A hatodik futamára készül a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Noha most bőven kellett volna idő a Donnington Parkban tapasztalt számtalan technikai gond kijavítására, a szerelők kemény munkájának köszönhetően mind ifjabb Tóth Imre, mind pedig Sebestyén Péter motorja rajtra készen várja a sepangi hétvégét.
Az eddig nagyon kevés ezres tapasztalattal rendelkező Sebestyén Péter nagyon elszántan készül a maláj versenyre, ugyanis két hete nem sikerült megfutnia a limitidőt – az utolsó esélynél, a warm up alatt el is esett az esőben –, így nem állhatott rajthoz a futamokon. A 20 éves motoros ígéri, annak ellenére szeretne jó eredményt elérni, hogy tisztában van azzal, miben vannak lemaradva a legjobbaktól.
|
„A balul sikerült brit verseny után folytattam a fizikális felkészülést, illetve egyszer elmentem Németh Balázzsal a Kakucsringre motorozni. Nem könnyű ilyen helyzetben az esélyekről bármit mondani, hiszen a stílusváltást követően Imolában nagyon jó tempóra voltam képes az edzéseken és a versenyen is, míg a Donnington Parkban mutatott teljesítményemet szeretném minél hamarabb elfelejteni. Szörnyű megélni, hogy akármit teszünk, az elmaradásaink miatt szinte esélytelenek vagyunk a jó eredményre. Pedig a csapat, és mi, versenyzők is mindent megteszünk azért, hogy megfelelő teljesítményt nyújtsunk. Ilyen helyzetben még nem voltam eddigi pályafutásom során, de nincs más hátra, teszem a dolgom. Bőven van még mit tanulnom, gyorsulnom ebben a kategóriában, és úgy vélem, minden kis apró részsikernek örülnünk kell, amit elérünk a pályán. Nagyon koncentrálok az egész hétvégén, és abban reménykedem, hogy ezúttal legalább technikai gondok nélkül megússzuk az előttünk álló napokat” – árulta el Sebestyén Péter.
Ifjabb Tóth Imre már motorozott a maláj pályán, igaz, öt évvel ezelőtt még a Moto GP 250-es kategóriájában. Úgy véli a sepangi ring vonalvezetése kedvező a nagy motoroknak, és abban reménykedik, hogy a borzasztóan sikerült előző futamok után végre technikai problémáktól mentes hétvégét teljesíthet.
|
„Már nagyon vártam, hogy újra visszatérjek 2009 után erre a helyszínre. Kedvelem ezt az országot, és a pálya is mindig tetszett, aminek a vonalvezetése ennek a kategóriának még jobban kedvez. Nagyon várom már az edzéseket, hiszen pszichésen és fizikálisan is felkészültem a feladatra, illetve a párás, meleg időjárás okozta megterhelésekre. Az eddigi sikertelenségek lelkileg kicsit megtörtek, én sem erre számítottam, de a Superbike géposztályban én is újonc vagyok, kell egy kis idő, amíg belerázódom. Eddig rengeteg technikai problémánk volt – ami csak az egyik oka a gyengébb szereplésünknek –, de most talán nekünk is szerencsénk lesz. A telemetriásunk egy olyan motorvezérlő mappát hozott erre a futamra, ami szerinte mindenképpen megoldja a gondjainkat, és a motor úgy működik majd, ami elvárható a BMW-től. A blokk és a futómű is tudná hozni a jó eredményeket, ám eddig a beállításokkal hadilábon álltunk. Nagyon szeretném, ha a versenyeken már csak rajtam múlna a jó eredmény elérése. Bízom benne, hogy most minden összeáll, és végre képes leszek előrébb kerülni és legyőzni az előttem lévő EVO Kawasakikat” – jelentette ki Imi.
A hétvége menetrendje (európai idő szerint)
Péntek (június 6.)
04.30 – 05.45 Superbike első szabadedzés
09.30 – 10.15 Superbike második szabadedzés
Szombat (június 7.)
03.45 – 04.30 Superbike harmadik szabadedzés
06.30 – 07.00 Superbike negyedik szabadedzés
09.00 – 09.40 Superbike időmérő, Superpole (SP1 + SP2)
Vasárnap (június 8.)
03.30 – 03.45 Superbike warm up
07.30 – Superbike első futam
10.30 – Superbike második futam