tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Váltóláz: Yamaha YZF-R125 teszt 2008




[InfoBike.hu | Szeles] Felvétel dátuma: 2012.08.22
Yamaha, R125, teszt


A Yamaha sportos R sorozatának legújabb tagját mindössze nyolcad-literes erőforrással szerelték fel, mégis szinte a nagyokkal meg-egyezõ méretekkel rendelkezik.

A japán cég formatervezõi szándékosan rajzoltak szép terebélyes testet a 125-ös nóvumnak. Nézzük csak meg pontosabban azokat a testméreteket! Az R6 méretű váznak köszönhetően a tengelytáv csak 25 mm-rel rövidebb, mint a nagy testvéré. A hátsó rugóút megegyezik, az első hagyományos villarugó útja pedig 15 mm-rel több, mint az R széria középen guruló harcosáé. Külön meg kell említenünk a komoly, eddig a Yamahánál csak nagymotorokon alkalmazott könnyűfém merevített lengővillát. A motor két milliméter híján 82 cm-es ülésmagassággal rendelkezik, ezért a magasabb növésû motorosok egyből otthon érezhetik magukat a nyergében. A 170 cm alattiaknak le kell ültetni a Yamaha hátulját, hogy biztonságosan le tudják tenni lábaikat.

 

Az R125 nem csak egy sportos kinézetű utcai motor, hanem egy igazi tüzes kis sportmotor. Az uniós szabályoknak megfelelően, 15 lóerőre beállított blokkja villámgyorsan veszi a gázparancsokat.

Egy sportgép képességeit igazán csak egy kanyargós versenypályán tudja megmutatni. Ezért a fehér-piros, a Yamaha versenyszíneibe öltöztetett szépséget kivittük a Kakucs-ringre és ott jól megkergettük. Az eredetileg gokart- és supermoto-pályának készült aszfaltcsík szórakoztató kanyarok tömkelegét kínálja. Egy ilyen kifinomult, könnyű, négyütemű sportmotorral kész gyönyör végigdöngetni rajta. A kanyarok előtti lassításoknál a Brembo fékrendszer kiválóan teszi a dolgát, óriásit képes lassítani a motoron. A gyárilag kissé puhára hangolt teleszkópszárak ilyenkor teljesen összeülnek, a pályára túl puha az eleje. Versenypálya-használat előtt célszerű egy feszesebb beállítást alkalmazni. A kanyarokból, mintha zsinóron húznák, szépen egyenletesen gyorsít ki a Yamaha. A dinamikus haladáshoz a fordulatszámmérő mutatóját célszerű a 7-10.000 értékek között tartani. A mostani trendnek megfelelõ, a motor hasához közel végződik kipufogódob ilyenkor szép énekével bűvöli el az ember hallószerveit.

 

 

A be­fecs­ken­de­zõs, négy­sze­le­pes, 52 mm x 58.6 mm fu­rat-lö­ket mé­re­tek­kel épí­tett blokk pél­dá­san ve­szi a gáz­pa­ran­cso­kat, azon­nal re­agál a jobb kéz min­den moz­du­a­tá­ra. So­ha ek­ko­ra agi­li­tást egy­hen­ge­res, né­gyü­te­mû „hu­szo­nö­tös­tõl” még nem ta­pasz­tal­tam!

 

A mo­tor orr­ki­kép­zé­se, lám­pái­nak el­he­lye­zé­se egyér­tel­mû­en a nagy YZF mo­to­ro­ké­ra em­lé­kez­tet. Mi­ért is? Mert a gyár­tó ezt sze­ret­te vol­na. Ha egy ti­ni be­le­sze­ret a ki­csi­be, gya­kor­la­tot sze­rez ve­le, ki­mo­tor­oz­za, utá­na – még egy lép­csõ­fok be­ik­ta­tá­sa után – már egy hat­szá­zast is könnyen el­te­rel­get. Fi­ló­zás he­lyett még tér­jünk vissza a mo­tor kül­se­jé­hez! Há­tul a ma­gas­ra hú­zott el­kes­ke­nye­dõ fa­ro­k-i­dom szin­tén a fent em­lí­tett nagy­test­vért utá­noz­za. A még spor­to­sabb meg­je­le­nés elé­ré­sé­hez a hát­só ülést „púp­pal” ta­kar­hat­juk el, amely­re akár egy rajt­szá­mot is fel­ra­gaszt­ha­tunk. A Ya­ma­ha ez­zel a bá­mu­la­tos kis­mo­tor­ral fõ­ként a kez­dõ mo­to­ro­so­kat, a ti­ze­né­ves ko­rosz­tályt vet­te cél­ba. A mo­tor szép vo­na­lai, vál­to­za­tos szín­kom­bi­ná­ciói biz­tos, hogy meg­do­bog­tat­ják majd jó né­hány ti­né­dzser szí­vét.

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.