A japán cég formatervezõi szándékosan rajzoltak szép terebélyes testet a 125-ös nóvumnak. Nézzük csak meg pontosabban azokat a testméreteket! Az R6 méretű váznak köszönhetően a tengelytáv csak 25 mm-rel rövidebb, mint a nagy testvéré. A hátsó rugóút megegyezik, az első hagyományos villarugó útja pedig 15 mm-rel több, mint az R széria középen guruló harcosáé. Külön meg kell említenünk a komoly, eddig a Yamahánál csak nagymotorokon alkalmazott könnyűfém merevített lengővillát. A motor két milliméter híján 82 cm-es ülésmagassággal rendelkezik, ezért a magasabb növésû motorosok egyből otthon érezhetik magukat a nyergében. A 170 cm alattiaknak le kell ültetni a Yamaha hátulját, hogy biztonságosan le tudják tenni lábaikat.
Az R125 nem csak egy sportos kinézetű utcai motor, hanem egy igazi tüzes kis sportmotor. Az uniós szabályoknak megfelelően, 15 lóerőre beállított blokkja villámgyorsan veszi a gázparancsokat.
Egy sportgép képességeit igazán csak egy kanyargós versenypályán tudja megmutatni. Ezért a fehér-piros, a Yamaha versenyszíneibe öltöztetett szépséget kivittük a Kakucs-ringre és ott jól megkergettük. Az eredetileg gokart- és supermoto-pályának készült aszfaltcsík szórakoztató kanyarok tömkelegét kínálja. Egy ilyen kifinomult, könnyű, négyütemű sportmotorral kész gyönyör végigdöngetni rajta. A kanyarok előtti lassításoknál a Brembo fékrendszer kiválóan teszi a dolgát, óriásit képes lassítani a motoron. A gyárilag kissé puhára hangolt teleszkópszárak ilyenkor teljesen összeülnek, a pályára túl puha az eleje. Versenypálya-használat előtt célszerű egy feszesebb beállítást alkalmazni. A kanyarokból, mintha zsinóron húznák, szépen egyenletesen gyorsít ki a Yamaha. A dinamikus haladáshoz a fordulatszámmérő mutatóját célszerű a 7-10.000 értékek között tartani. A mostani trendnek megfelelõ, a motor hasához közel végződik kipufogódob ilyenkor szép énekével bűvöli el az ember hallószerveit.
|
|
A befecskendezõs, négyszelepes, 52 mm x 58.6 mm furat-löket méretekkel épített blokk példásan veszi a gázparancsokat, azonnal reagál a jobb kéz minden mozduatára. Soha ekkora agilitást egyhengeres, négyütemû „huszonötöstõl” még nem tapasztaltam!
|
|
A motor orrkiképzése, lámpáinak elhelyezése egyértelmûen a nagy YZF motorokéra emlékeztet. Miért is? Mert a gyártó ezt szerette volna. Ha egy tini beleszeret a kicsibe, gyakorlatot szerez vele, kimotorozza, utána – még egy lépcsõfok beiktatása után – már egy hatszázast is könnyen elterelget. Filózás helyett még térjünk vissza a motor külsejéhez! Hátul a magasra húzott elkeskenyedõ farok-idom szintén a fent említett nagytestvért utánozza. A még sportosabb megjelenés eléréséhez a hátsó ülést „púppal” takarhatjuk el, amelyre akár egy rajtszámot is felragaszthatunk. A Yamaha ezzel a bámulatos kismotorral fõként a kezdõ motorosokat, a tizenéves korosztályt vette célba. A motor szép vonalai, változatos színkombinációi biztos, hogy megdobogtatják majd jó néhány tinédzser szívét.