Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Utcán a bajnok!




Hamarosan indul a MotoGP-győztes RC213V utcai változatának forgalmazása
Felvétel dátuma: 2015.06.11
Honda RC213V-S


Hamarosan indul a MotoGP-győztes RC213V utcai változatának forgalmazása

Az RC213V bajnoknak született, erről árulkodik, hogy tavaly másodjára is diadalmaskodott az FIM Gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Hogy az utcai motorosok is részesülhessenek a sikerből, no meg persze a modell nyújtotta páratlan élményből, a Honda illetékesei úgy határoztak, hogy RC213V-S néven elkészítik a közúton is használható kivitelt. A munkálatok már igencsak előrehaladott állapotban vannak, így a gyártó már 2015. július 13-tól elkezdi felvenni a megrendeléseket.

 

 

Immáron 61 év telt el azóta, hogy a Honda mérnökei bejelentették: a márka indulni kíván a Man-szigeti TT-n. A verseny akkoriban a Gyorsaságimotoros-világbajnokság futamai közé tartozott, de ez nem rémisztette el a japán csapatot, kifejlesztették saját gépüket, s 1959-ben már ott álltak a rajtrácson a kor legnagyobb gyártóival kelve birokra. Sokan kételkedtek sikerükben, de a Honda nem tréfált, két éven belül az élre tört, és 1962-ben már két kategóriában is győzedelmeskedett. Innen már nem volt visszaút, a márka szimbólummá vált a motorsportok világában, s minden korábbi rekordot megdöntött. 2005-ben már túl voltak a 600. (!) megnyert MotoGP-futamon, 2015. június 11-én pedig már 695-nél tartottak, elérhetetlen magasságokra emelve a lécet a riválisok számára.

 

Mióta a Hondák elsőként megjelentek a Man-szigeti TT-n, a vállalat szinte minden műfajban kipróbálta magát, ezáltal oly’ széleskörű tapasztalatokra tett szert, ami páratlan az iparágban. A rendkívüli tudásanyag az utcai járművek fejlesztésének alapja, ez teszi lehetővé, hogy a világ legjobb és legmegbízhatóbb motorjai készülhessenek a Honda gyáregységeiben.

 
 

 

A MotoGP világában korántsem elég a kiemelkedő teljesítmény, ennél sokkal fontosabb, hogy a lehető legkönnyebben és legprecízebben irányítható legyen a motorkerékpár. Ezért aztán a Honda szakemberei már az első Man-szigeti TT óta azon dolgoznak, hogy minden idők legkezesebb motorját építsék meg, s eddig bizony minden egyes munkájuk megfelelt az elvárásnak. Nem kivétel a kétszeres bajnok RC213V sem, miként utcai verziója, az RCV213V-S is a leggyorsabb, egyszersmind legkönnyebben kezelhető utcai gyorsasági motorkerékpárként lép majd színre. Különleges képességeit a legfrissebb fejlesztéseknek köszönheti, ugyanis szinte tökéletesen azonos a versenygéppel. A tömeg-középpontosított konstrukció, a minimálisra csökkentett belső súrlódás, az elképesztően alacsony súly és a precíz megmunkálás éppúgy jellemző a menetbiztonsági eszközökkel is felszerelt RC213V-S-re, mint a MotoGP-ben szereplő modellre. Nincs rajta semmi felesleges, csak ami a győzelemhez és a közúti közlekedéshez elengedhetetlen!

 

 

Az RC213V-S-t Ausztráliában, Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt forgalmazza majd a gyártó. Németországban* 188 000 EUR lesz az ajánlott bruttó ár, míg Japánban 21 900 000 jent, Ausztráliában 244 000 ausztrál dollárt, Amerikában pedig 184 000 dollárt kérnek majd érte.

 

A Honda 2015. július 13., 0:00-tól (CET) vesz fel rendelést a modellre a www.rc213v-s.com címen elérhető, exkluzív honlapon keresztül.

 

 

Az RC213V-S főbb jellemzői

 

  A tervezési folyamat során arra fókuszáltak a mérnökök, hogy a teljesítmény és a vezetési élmény csorbítása nélkül tegyék alkalmassá közúti használatra az RC213V-t. Fáradozásaik gyümölcseként az RC213V-S ugyanolyan sebességtartományban használható, mint az alapmodell, az extraként megvásárolható Sports csomaggal pedig a legapróbb részletekig a pályamotorosok igényeire szabható. E kettősség igazán sokoldalúvá teszi az újoncot, hiszen villámgyors utcai motorként éppúgy használható, mint ütőképes pályamotorként.

 

 

  Az RC213V-S vérbeli versenymotor, így csak a közúti közlekedéshez feltétlenül szükséges kiegészítők kerültek fel rá, minden egyebet a RC213V-től örökölt.

 

 

Főbb különbségek az RC213V és az RC213V-S között.

 

・     A szelepek zárása nem pneumatikus, hanem spirálrugót alkalmaztak.

・     Az akadálymentesen visszakapcsolható, ún. seamless váltót hagyományos erőátvitelre cserélték.

 

Ezeket a megoldásokat alkalmazták az RCV1000R típuskóddal értékesített, nyíltkategóriás versenymotornál is.

 

A közúti közlekedéshez szükséges tartozékok:

 

・     Fényszóró

・     Hátsó lámpa

・     rendszámtábla-világítás

・     Irányjelzők

・     Tükrök

・     Sebességmérő

・     Kipufogórendszer katalizátorral

・     Rendszámtáblatartó-konzol

・     Kürt

・     Honda Smart Key (intelligens kulcs)

・     Önindító

・     Oldaltámasz stb.

 

 

(Az átalakítások révén közúton is használható a modell.)

 

・     Villaszög: 15 fok→26 fok

・     Abroncsok: RS10. Gyártja a Bridgestone Corporation.

・     Első féktárcsa: rozsdamentes acél. Gyártja a Yutaka Giken Co., Ltd.

・     A fékbetéteket a Brembo S.p.A. gyártja.

 

¢ Az RC213V-S és az RC213V műszaki adatainak összehasonlítása**:

A modell típuskódja

RC213V

RC213V-S

RC213V-S (Sports csomaggal)

Hosszúság (mm)

2052

2100

[2100]

Szélesség (mm)

645

790

770

Magasság (mm)

1110

1120

[1120]

Tengelytáv (mm)

1435

1465

[1465]

Szabad hasmagasság (mm)

115

120

[120]

Ülésmagasság (mm)

-

830

[830]

A jármű tömege (kg)

158 felett (verseny után)

170 (száraz)

160 (száraz)

Szállítható személyek száma

1

1

1

Fordulókör sugara (m)

-

3,7

6,4

Motorkonstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4

Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4

Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4

Összlökettérfogat (cm3)

999

999

999

Furat x löket (mm)

-

81,0 × 48,5

81,0 × 48,5

Sűrítési viszony

-

13,0

13,0

Csúcsteljesítmény (kW [LE]/f./perc)

175 kW (238 LE) felett

117 [159]/11 000

158 [215]/13 000 felett

Max. forgatónyomaték (Nm/f./perc)

-

102/10500

118/10 500

Üzemanyag-ellátás

-

PGM-FI (programozott elektronikus üzemanyag-befecskendező )

PGM-FI (programozott elektronikus üzemanyag-befecskendező

Indítás

-

Önindító

Önindító

Gyújtás

-

Tranzisztoros akkumulátorgyújtás

Tranzisztoros akkumulátorgyújtás

Üzemanyagtartály befogadóképessége (l)

20

16,3

16,3

Tengelykapcsoló

-

Száraz, többtárcsás, spirálrugós

Száraz, többtárcsás, spirálrugós

Erőátvitel

-

Hatfokozatú, állandó kapcsolatú

Hatfokozatú, állandó kapcsolatú

Váltófokozatok áttételei

1.

-

2,125

2,125

2.

-

1,647

1,647

3.

-

1,368

1,368

4.

-

1,217

1,217

5.

-

1,100

1,100

6.

-

1,032

1,032

Primer és szekunder hajtás áttételei

-

1,933/2,471

1,933/2,353~2,933

Villaszög (fok)

-

24,6

[24,6]

Utánfutás (mm)

-

105

[105]

Abroncs mérete

Elöl

16,5

120/70 ZR17 M/C

120/70 ZR17 M/C

Hátul

16,5

190/55 ZR17 M/C

190/55 ZR17 M/C

Fékrendszer

Elöl

Hidraulikus, duplatárcsa

Hidraulikus, duplatárcsa

Hidraulikus, duplatárcsa

Hátul

Hidraulikus, tárcsa

Hidraulikus, tárcsa

Hidraulikus, tárcsa

Felfüggesztés

Elöl

-

Teleszkópvilla

Teleszkópvilla

Hátul

-

Pro-Link himbarendszer

Pro-Link himbarendszer

Váz

Gyémánt alakú hídváz

Gyémánt alakú hídváz

Gyémánt alakú hídváz

* A zártpályás motorozáshoz kínált Sports csomag extraként rendelhető. Az árak országonként eltérhetnek.

** Az európai piac tájékoztató jellegű adatai.

[] A Sports csomaggal felszerelt modell a legapróbb részletekig személyre szabható, így az értékek tág tartományban változhatnak.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.