tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Legutóbb sajnos anyagi megfontolásokból kihagyta a portimaói futamot az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának magyar versenyzője, Győrfi Alen. A majd egy hónapos szünetet követően a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a Magny-Coursban rendezendő zárófutamon mindenképpen pontszerzéssel tenné fel idei sikeres szereplésére a koronát. Egy biztos, szerencsés esetben még az összetettbeli 12. hely is elérhető Alen számára, éppen ezért a jelenleg 27 pontjával a bajnoki 15. helyen álló versenyző – akinek a remélt összetettbeli 12. helyhez mindössze hét egység a hátránya – élete futamát szeretné futni vasárnap. Ha a francia versenyen is képes lesz annyit javulni a tavalyi eredményéhez képest – a 29. helyről rajtolva a 23. lett –, mint idén valamennyi helyszínen, akkor az sem kizárt, hogy akár a legjobb tíz között végezzen a futamon.

Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás német pályán, Nürburgringen folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., Aragonban és Brno-ban a 14., míg Silverstone-ban a 12. lett –, és az öt pontot érő 11. helyen fejezte be a futamot, úgy, hogy egy péntek reggeli baleset következtében megrepedt térdkaláccsal versenyezte végig az egész hétvégét. A sérülése már a múlté, és anyagi megfontolásokból kihagyott portugál versenyt követően a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának zárófutamán mindenképpen pontszerzőként fejezné be a meglehetősen sikeresnek nevezhető 2012 idényt. Alen ugyanis a 2011-es szezonhoz képest minden pályán hatalmasat fejlődött, átlagban több mint tíz helyet javított a rajtpozícióján, és a tavalyi nulla pontjával szemben jelenleg 27 egység áll a neve mellett, amivel összetettben a 15. pozícióban várja a hétvégi folytatást.

 

Tavaly a futamot a pole pozícióból induló Danilo Petrucci nyerte meg a BMW-s Lorenzo Zanetti és a 2012-es pontversenyt vezető Sylvain Barrier előtt. A francia versenyző idei legnagyobb riválisa, Eddi La Marra imolai bukását követően kénytelen volt kihagyni a 2011-es magny-cours-i futamot.

A 14 körös versenyen Győrfi Alennek létfontosságú lett volna, hogy a számára teljesen ismeretlen francia ringen minél több kört tehessen meg, ám a tréningek folyamán technikai problémák hátráltatták. Alen a szombat délelőtti második szabadedzést installációs köre után azonnal kénytelen volt befejezni. A második időmérő edzésre a hibát kijavították, ám a pálya ismerete hiányában, meg kellett, hogy elégedjen a 29. rajthellyel. A futam alatt ugyan hiányoztak az elmulasztott körök, ám fantasztikus első körének köszönhetően, hat helyet előre lépve, a 23. helyen fejezte be a versenyt.

Idén mindenképpen abban reménykedik a 22 éves motoros, hogy a legjobb 15 közül rajtolhat el, és ha a technika ezúttal nem hátráltatja, akkor akár egy újabb TOP 10-es hellyel zárhatná le a 2012-es szezonját.

 „Már nagyon vártam ezt a hétvégét, hiszen éppen négy hetet hagytam ki, és már nagyon hiányzott a versenyzés, kell már a szervezetemnek az ilyenkor szokásos adrenalin-löket. Tavaly nem volt szerencsém, elektronikai hiba hátráltatott, ami remélem, hogy idén messze elkerül az idényzárón. Mindenképpen szeretnék pontszerzőként búcsúzni a szezontól, mert az azt jelentené, hogy mindenképpen a legjobb tizenöt között zárnám az évet összetettben. Ez főleg annak tükrében jelent sikert, hogy a teljes mezőnyt tekintve az én motorom a legrégebbi technika. Miközben a saját versenyemen szeretnék minél jobban szerepelni, ugyanakkor szurkoló is leszek, hiszen Adrián ezen a hétvégén a spanyolországi Albacete-ben áll rajthoz az Európa-bajnokságon. Remélem mindkettőnk mellé áll a szerencse is, és eredményes évet zárunk – fogalmazott Győrfi Alen.

 

A csapattulajdonos is abban bízik, hogy a tavalyi eredményét Alen jelentősen megjavítva a pontszerzők között ér célba, mégpedig olyan helyen, hogy azzal képes legyen előre lépni az összetettben is. Kelemen Krisztián úgy érzi, ezúttal sem lesz gond, és a zárófutamon versenyzője újabb értékes bajnoki pontokkal teheti fel a koronát a francia pályán idei eredményes szereplésére.

„Bízom benne, hogy az egész idényhez méltó eredménnyel, és minimum négy ponttal fejezzük be az évadzáró futamot. Ez jó alapot jelentene a következő szezonra való felkészülésre, hisz a terveink szerint a 2013-ban is ebben a sorozatban, de egy ütőképesebb motorral a TOP 10-et tűzzük ki magunk elé, ami abszolút nem elérhetetlen Alen számára sem. A tavalyi futamot nem jó előjelekkel kezdtük hisz technikai probléma miatt két edzést is ki kellett hagynunk, de úgy vélem, a kevés tapasztalat szerintem nem lesz hátrányunkra, mert Alen fejlődése ebben az évben töretlen a mezőny leggyengébb motorjának nyergében. A kihagyott verseny miatt már nagyon ki van éhezve a megmérettetésre a versenyzőm, és hatalmas elszántsággal akarja bebizonyítani, érdemes arra, hogy a további karrierjét is egyengessem” – ecsetelte Kelemen Krisztián.

 

 

Magny-Cours (Franciaország)

A pálya neve: Circuit de Nevers

 Építve: 1961

Pálya hossza: 4411 m

Pálya szélessége: 10,4 m – 18 m

Pole pozíció: a pálya jobb oldalán

Kanyarok száma: 20 (9 bal és 11 jobb)

Célegyenes hossza: 250 m

Irány: az óramutató járásával megegyező

Bokszok száma: 48

Paddock területe: 40 000 m2

Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:41.335 – Danilo Petrucci (2011)

2011 - versenyben futott leggyorsabb kör: 1:41.447 – Lorenzo Zanetti (BMW Motorrad Italia Superstock)

2011 - pole pozíció: 1:41.335 – Danilo Petrucci (Barni Racing Team)

2011 - verseny győztese: Danilo Petrucci – (Barni Racing Team)

 

Magny-Cours – a számok tükrében

1959 – a Niévre-től 15 kilométerre fekvő Magny-Cours település környékén Jean Bernigaud, a mintegy 1500 fős lakosságú község akkori fiatal polgármesterének kezdeményezésére megépült az első gokart pálya

1961 – hivatalosan is megnyitotta kapuit a Jean Behra - 1959-ben elhunyt francia autóversenyző - nevét viselő 2 kilométer hosszú pálya

1971 – felavatták a 3,850 kilométerre bővített Jean Behra Circuit-ot    

1988 – a Jean Behra nevét viselő ring teljesen megváltozott. November 18-án, a francia elnök, François Mitterrand látogatást tett azon a pályán, amely már Formula-1-es versenyautók fogadására is készen állt.

1989 – felavatták az új magny-cours-i ringet, amely a Francia Nagydíjaknak is otthont adott

1991 – az első Francia Nagydíj július 7-én, több mint 100 000 néző részvételével

1995 – a pálya épületeinek felújítása

2003 – első alkalommal rendezik meg a Superbike világbajnokság futamait

2009 – 1991 óta első alkalommal nem rendezték meg az autósportok királykategóriájának ( Forma-1) futamait, a Superbike világbajnokság futamait 2012-ig biztosították

2011 – a pálya fennállásának 50. évfordulóját ünnepli

 

Az idei futamon négy magyar motoros indul: Győrfi Alen (Superstock 1000), Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).

 

A hétvégi Superstock 1000-es magny-cours-i futam menetrendje

 

Október 5., péntek  

08.45-10.15: motorok technikai átvétele 

11.00-11.30: első szabadedzés

14.45-15.15: első időmérő edzés

Várható időjárás: 23 °C (napos)

 

Október 6., szombat

09.00-09.30: második szabadedzés

17.05-17.35: második időmérő edzés

Várható időjárás: Szombat: 19 °C (felhős)

 

Október 7., vasárnap

09.00-09.10: bemelegítés

10.30: verseny (14 kör – 61,754 Km)

Várható időjárás: Vasárnap: 19 °C (napos)

 

A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.

 

A Superstock 1000-es bajnokság állása

1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 133 pont, 2. Eddi La Marra  (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 130, 3. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 111, 4. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 98, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 91,… 15. Győrfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 27.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.