tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

300! HONDA CBR300R - 2014




Felvétel dátuma: 2014.03.11
Honda CBR 300 2014


Még erősebb és nyomatékosabb lett a kis CBR, a szupersport kategória belépőmodelljének hengerűrtartalma ugyanis 37 köbcentivel nőtt, s gázreakciói is gyorsabbak lettek. A világszerte közkedvelt modellt a CBR1000RR-t idéző agresszív formavilág és az alapáron kínált blokkolásgátló teheti még népszerűbbé a jövőben.

1. Bevezetés

Az igazán sportos könnyűsúlyú motorkerékpárok közel akkora élményt nyújtanak, mint nagy testvéreik, sőt sokszor izgalmasabbak is, hiszen a könnyű kezelhetőségnek és az alacsony súlynak köszönhetően a pilóta a maximumot tudja kihozni gépéből, s persze önmagából. Mivel ezekhez a motorokhoz kedvező áron lehet hozzájutni, kitűnőek a fiatal, kevésbé tapasztalt motorosok számára, pláne, hogy a gumi, az üzemanyag és a biztosítás is megfizethetőbb, mint egy nagyköbcentis szupersportmotor esetében.

A 2011-ben bemutatott CBR250R a szupersportos CBR-család belépőmodelljeként lépett színre, kompakt, egyhengeres motorral, felnőttes megjelenéssel és – a Hondára jellemző – kiváló minőséggel lenyűgözve a kategória vásárlóit. Hogy a típus megőrizze előkelő pozícióját a szegmensben, a Honda mérnökei 2014-re teljesen átdolgozták a műszaki alapokat, s megalkották a vadonatúj CBR300R-t.

2. Áttekintés

A modell tervezése során két cél lebegett a fejlesztők szeme előtt. Egyrészt még erősebbé és nyomatékosabbá kívánták tenni a kis CBR-t, másrészt karakteresebb

Sajtóközlemény: Honda CBR300R 2014

idomzatot álmodtak a modern műszaki tartalom köré, hogy egyértelműbb legyen rokonsága a modellcsalád nagyobb tagjaival.

Törekvéseiket megvalósítandó, először egy hosszabb löketű, 286 köbcentis, folyadékhűtésű hajtóművet szerkesztettek, ami erősebb és nyomatékosabb a korábbi motornál, járása pedig a nagyobb hengerűrtartalmú erőforrásokra emlékeztet. A gyors gázreakciók és a lineáris teljesítményleadás érdekében tökéletesen hangolt motorvezérlő elektronikát kapott a blokk, és a – CBR500R rendszerére hasonlító – kipufogó is komoly műszaki, illetve esztétikai előrelépést hozott a kis CBR életében.

Az idomok megrajzolásánál a CBR1000RR inspirálta a Honda szakembereit, ennek tudható be, hogy a dupla első fényszóró csak alig tér el a literes modellétől, miként az üzemanyagtartály, az ülés és az oldalelemek is az ezrest CBR-t juttatják eszünkbe. Ráadásként a motorkerékpár színében pompázik a hajtómű alatt húzódó hasidom, így még egységesebb a formavilág, s a minőségérzet is magasabb.

A nagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres erőforrásokhoz viszonyítva a CBR300R blokkja kisebb, könnyebb és gazdaságosabb, így a modell olcsóbban megvásárolható és üzemeltethető, mint a nagyobb sportmotorok.

3. Főbb jellemvonások

3.1 Erőforrás

A CBR300R-t hengerenként négyszelepes, DOHC vezérlésű motor hajtja, melynek 76 milliméteres furata megegyezik a negyedliteres elődével, a löket viszont nyolc milliméterrel nőtt, ezáltal a hengerűrtartalom 286 köbcentire gyarapodott. Nem változott a 10,7:1 arányú sűrítési viszony sem, ellenben a teljesítmény 31 lóerőre (27,7 kW/8500 f./perc), a forgatónyomaték pedig 27,0 Nm-re (7000 f./perc) kúszott fel. Összehasonlítás gyanánt, a CBR250R azonos fordulatszámokon 27 lóerőt és 23,8 Nm-t biztosított a pilóta számára.

A hosszabb löketből fakadó erősebb vibrációt nehezebb kiegyensúlyozó-tengellyel szűrték ki a Honda mérnökei, valamint erősebb és hatékonyabb motorrögzítéseket alkalmaztak, hogy a kellemetlen rezgések ne jussanak át a vázra. Emellett átprogramozták a – 38 milliméteres fojtószelepházzal gyártott – PGM-FI elektronikus befecskendezést is, ami gyorsabb gázreakciókat eredményezett a teljes fordulatszám-tartományban. Az új, méretesebb kipufogódob a CBR500R-t idézi, miként öblösebb hangja is a nagyobb sportgépek világába repíti a hallgatóságot.

Egyhengeres konstrukcióról lévén szó, a CBR300R számtalan előnyt tartogat a tulajdonosok számára. Ilyen például az olcsó és egyszerű karbantartás, hiszen az erőforrást a végletekig optimalizálták a Honda mérnökei, és az alkatrészek száma minimális. Szintén komoly fegyvertény, hogy a kis blokk fogyasztása rendkívül kedvező, többek között az olyan kifinomult műszaki megoldások révén, mint az alacsony súrlódású dugattyúgyűrűk vagy az irídium gyújtógyertyák.

Az elődmodellhez hasonlóan az új CBR300R is dinamikusan gyorsul, az erőátvitelben csupán annyi változott, hogy hosszabb lett a hatodik fokozat, tehát autópálya-tempónál is kedvező maradhat a fogyasztás. Ha a 3,3 l/100 km-es átlagfogyasztást vesszük alapul, a 13 literes üzemanyagtartállyal akár 390 kilométeres hatótávra is képes az új CBR300R.

Az erőforrás egyszerű felépítése a problémamentes üzemeltetés egyik legfőbb záloga, míg kis tömege és egyhengeres konstrukciója felhasználóbarát viselkedést, illetve könnyű kezelhetőséget eredményez. A CBR300R kiváló irányíthatóságában az ideális súlyelosztásnak is komoly szerepe van, ami szintén az egyhengeres konstrukciónak köszönhető, ugyanis a blokk elhelyezésénél nagyobb mozgástere volt a tervezőknek.

3.2 Stílus és futómű

Míg a CBR250R a túrasport kategóriában szereplő VFR1200F-től örökölte vonásait, a 2014-es CBR300R a Honda ikonikus szupersport motorjával, a CBR1000RR-rel mutat rokonságot. Közös vonásuk a kissé szögletes, meglehetősen agresszív formavilág, a dupla első fényszóró, a meredeken emelkedő farrész és a motorkerékpár színére fényezett hasidom.

Az üléspozíció csak egy picit változott, éppen annyit, hogy a lehető legnagyobb kényelemben utazhasson a pilóta, egyszersmind a szabad irányításban se akadályozza semmi. Az ülőlap továbbra is 785 milliméterre esik a talajtól, viszont keskenyebb lett egy fokkal, így az alacsonyabb termetűek lába még könnyebben leér. Fokozva a keskeny, áramvonalas megjelenést, a tükrök karjait megrövidítették, ezzel egyszerűbbé téve a manőverezést a szűk helyeken.

Gyémántalakú perimeter vázával és fejlett futóművével a CBR300R tökéletesen fekszi az utat, a kanyarokban éppúgy megingathatatlanul stabil, mint a hosszú, nagy sebességű egyenesekben. A villaszög 25°05’, az utánfutás 98 mm, a tengelytáv pedig 1380 mm, ehhez társul a kategória legalacsonyabb, 161 kilogrammos menetkész tömege (ABS-szel 164 kg).

Az átlagon felüli úttartást és menetkomfortot 37mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított első villa és Pro-Link himbarendszerű, központi rugóstaggal ellátott hátsó futómű biztosítja. Hangolásuknál a közvetlen visszajelzésre és a precíz kormányozhatóságra fókuszáltak a mérnökök, de arról is gondoskodtak, hogy rossz minőségű útburkolaton is kényelmes maradjon a motorkerékpár. A biztonságos úttartást szem előtt tartva a CBR300R - 17” x 2,75”, illetve 17” x 4 colos - alumíniumöntvény felnijein kiváló tapadású 110/70 R17 és 140/70 R17 méretű abroncsok feszülnek.

Az erős, jól kontrollálható fékrendszer részeként az első keréken 296 millis tárcsát és kétdugattyús féknyerget találunk, míg hátul 220 milliméteres féktárcsa, valamint egydugattyús nyereg felel a lassításért. Mindezt alacsony súlyú, kétcsatornás blokkolásgátlóval egészítették ki a mérnökök, így időjárási és útviszonyoktól függetlenül mindig biztonságosan lassíthat a CBR300R vezetője.

A CBR300R az alábbi színekben lesz megvásárolható:

Ross White Tricolore (tricolor) Millenium Red (vörös)
Black (fekete)

 

4. Kiegészítők

Üléstakaró idom
Ülés táska
Borítás az tankra
Könnyűsúlyú, alumínium csavarok az első villához Karbonhatású első sárvédő

Karbonhatású láncvédő Riasztórendszer és immobilizer U-lakat 

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.