tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Sportos klasszikus: Yamaha XV950R teszt




[InfoBike.hu | Pale] Felvétel dátuma: 2014.09.21
XV950R, teszt, Bobber, Classic, Cruiser


A Yamaha a cruiser kategória szerelmeseit sem hagyja új motor nélkül. Letisztult motor, könnyed blokk és kiválló futómű jellemzi az új jövevényt.

 Midnight-star csili-vili XVS 950 után meglepetésként hat az XV950 változat. Minimalista stílust megtestesítő Bobber a motorépítésben minden felesleges sallangtól mentes motorkerékpárt jelent. Igaz, nincs elhagyott első sárvédő és a hátsó sárvédő is egy kicsit tovább nyúlik, mint a kategória jellegzetes motorjai, de a Bobber stílus hangulata mellett a használhatóság és ezen belül is a mindennapi használhatóság is fő szempont volt. Összeségében kellemes megjelenéssel kecsegtet a hangvillások modellje.

 

 

A recept egyszerű volt. A Sport- Heritage vonalvezetéshez könnyű erőforrás szükséges, hogy jól kezelhető gépet kapjunk. Így az 1000 cm3 alatti erőforrás alkalmazása nem meglepő. A 942 cm3-is erőforrás 52 lóereje nem számít soknak, viszont 80 Nm-es nyomatéka kiemeledő, főként úgy, hogy ennek eléréséhez mindössze 3000-es percenkénti fordulatra van szükség. A kéthengeres 60 fokos szögben elhelyezkedő két henger közül a hátsó henger működését magunk is nagyon közelinek érezhetjük. Mivel a hátsó hengere pont az ülés első része alatt végződik. A V elrendezésű erőforrás nemcsak praktikus, de a hengerfalon lévő hűtőbordák és a két henger között elhelyezett levegőszűrő nagyon szép külső megjelenést kölcsönöz a gépnek. Az erőforrás mellett az acélból készült dupla bölcső váz is klasszikus időket idézi, amit ha nem is a Yamaha, de a kategória megalkotója az amerikai gyártó megtapasztalhatott. De tegyük félre a sérelmeket, manapság kevés olyan dologgal találkozunk, amit ne másolna le valamelyik gyártó.

A V hengerelrendezésű erőforrás nagyon nyomatékos, 3000-es fordulatnál 80 Nm nyomatékot bocsát rendelkezésünkre

Visszakanyarodva a XV 950-hez, két változatot találunk a kínálatban egyik a sima, másik az R változat. A kettő közötti különbség, hogy az R változat ABS-t, kétszínű fényezést és szarvasbőr hatású velúrbőr ülést és állítható hátsó rugóstagot kapott.

 A XV950R külsejét tekintve nagyon megnyerő. Szép lerövidített első sárvédő igazi Bobber védjegy. Emellett a cseppalakú tank is nagyban hozzájárul a motor nagyon jó külső adottságaihoz. A kor követelményeinek megfelelően LED-es hátsó lámpát találunk a gépen, ami kör alakú kialakítása révén szintén jól mutat. Az első kerek lámpatest szintén a klasszikus vonalat erősíti.

Nagyon szép csepp alakú tank meghatározó eleme a XV 950-nek

Egyedül a kerek műszeregység lóg ki a designból. A stílusba illő analóg műszeregység helyett egy nem túl szép digitális műszeregység vár minket. Kár érte. Ha kicsit belemegyünk a részletekbe, akkor negatívumként a kormánykapcsolók közelében található vezeték rögzítési megoldást említeném. A csúnya kábelkötegelők nem mutatnak annyira jól a motoron.

 

A digitális műszeregység nem éppen ide illő

 

A vezető ülés nem került magasra, 690 mm-en helyezkedünk el és a lábtartó sem a choppereken megszokott előretolt pozícióban találjuk. Ehelyett az ülésen helyet foglalva úgy érezhetjük, mintha egy kényelmes széken ülnénk. A tesztelt R változaton található szarvsasbőr hatású ülés nem csak kialakításában komfortos, de párnázottsága is hozzájárul, hogy pár óra után is frissen, zsibbadtság nélkül szálljunk le a hangvillások gépéről. Ahhoz hogy ez mind teljesüljön nagy szerepe van a felfüggesztésnek is. Mind az első és a hátsó hangolása ideális a hazai utakhoz. Nem érezzük magunkat kellemetlen egy-egy kisebb úthiba esetén. A kormány nincs túl magasan, így könnyen elérhető. A ülés-kormány-lábtartó hármas kialakítása komfortos utazást biztosít. A kormányon található kapcsolók könnyen elérhetőek, a két visszapillantó tükör is nemcsak a design fontos része, de funkcionalitásában is tökéletesen megfelel az elvárt követelményeknek.

 

A motort beindítva az erőforrás jellegzetes V blokkra jellemző járással gyönyörködtet el minket. Nyomatékosságát már alacsony fordulattól jól mutatja, nagyon szépen megindul a jobb csuklónk enyhe mozgására. A 251 kg-os tömegű vasat nagyon könnyedén mozgatja a 950-es erőforrás. Kanyarvadászatnál azonban be kell érnünk a fizikai korlátokkal. Lábtartónk nem sok teret enged, így a döléspont végét a lábtartó szikrázással jelzi felénk a XV950R.

 

 

 

A hátsó utasülésről már nem tudok annyi szépet és jót mondani, mint a vezetőülésnél említettem. Kialakításával nem lenne baj, de a két hátsó lábtartó annyira magasra került, hogy hátsó utasom számára a hosszabb túra csak több közbeékelt pihenőkkel volt lehetséges.

 

 

 

Elől és hátul 298 mm-es tárcsafék található, amit az R változaton található blokkolásgátló rendszer egészít ki. A fékek végzik dolgukat, sem kiemelkedőt, sem negatívumot nem tudnék említeni róluk. 

 

 Összeségében egy nagyon szépen komponált Bobber jellegű motort alkotott a Yamaha, mely viszonylag könnyű súlya révén nem csak a hétvégeken állja meg a helyét, de a hétköznapok szürkeségét is színesebbé varázsolhatja. Ehhez csupán annyit kell tenni, hogy egy Yamaha kereskedésbe befáradsz és 3.058.000 Ft-ot leperkálsz, ha az alapváltozatot választod. Van belőle ABS-szel szerelt változat 200.000 Ft-tal drágábban és a tesztben is szereplő R változathoz még 100.000 Ft-ot kell hozzátenned, hogy a Tiéd legyen.


 
Technikai adatok
Első fék Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm
Hátsó fék Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm
Hengerűrtartalom 942 cm3
Lóerő 38,3 kW (52,1Le) @ 5 500 rpm
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2017 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.