebb kezelhetőség érdekében új zárszerkezet került. Emellett az üzemanyag-szivattyú és a nyomócső karbantartó dugóit külön fedő védi az új modellen.

 

Az új kipufogódob elemeit immár nem szegecsek, hanem csavarok rögzítik, így cserélni könnyebb az üveggyapot burkolást.


 
Technikai adatok
Első fék Tárcsafék
Első kerékméret 80/100-21
Hátsó fék Tárcsafék
Hátsó kerékméret 110/90-19
Hengerűrtartalom 449.00 ccm
Száraz tömeg 113 kg
Üzemanyag tartály 6.2 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.