tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Élete első Superstock 600-as pole pozíciójával, két harmadik hellyel valamint egy bukással zárt a Hungaroringen rendezendő magyar bajnoki futamokon a Tomracing Motorsport Team motorosa




Gyutai Adrián: „Hatalmas élmény volt Talma mellett állni a dobogón”
[InfoBike.hu | B. Molnár László] Felvétel dátuma: 2013.05.20
Gyutai Adrián


A tavalyi, 125 GP-ben szerzett összetett bajnoki címe után idén az Alpok Adria Superstock 600-as sorozatában is letette már a névjegyét Gyutai Adrián. A Tomracing Motorsport Team pilótája Közép-Európa legnívósabb sorozatában a CBR Honda RR 600-as nyergében a 7. helyen végzett. Hazánk egyik legtehetségesebb motorosának tartott versenyző ezúttal ismét a Nyílt Nemzetközi Magyar Bajnokságban bizonyított a hétvégén: kétszer állt a dobogón szombaton, megnyerte a két szabadedzést és az időmérőt vasárnap, utóbbi új kategóriájában az első pole pozíciót jelentette. Ráadásul teljesült a vágya, hiszen példaképével, Talmácsi Gáborral állhatott fel egy rajtrácsra, majd utána a pódiumra is. Fejlődése annak ellenére töretlen, hogy vasárnap bukott, és feladni kényszerült a versenyt. 

A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert tavaly az Alpok-Adria 125 GP-ben – ezúttal ismét a magyar bajnokságban mutatta meg, új kategóriájában, a Superstock 600-ban is képes lehet rövid időn belül a legnagyobb feladatok megoldására. A hétvégi, Hungaroringen rendezett dupla versenyen dupla örömet okozott a csapatának, ugyanis a Tomracing Motorsport Team motorosa előbb mindkét nap az első sorba kvalifikálta magát – 3. lett szombaton, majd vasárnap megszerezte élete első pole pozícióját a hatszázasok között – egy olyan mezőnyben ahol a legjobb szlovák versenyzőkön kívül olyan magyar klasszisok indultak el, mint Talmácsi Gábor, Chrobák János és Bódis Ricsi.

 Fotó: Pole Positions Communications Kft.

A szombati futamon valami egészen fantasztikusan kapta el a rajtot Adrián, és elsőként vette be az első kanyart. Noha ezután Talmácsi Gábor és Chrobák János elhúzott a mezőnytől, a 22 éves paksi fiatalember végig hatalmas csatát vívott a harmadik helyért. Amikor 2 körrel a vége előtt Chrobák János a motorja futóműve miatt elesett, a Tomracing Motorsport Team pilótája feljött a második helyre, és úgy tűnt, példaképe mögött fejezheti be a futamot. Azonban az ő futóműve is rakoncátlankodni kezdett az utolsó körben – egyszerűen nem tudott kigyorsítani a kanyarokból –, így a leintés előtt Bódis Ricsi el tudott menni mellette. Ám így is elérte azt, amit akart: harmadik idei magyar bajnokiján harmadszor is dobogós helyen ért célba, ráadásul a futamot megnyerő Talmácsi Gáborral ünnepelhetett a pódiumon.  

„Az edzéseken folyamatosan tudtam gyorsulni, és az időmérőn sikerült Talma és Chrobák Jani mögé odaérnem. A rajtom nagyon jól sikerült, én fordulhattam el elsőként a célegyenes végi kanyarban, ám utána Talma és Jani is nagyon elhúzott tőlem. Bódis Ricsivel és egy szlovák versenyzővel csatáztunk a harmadik helyért, többször is előzgettük egymást. Már úgy tűnt, hogy egy kicsit el tudok lépni tőlük, ráadásul Jani bukása miatt már a második helyen haladtam, amikor az utolsó körben a futóművemnél ugyanazok a gondok jöttek elő, mint az előző olasz versenyemen, és a kanyarokból nem tudtam rendesen kigyorsítani, így Ricsi leelőzött. Ennek ellenére nem vagyok elégedetlen, hiszen újra a dobogóra állhattam a nemzetközi és a magyar vonatkozásban is, ráadásul mindezt példaképemmel, Talmával együtt” – fogalmazott Gyutai Adrián.

Fotó: Pole Positions Communications Kft.

Vasárnap aztán egészen fantasztikusan teljesített az edzéseken Adrián. Előbb megnyerte mindkét szabadedzést, majd az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, így élete harmadik Superstock 600-as versenyhétvégéjén azonnal megszerezte új kategóriájában az első pole pozícióját. Ezúttal azonban a futamon elrontotta a rajtot, ám az első kör végén már a negyedik helyig küzdötte vissza magát, és úgy tűnt, képes lesz a versenyben vezető trió – Chrobák János, Bódis Richárd és Magda Attila – tempóját felvéve utolérni őket. Fokozatosan közelített hozzájuk, ám a harmadik körben az ötös kanyarban bukott. Ekkor még felállt, és a mezőny után eredt, ám a sérült Hondájával a 13-as kanyarban végzeteset bukott – az ekkor futott körideje a vezető hármas köridejével egyezett meg –, és feladni kényszerült a versenyt.

„Nagyon sajnálom, hogy egyrészt elrontottam a rajtot, másrészt, hogy elestem, ugyanis az edzéseken mutatott teljesítményem alapján ismét bennem volt egy dobogós hely. Az éjszaka nagy része munkával telt, és sikerült megtalálnunk, hogy mi okozta a futómű problémáit. Az új beállításoknak köszönhetően délelőtt megszereztem életem első hatszázas pole pozícióját, és a verseny bizonyos szakaszaiban a vezető hármas időeredményeit is tartani tudtam. Érzem, hogy napról-napra, versenyről-versenyre fejlődöm, és ez még több munkára serkent” – jelentette ki a 22 éves paksi fiatalember, aki legközelebb május 25-én és 26-án a Pannoniaringen indul az Alpok-Adria Bajnokság következő, dupla versenyén.

A Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke elégedett volt versenyzője teljesítményével, és állítja, ha csak egy kis szerencséjük lett volna a két nap folyamán, most még ennél is szebb eredménynek örülhetnének.

„Adrián hihetetlenül precíz, megbízható versenyző, aki nagyon rövid időn belül képes volt felvenni a Superstock 600-as mezőny tempóját. Sőt, ahogy azt a vasárnapi edzések mutatták, már egy körön képes mindenkinél gyorsabban motorozni. Türelmesnek kell lennie, nem szabad, hogy egy ilyen balszerencsés verseny a kedvét szegje. Hétvégén már a nemzetközi mezőnyben is előrelépést várok tőle a múltkori 9. rajthelyhez és a 7. helyezéséhez képest a Pannoniaringen, és hiszem, hogy az Alpok-Adria Bajnokságban is rövidesen képes lesz dobogóra állni” – értékelte versenyzője teljesítményét Miklósy Tamás.

 

 


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.