A már eddig is jól szereplő maxi-robogók mellett egy olcsóbb maxi-robogóknál kisebb, viszont a 50 cm3 robogóknál nagyobb városi robogó megalkotása volt a fő szempont. A kedvező áru robogó piacán már jelentős eredményeket produkáló Piaggio konszern (Liberty) és a Honda SH sikereit látva a Suzuki sem hagyhatta figyelmen kívül ezt a célcsoportot, így létrehozta saját városi robogóját 2008-ban.
A Suzuki városi üdvöskéje neve alapján azt is gondolhatnánk, hogy „16 év” elnevezéssel a fiatalok célcsoportját célozza, azonban ez nem teljesen így van. A névválasztás a kerekek méretére utal, ugyanis elől hátul 16 colos kereket alkalmaztak a kényelmesebb városi közlekedés érdekében. A névválasztás egyszerűsége mellett a kialakításnál a is az egyszerűség, praktikusság jellemzi a Sixteent.
Praktikum és kényelem
Keskeny felépítés és felhasználóbarát megoldások teszik kényelmessé a mindennapi közlekedést. Tetszetős V alakú hűtőrács helyezkedik el a front idomon, ami mellett ugyancsak feltűnő hosszanti irányban elhelyezett irányjelzőket találunk.
A rakodáshoz kesztyűtartó, szatyorkampó mellett megszokott módon az ülés alatt egy rekeszt találhatunk, amiben a nagy kerékméret miatt ugyan szűkösebb hely kínálkozik, mint egy maxi-robogónál, de így is egy nyitott sisak gond nélkül elférhet.
Akiknek nem elég felkínált hely, azok is megtalálják a számításukat, felárért a Sixteenhez passzoló hátsó doboz formájában, mely által még több hely tárul elénk.
A kialakításnál fő szempont, hogy nőknek és férfiaknak egyaránt megfeleljen a kialakítása. Így ülést nem túl magasra, 800 mm-es ülésmagasságot választottak. A megfelelő ülésmagasság választása nagyobb biztonságérzetet nyújt a mindennapi használatban. Nem kell félnünk, hirtelen megálláskor, mivel a lábunk könnyedén leér.
A műszerpanel is igazodik a letisztult formához, egyszerű analóg panelből áll, amit digitális óra egészít ki. Itt is az egyszerűség és a vezető-barát kialakítás volt a fő szempont, a szokásos visszajelző LED-eken kívül a 4000 km-enként kötelező olajcserét is jelzi a műszeregység.
Technika
A hamatsuiak robogóját kétféle blokkal szerelték, az egyik a 125 cm3-is, másik 150 cm3-is erőforrás, mely SOHC elrendezésű, folyadékhűtéses blokk. Mely természetesen a kipufogódobba szerelt katalizátornak köszönhetően teljesíti az Euro 3-as normákat. A csendes blokkot benzinbefecskendező táplálja.
A megállás sem lehet gond az öntött ötküllős, 16 colos kerekeket elől-hátul tárcsafék lassítja, mégpedig kombinált módon. Első fék behúzásakor csak az első, míg a hátsó fék használatakor az első és hátsó fék is aktivizálódik.
A Sixteen jelenlegi akciós ára 920.000 Ft(2012.08.08.-án).