tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Sorra élvezzük a Yamaha MT modellcsalád szárnyalását. Tavaly MT-09, míg idén az egyik újdonság az MT-07 jelent meg. A kéthengeres motor ár-érték arányban a 2014-es évben a dobogó legfelső fokán helyezkedik el. Lássuk miért gondoljuk ezt…

 

Egy kis történelem

 

Az MT modellcsalád első debütálása 2005-ben történt. Elsőként a Yamaha MT-01 jelent meg. 2005-ben szintén hatalmas felhajtás övezte körül az MT-01 megjelenését. Az összes kereskedésben külön MT sarok volt és minden médiumból a MT debütálása volt látható. A sport cruiserként megjelent modell 1674 cm3-is V2-es erőforrással nyűgözte le a nem mindennapi gépre vágyó ügyfeleket.

Az MT-01 mellett megjelent az utca emberének elérhető MT-03 modell. Az XT 660 X és R változatban dolgozó egy hengeres erőforrás dolgozott a kis MT-ben.

Pár év csend után tavaly leporolták a MT modellterveket és újragondolták az MT image-t. Eredményül megjelent az első újragondolt modell, az MT-09. Három henger, egyedi megjelenés emelte a magaslatokba az új típust. Japán sötét oldala tehát bemutatkozott. Ideje volt, hogy második lépésként a menetpróbán nálunk járt modellt is bemutassák a nagyközönség felé. Az MT-07 megjelenése után persze ugyanolyan gőzerővel dolgoztak a MT image-on, így megjelent a tiniknek szánt nyolcadliteres Yamaha MT-125-ös és a Scrambler stílusú Yamaha MT-09 Sport Tracker. 

 

Lássuk, milyen az MT-07

 

Mielőtt ráülnék a motorra és a tulajdonságait taglalnám. Beszéljünk egy kicsit a külsőről. Az újra erőre kapott MT család első tagja, az MT-09 majdnem tökéletes lett, de a faridomot nézve nekem az az érzetem támadt, hogy nem volt idő egy “normális” hátsó lámpa kidolgozására. Nagyjából úgy tűnik, hogy a meglévő készletből kivettek egyet és odacsavarozták az MT-09 faridomjára. 

 

Az MT-07-nél teljesen más érzés fogadott. Itt tökéletes az összhatás. Kidolgozott első és hátsó idom, nincs semmi oda nem illő elem. Tesztmotorunk első pillantásra feltűnő jelenség. 

Három dolog ami első pillantásra megragad az MT-t szemlélve: Kékre eloxált felnik, szintén kék acélcsőváz és a blokk alatt elvezetett kipufogóvég.  

Mi az amit viszont nem találunk az új pénztárcakímélő MT-n? Nincs alumínium váz és nincs fordított első villa. Ugye ennyi pénzért ne várjunk ilyet, de nem kell aggódni, az acélcső vázzal is nagyon könnyű motort kaptunk és a hagyományos villa is a napi használat során megállja a helyét. A lényeg az, hogy minden egyes elem, amit felhasználtak tökéletesen odaillik. 

 

 

A normál változat mindössze 179 kg ,míg az ABS-sel szerelt 182 kg-ot nyom a mérlegen, ami valljuk be nagyon kecsegtető adat. Elég, ha csak a Yamaha háza táján nézünk körbe és megnézzük a Diversion 211 kg-os súlyát, ami majdnem 30 kg-val több, mint az MT-07. A motor nemcsak a száraz adatokat nézve, de érzetre is nagyon könnyű. Az ülésen helyet foglalva felegyenesedett üléspozíció fogad bennünket. Nagyon keskeny, de vastagon párnázott ülés kellően komfortos. A 805 mm-es ülésmagassággal párosulva a kis növésű pilóták is biztonságban érezhetik magukat az MT nyergében, mivel leér a lábuk és nem kell attól tartaniuk, hogy egy hirtelen megállásnál meglepetés éri őket. A kormány elhelyezésnél szintén arany középútat választotta a gyártó, elég magasra helyezték ahhoz, hogy egyenes háttal elérjük a kormányvégeket. A kormánykapcsolók is kézre állnak a motoron. Egyedüli problémám a visszapillantó tükörrel volt. Hatszögletű formás kialakítása a használhatóság rovására történt. 

 

Ha már a nyomatékok mesterével állunk szemben, akkor nem csoda, hogy az MT-07 is szeret ágaskodni, ezt segíti megválasztott választott áttétel is. A nagyon pozitív súly mellett az erőforrást sem érheti szégyen. Korábbi “kicsi” MT, vagyis az MT-03-nál alkalmazott egy hengeres erőforrást elhagyták és szerencsére soros kéthengeres blokkot kapott az MT-07. 

 

Miért is jó ez nekünk? Az egy henger nagyon szűk használható fordulatszám-tartományt és nagyon nyers és nem lineáris teljesítményleadást produkált. Valószínűleg sokan nem értenek velem egyet, de szerintem a MT-03-ban használt blokk inkább egy enduróban vagy CVT váltóval szerelt robogóban állja meg a helyét, mintsem itt az MT-ben. A kéthengeres blokk ehhez képest nagyobb teljesítményt ad le és szélesebb fordulatszám-tartományban használható. A 74,8 lóerő több mint elegendő a 182 kg-os motorhoz. Már az alul is tol és a végén is marad benne tartalék, hogy élvezhető élményt nyújtson pilótájának.

 

 

A tesztelt változaton az első 282 mm-es, míg hátul 245 mm-es tárcsák blokkolásgátlóval voltak ellátva, amik határozott lassulást biztosítanak. 

 

Összeségében nagyon jól eltalált motor, árban is nagyon versenyképes. A 1,7 millió alatti bevezető árhoz képest drágább lett, de ABS nélkül:1.828.000Ft, ABS-sel:2.098.000Ft így is jutányos áron megkaphatunk egy nagyon jól használható motort.

 

Köszönet a tesztmotorért a Yamaha magyarországi képviseletének és a tesztruházatért a Shox Kft.-nek!


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2017 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.