Mit jelent a Harley életérzés? Sem leírni, sem elmondani nem lehet, meg kell fogni, meg kell ízlelni, nyeregbe kell pattanni és érezni kell a lóerők dübörgését. A Harley On Tour ezeket az élményeket viszi el a világ számos pontjára: a Harley-Davidson Demo Kamion az Egyesült Államoktól az európai országokon át juttatja el a legújabb modelljeit a márka iránt érdeklődőknek. A turné állomásain minden jelentkező kipróbálhat egy-egy motort a 883-as Sportstertől a nagy túravasakig, átélheti a szabadságot és húzhat egy kövéret.
A fesztivál nulladik napján, június 10-én kaptuk a lehetőséget, hogy elsőként tesztelhessük le a Harley-Davidson Demo kamion 2015-ös modellválasztékát. A túra célja a Kab-hegyi rádió- és tévétorony látogatása volt, ahol a kiváló kilátásnak és az egy helyen összegyűlt vasparipák sokaságának köszönhetően remek látkép tárult elénk.

|
|
A rendőri felvezetéssel haladó motoros konvojt egy Jeep Renegade zárta, így igazi látványosságnak számítottunk amerre csak eldübörögtünk. Az aszfaltcsík mentén érintett települések között volt Balatonfüred, Balatonszőlős, Tótvázsony és Nagyvázsony is. A csapat kényelmes tempóban gurult fel a zöldövezetben megbújó helyi látványossághoz. Bár a szenvedély és a sebesség mámora olykor eluralkodott egyik-másik rideren, akik elhagyva a cipzár alakzatot kitörtek és magasabb sebességbe kapcsolva élvezték, hogy az arcukba csap a friss erdei levegő. „Végre egy dinamikus Harley, ami csak úgy kirobbant, amikor odahúztam neki” – számolt be tapasztalatáról Csömör Hermina, aki a legújabb Street 750 modellt tesztelte.
 |
|
A helyszínen boldogan szabadultunk meg kis időre a kabátoktól és sisakoktól, fotózással és pihenővel eltöltött szünet alatt nem maradhattak el az egymás közti szúrós megjegyzések a riderek vezetéstechnikájára vonatkozóan. Tóth Zoltán (Totti) is mosolyogva bírálta a csapattársai vezetési készségeit, de profi motorversenyzős múltjával a háta mögött nem haragudtunk meg rá érte. A kilátóból elénk táruló táj még a kicsit kényelmetlenebbül utazó, a göröngyös útszakaszokon zötykölődő utasokkal is elfeledtette az út fáradalmait. A visszaút során már a rövidebb útvonalon, kicsit sietősebbre véve a tempót, kövérebb gázzal motoroztunk vissza Alsóörsre.
A közel 155 km-es túránkról, az élményektől feltöltődve korgó gyomorral érkeztünk vissza a fesztivál területére, szálltunk le a gépekről és fogyasztottuk el a kicsit kései ebédünket. Ezek után nem maradt más, mint hogy a közel 3 órás út alatt összekovácsolódott csapat belevesse magát a nyüzsgő fesztiválforgatagba és bulizással zárja a napot.
Saját tapasztalatom:
Mint már megszoktuk, idén is elérkezett a várva várt nap nekünk, a motorozás szerelmeseinek tudósítóknak a Harley-Davidson Press Tour.
Én most is a 2013-ban megszeretett és attól kezdve egyik kedvenc motorommá lett V-Road Musclie motorral vágtam neki a közös motorozásnak.
Mint két éve, most sem csalódtam kedvencemben. Könnyű kormányozhatóság, kanyarban kitűnően viselkedik bár nem kanyarvadászatra tervezték. Az ülése kényelmes, hosszabb túra alatt is frissen szállunk le a nyergéből kivéve, ha nem kifogástalan úton motorozunk.
Ezt nem véletlenül írom, mert gyönyörű úton vezetett a túránk, de az út minősége hagyott némi kívánnivalót maga után. Ezért is érkeztünk boldogan célállomásunk a Kab-hegyi kilátóhoz ahol lehetőségünk volt sajgó hátsónk pihentetésére.
A műszerfal elég puritán, viszont minden lényeges dologról tájékoztat. A motor hatalmas nyomatéka eddig is lenyűgözött, de a mostani túrán tudtam igazán kihasználni a váltásoknál. A váltó könnyedén ugrik a kívánt sebességfokozatokba, de azért elég kemény ahhoz, hogy érezzük, egy igazi férfias motorral utazunk.
Összefoglalva, nekem ez a motor továbbra is a kedvenc Harley-motorom maradt. Kiváló túramotor, hatalmas élményt ad a gyorsításoknál megmutatkozó pacik ereje. Szívesen látnám a garázsomban.
Köszönet a Harley-Davidson Budapest gárdájának a remek túra lehetőségéért és külön köszönet a profi és nagyon kedves sajtófőnöknek aki végig pátyolgatott minket. Remélem jövőre is ott lehetek a túrán.
A motor műszaki adatai:
MÉRETEK Hossz 2,410 mm
Ülésmagasság, terhelés nélkül 7 705 mm
Szabad hasmagasság 105 mm
Méretek (fok, táv) 34
Utánfutás 142 mm
Tengelytáv 1,702 mm
Gumiköpeny elől 120/70ZR-19 60W
Gumiköpeny hátul 240/40R-18 79V
Üzemanyagtartály 18.9 l Olajtartály 4.7 l
MOTOR
Motorblokk 2Folyadékhűtéses, Revolution®, 60° V-Twin
Furat 105 mm
Löket 72 mm
Hengerűrtartalom 1,247 cc
Kompressziós arány 11.5:1
Üzemanyag-ellátó rendszer Elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)
SEBESSÉGI FOKOZATOK ÁTTÉTELE
Elsődleges áttétel Fogaskerék 64/117-es áttétellel
1. fokozat 10.969
2. fokozat 7.371
3. fokozat 5.9
4. fokozat 5.095
5. fokozat 4.563
VÁZ
Kipufogó rendszer Szatin króm, kétoldali kipufogórendszer fekete végsapkákkal
Első kerék Fekete, 5 küllős öntött alumínium
Hátsó kerék Fekete, 5 küllős öntött alumínium
Fékek, dugattyúk 4 dugattyús első és hátsó
TELJESÍTMÉNY
Motor forgatónyomaték vizsgálati módszer EEC/95/1
Nyomaték 3115 Nm
Fordulatszám 6,500
Dőlési szög, jobbra 32
Dőlési szög, balra 32
Átlagfogyasztás 6.3 l/100 km
MŰSZEREK
Jelzőlámpák 8Országúti, üres fokozat, alacsony olajnyomás, irányjelzők, motordiagnosztika, biztonsági rendszer, hűtőközeg-hőmérséklet, alacsony üzemanyagszint visszajelzők, ABS
Műszerek Elektronikus sebességmérő kilométer-számlálóval, napszaki óra a kilométerszámlálón, a megtett utat mérő kettős kilométerszámláló, üzemanyagszint-jelző alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomásjelző lámpa, motordiagnosztika-leolvasás, LED világító lámpák, fordulatszámmérő.
A műszaki adatokat a Harley Davidson honlapjáról "loptam".
script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">