tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Ha nem is vallják be maguknak, biztosak lehetünk benne, hogy sokan egész életükben álmodoznak egy igazi Harley-Davidsonról; van, aki a sportstereket imádja, és van, akit inkább a touring izgat: egy biztos, sokan játszadoznak a gondolattal, hogy milyen lehet egy Harley nyergében szelni az utakat. Ezekből az álmokból most néhányat valóra váltott a Harley-Davidson Budapest! A Harley On Tour jegyében 23 motort tesztelhettek a jelentkezők szombaton.

Egy motoros életében fontos mérföldkő, amikor azt kezdi tervezgetni, hogy vásárol egy Harley-Davidsont. Manapság már mindenki utánajárhat kedvenceinek az interneten, megnézheti a fotókon, a videókon, de még így sem érintheti meg igazi legendát. Meg kell fogni, meg kell ízlelni, nyeregbe kell pattanni és érezni kell a lóerők dübörgését. A Harley On Tour ezeket az élményeket viszi el a világ számos pontjára: a Harley-Davidson Demo Kamion először az Egyesült Államokon, majd több európai országon keresztül juttatja el a márka lejújabb modelljeit minden nagyvárosba. A turné állomásain minden jelentkező kipróbálhat egy-két motort, átélheti a szabadságot és húzhat egy kövéret a gázon. „A próbakör nélkül nem mertem volna megvásárolni a mostani Electra Glide-omat, azóta viszont élek-halok érte. A mottó teljesen igaznak bizonyult: minden egy tesztvezetéssel kezdődik” – mesélte Big Daddy Laca, a Kartel frontembere. A Demo Kamion eddig 16 országba jutott el, összesen több mint 8500 motoros próbálhatta ki a 23 modellt, és tapasztalta meg a Harley-életérzést. Magyarországon néhány hete az alsóörsi Open Road Festen állomásozott a turné, most pedig a budapesti Bázison találkozhattunk vele.  

 

A Demo Kamion a legújabb Harley-kat hozta el a budapesti eseményre, melyeket két kellemes túra keretében próbálhattak ki az érdeklődők. A meghívottak között ott voltak a magyar motoros sajtó képviselői, illetve olyan újságírók, akik megosztják majd tapasztalataikat, élményeiket azokkal is, akik nem tudtak részt venni az eseményen.

 

Már reggel 9 órakor gyülekeztek a tesztelők a Bázison, hiszen senki nem akart lemaradni. Ellenőrizték az igazolványokat, a fékeket, az indexet és az olajszintet pont, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Felhúzták a motoros csizmát és a bukót, és mindenki türelmetlenül várta az indulást. Felbőgtek a motorok, nyeregbe pattantak a túrázók, kigördültek a kapun és elindult a menet. Az időjárás kedvezett a társaságnak, a szikrázó napfény vakítóan csillant meg a króm-ezüst motorokon és még jobban kiemelte a Harley-k szépségét. Már az első órás etap során mindenki megtapasztalhatta, amiről a Harley-Davidson igazán szól: élvezni a szabadságot, megérezni a lóerőket, barátokkal lenni az úton.

A közel 3 órás túra után érkeztek vissza a bázisra a túrázók. Az izgalmas élményekkel telve aztán volt miről beszélgetni: az eszmecsere régi és új motorosok között hosszan folyt, és a friss tapasztalatok mindenkit közelebb hoztak egy kicsit a Harley-Davidsonhoz. “Minden újságíró vágya, hogy személyes tapasztalat alapján írhasson. Egy ilyen túra után nem is kell gondolkodni, annyi élményt, annyi új impulzust kapunk, hogy gyerekjáték ezt megírni az olvasóknak” - mesélte az egyik tesztelő újságíró. “Azt gondolom, néhányunknak amúgy talán sose adatott volna meg egy Harley-Davidson. A Harley On Tour szuper találmány; ez a kamion tényleg lehetőséget ad, hogy mind a média képviselői, mind a jövőbeni vásárlók megtapasztalják a Harley-életérzést, mielőtt maguk is vásárolnak egy ilyen remek gépet” - tette hozzá.

 

Egy biztos: a Harley On Tour budapesti állomásának résztvevői megérezhették, hogy mindenkiben van egy kis Harley!

Különvélemény:

Ismét elérkezett az idő, hogy a Harley-Davidson elhozza hazánkba az Egyesült Államokból induló Harley on Tour Demo Kamiont. A 23 Harley-t felvonultató  Demo kamion a több európai ország érintése után a magyarországi alsóörsi Open Road Fest után a Bázison várta a magyarországi motoros újságírok hadát. Az eseményre az Infobike.hu szerkesztősége is meghívást kapott, ahol nekem is lehetőségem nyílt, hogy a tavalyi évben szívemhez nőtt V-Rod Muscle után idén egy 1690 cm3-is Dyna Switchblack nyergében vegyek részt a túrán. A Switchbackről már a túra előtt elmondták, hogy annyira kezesbárány, hogy szinte a gondolatokkal vezérelhető.

 

 Jellegzetessége a modellnek, hogy két oldalt elhelyzett dobozai és hatalmas plexije néhány mozdulattal leszedhető. Így a túrázásra alkalmas modellt, könnyed mozdulatokkal vagányabb cirkálóvá alakíthatjuk. A 663 mm-re helyezett ülés és a kormány elhelyezés komfortos üléspozíciót eredményez, melyet a túrán eltöltött néhány óra alatt megtapasztalhattam. A 1690 cc-is erőforrás és a 6 fokozatú váltómű nagyon jól eltalált, játszni könnyeddséggel adagolható erőt adagolhatunk a jobb csuklónkkal, mindenféle meglepetés és megugrás nélkül. Maximális nyomatékot, 126 Nm-t igen alacsony 3500-as percenkénti fordulaton éri el. Ez a száraz adat mindössze annyit jelent, hogy a Dyna már alacsony fordulatszámtartományban kellő nyomatékot biztosít számunkra a túrázás során. Fogyasztását ilyen rövid túrán nem lehetett tesztelni, de a gyári adatok szerinti 5,6 l/100 km igazán nem számít soknak. A fékrendszere kiváló és ezt egy ABS rendszer is segíti. Gazdag műszerezettsége nagyon jó tájékozódást nyújt a vezetőnek. A gyári kipufogót egy kicsit keményebb hangúra cserélném, mert az talán jobban illik a márka nevéhez. Összességében ez a motor egy nagyon könnyen kezelhető és vezethető akár utcai akár túramotorként is remekül megállja a helyét. A Harley megint egy igen jó vasat alkotott.

 

Köszönetet mondanék a Harley-Davidson Magyarország vezetőségének és különösen a szervezésben és a túra lebonyolításban résztvevő kollégák és kolleganőknek a remek munkájukért. Sikerült megint egy jó kis útvonalat találniuk ahol kipróbálhattuk a neves gyár motorjait.

Remélem ezek a túrák hagyománnyá válnak és lehetőségünk lesz további Harley-k kipróbálására.



 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.