A 400-900 cm3-es gyártott modellek között voltak kifejezetten a rendvédelmi szervek számára készített változatok is. Ezek közül, a megfelelő karbantartás mellett üzemeltetett példányoknál, nem ritka a 250.000 km feletti futásteljesítmény sem, a blokk első nagyjavításáig.
A váz
Az új XJ 6 a mai trendnek megfelelően, kisebb méretekkel rendelkezik, mint elődei. Az egész motorra leginkább az a könnyed elegancia és időtálló szépség jellemző, amellyel az FZ 6 család már korábban megismertetett bennünket.
Az ősök által kitaposott ösvényt követve, az XJ 6 is acélvázat kapott. A vázkeret 31,8 mm átmérőjű és 2,3 mm falvastagságú csöveit, a hajlítások és a hegesztések számának minimalizálásával illesztették össze. A könnyűsúlyú ötvözött acélcsövekből felépített „gyémánt” típusú vázkeret köré épített idomok karizmatikus és időszerűtlen külsőt kölcsönöznek a motorkerékpár számára.

A blokk
Az újdonságot egysoros, négyhengeres, hengerenként négyszelepes folyadékhűtéses blokkal szerelték fel. Ez az erőforrás alapjaiban megegyezik a sikeres FZ6 családban alkalmazott motorblokkokkal. Mégis, a főbb összetevőit újratervezték, hogy még inkább felhasználóbarát legyen a végtermék. A hengerfej csatornáit átrajzolták, a minél kedvezőbb középtartománybeli nyomatékkifejtés érdekében. Módosították a szívóoldali járatokat, és a kipufogó szelep átmérőjét is. Az átdolgozott hengerfejhez, 32 mm átmérőjű szívócsöveket illesztettek, itt kaptak helyet a befecskendezőrendszer részét képező injektorfejek. A vezérműtengelyek bütyökprofiljainak megváltoztatásával, és a sűrítési arány növelésével emelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt 3000-5000-es fordulatszám-tartományban. (A korábbi FZ6-hoz viszonyítva.) A hengerfej jelentős mértékű átdolgozásával csökkentették az elégetlen gázok mennyiségét, ennek köszönhetően javult az égés hatásfoka.
A motorblokk felsőrésze, és a hengerek egyetlen darabból készülnek, így megspórolható a hengertalp-tömítés, és ez a megoldás növeli a blokk merevségét, valamint jobb a hő elosztása is az alkatrészek között.
A 65,5 mm átmérőjű furattal ellátott hengerek belsejét, kerámia-kompozit bevonattal látták el a jobb kopásállóság elérése, és a súrlódás csökkentése céljából. A hajtókarok végeire süllyesztékben kovácsolt dugattyúkat szereltek. A speciális eljárással készített alumínium dugattyúknak sokkal kisebb a hőtágulásuk, a falvastagságuk, és a súlyuk is a hagyományos öntési eljárással készített társaikhoz viszonyítva.
Az új befecskendező-rendszerhez négylyukú injektorfejek kapcsolódnak, amelyek a porlasztás hatékonyságát igyekeznek növelni. A befecskendező-rendszert fejlett 32 bites ECU vezérli. A rendszer memóriáját a Yamaha „motorosbarát” karakterisztikájú térképeivel töltötték fel. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy gép a leggyakrabban használt fordulattartományban lett virgoncabb. A motor égéstermékei új 4:1-ben kipufogón keresztül, háromutas katalizátor közbeiktatásával kerülnek a külvilágba. A kipufogórendszert, mondhatni teljes egészében a motor hasa alá építették, csak egy nyúlfarknyi kiscső áll ki a köténylemez alól. A kipufogógázok pillanatnyi összetételét oxigén-szenzor figyeli.
 |
A FZ széria 600-as blokkját dolgozták át, hogy alacsonabb tartományban is kezesebb legyen |
Hatalmas fordulatszámmérő a sportosságra utal |
Az újdonság egy újratervezett hatfokozatú váltóművet kapott, és mellé egy kifejezetten könnyed járású kuplungszerkezetet. Az új kuplung kezelése még hölgyek számára sem megerőltető. A városi dugókban való araszolásnál sem fárasztja ki jelentősen a motoros kezét.
A futómű
A futóműben elöl hagyományos első villát találunk, 41 mm-es belsőcső átmérővel. Hátul új, úgynevezett Slim-line lengővilla dolgozik, amelyet nemes egyszerűséggel acél zártszelvényből készítettek. A lengővilla központi rugóstagra támaszkodik.
A fékek
Az első kerékre dupla tárcsaféket szereltek, a tárcsák átmérője 298 mm. Hátul szintén tárcsafék lassítja az XJ 6-ot, amely 245 mm-es átmérővel rendelkezik. Jó hír, hogy rendelhetjük az XJ-t ABS-szel szerelt változatban is! Aki gyakran fedez fel ismeretlen utakat és saját, valamint motorja épségét is nagyobb biztonságban akarja tudni, fontolja meg ezt a lehetőséget.

A könnyűfém ötvözetű felnikre, elöl 120 mm, míg hátul 160 mm széles gumiabroncsokat szereltek. A könnyű kezelhetőség végett az ülést alacsonyra szerelték, így az alacsonyabb termetűek is biztonságosabban tudnak talajkapcsolatot találni.
A Yamaha az új XJ-t a kedvező ár-értékarányú termékek közé sorolja a piacon. Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy a vásárló aránylag jó áron jut hozzá a korszerű technikához. A hatszázas mellőzi az olyan megoldásokat, mint a radiális fékrendszer, a fordított villák, vagy a könnyűfém lengővilla. Mégis a motorozást élvezetesebbé tevő kiegészítőket megtaláljuk rajta, mint például a magas kormány, a multifunkciós műszerfal, a terebélyes szélvédő, vagy a rendelhető ABS rendszer. A hatszázast még közép-állvánnyal is felszerelték, amelynek a sok csomaggal utazók vehetik nagy hasznát. Szintén a túrázóknak kedvez a gyári doboztartó rendszer, és a Yamaha emblémás hátsó doboz.
Műszaki adatok Yamaha XJ 6 Diversion
|
Motortípus |
soros, négyhengeres, folyadékhűtéses |
Hengerűrtartalom |
600 cm3 |
Furat x Löket |
65,4x44.5 |
Sűrítési arány |
12,2:1 |
Maximális: teljesítmény |
78 LE 10.000 ford./perc |
Maximális nyomaték |
59,7 Nm 8,500 ford./perc |
Váz |
Acél hídváz |
Első felfüggesztés |
hagyományos teleszkópvilla,
41 mm belsőcső átmérővel
|
Hátsó felfüggesztés |
acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag |
Első fék |
298 mm átmérőjű, dupla tárcsafék |
Hátsó fék |
245 mm átmérőjű szimpla tárcsafék |
Első kerék/hátsó kerék
|
120/70 ZR 17 / 160/60ZR 17 |
Tengelytáv |
1440 mm |
Tank |
17,3 l |
Teletankolt tömeg |
211 kg |