Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj CRF1000L Africa Twin műszaki adatait. Akárcsak az elődmodellek, a - 2015 második felében érkező - új generáció is hamisítatlan kalandmotor. Erős motorja és fejlett futóműve terepes és közúti használatra egyaránt ideálissá teszi.

Legfontosabb részletek az új modellről: 

 

  • Újabb részletek derültek ki a Honda új, literes kalandmotorjáról. A kompakt, soros, kéthengeres erőforrás 95,2 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 98 Nm.

  • A modell kompakt, kis tömegű vázra épül, így keményebb terepezésre, túrázásra és mindennapos használatra egyaránt tökéletes.

  • Továbbfejlesztett DCT (duplakuplungos automatikus váltó), kapcsolható ABS és HSTC üzemmód-kapcsoló segíti a biztos előrejutást terepen és közúton.

  • Négyféle fényezés, közöttük a CRF Dakar Rally és a Honda-féle trikolor.

  • Elkészültek a modellről az első statikus és dinamikus fényképek.

A CRF1000L Africa Twin fejlesztése során arra törekedtek a Honda mérnökei, hogy éppoly könnyen kezelhető, kiegyensúlyozott és funkcionális legyen, mint felmenője, az XRV750 Africa Twin. A legendás előd mára ikonná nemesedett, neve egyet jelent a végtelen és gondtalan túrázással, a szabadsággal. Az új nemzedék műszaki alapjai teljesen újak, de ugyanez a szellemiség hatja át őket, mindent megadva a kalandvágyó bukósisakosok számára.

A „bármikor, bárhová” megközelítés már a hajtóműnél tetten érhető, hiszen a 998 köbcentis, soros, kéthengeres motor terepezéshez, napi használathoz és hosszú távú utazáshoz egyaránt passzol. Konstrukcióját a páratlanul sikeres CRF250R/CRF450R versenygépek erőforrásaitól örökölte, beleértve a négyszelepes, Unicam hengerfejet is. A pehelysúlyú, öntött vezérműtengely azonos anyagokból épül fel, mint a CBR1000RR Fireblade esetében, az üzemanyag-levegő keverék begyújtásáról pedig hengerenként két-két gyújtógyertya gondoskodik.

 

Erős, egyenletes teljesítmény- és nyomatékleadásával, valamint – a teljes fordulatszám-tartományra jellemző – gyors gázreakcióival igazán kellemes partner az új Africa Twin, különleges személyiségéhez a mély, karakteres kipufogóhang is hozzájárul. Utóbbi a 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhető, csak úgy, mint a hátsó kerék kiváló tapadása. A motor elsődleges rezgéseit két kiegyensúlyozó-tengely „szűri ki”.

Az erőforrás alacsony építésmódjából fakadóan egyedülállóan nagy szabad hasmagasságot alakíthattak ki a mérnökök, tovább fokozva a dinamikus megjelenésű, kifejezetten szép modell sokoldalúságát. Érdekes technikai megoldás, hogy az üzemanyag-szivattyú a kuplungfedél alatt bújik meg, s ugyanaz a kiegyensúlyozó-tengely hajtja, mint az - alacsony profilú forgattyúházban elhelyezett - olajpumpát.

A kis tömegű, hatfokozatú váltó tengelyének felépítése azonos a CRF250R/450R modelleknél használttal, így rendkívül precízen kapcsolható és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval is társítható.

 

A CRF1000L Africa Twin futóművének fejlesztésekor az a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi-elővárosi használat.

A bölcsőváz – megpakolva, nagy tempónál is - tökéletes kiegyensúlyozottságot nyújt, amiben nagy szerepe van a középtájon kettéváló, kettős merevítőként funkcionáló alsó szelvényeknek. Ez a megoldás nem csak a tömegcsökkentést segíti elő, hanem a gyors, magabiztos terepes használatot is, hiszen agilissá és könnyeddé teszi a modellt. Figyelembe véve a tömeg-középpontosítás szempontjait, az akkumulátort a hátsó hengersor mögé építették be, méghozzá a lehető legközelebb a talajhoz, hogy a súlypont is a lehető legalacsonyabban legyen.

A nagy rugóúttal büszkélkedő, fordított Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt szabadon állítható, a csúszószárak végéről pedig 310 millis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállítja, itt a rugó-előfeszítést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18.

 

Igazodva az „unlimited adventure”, azaz végtelen kaland filozófiához, az Africa Twin csak minimális idomzatot kapott, amely nem zavarja a pilótát a mozgásban. Persze a gondosan formált elemek kiváló időjárás- és szélvédelmet nyújtanak, s az összeszerelési minőség is elsőrangú. Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzíthető ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.

A többcélúság egyik legfőbb záloga a Honda Selectable Torque Control (HSTC – Honda választható nyomatékszabályozás)* névre keresztelt, három üzemmódban használható teljesítményszabályozó, valamint a - hátsó keréken szükség esetén kikapcsolható - blokkolásgátló*.

A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle színösszeállítás közül választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete.

 

A teljes körű biztonság érdekében és az utóbbi évek hagyományainak megfelelően, Magyarországon kizárólag a blokkolásgátlóval szerelt változatot kínálják a márkakereskedők. A modell indulóára várhatóan 4.098.000 forint lesz, amely már tartalmazza a regisztrációs adót is.

 

Duplakuplungos automatikus váltó (Dual Clutch Transmission - DCT)

A Honda egyedülálló duplakuplungos automatikus váltója extraként lesz rendelhető a CRF1000L Africa Twinhez, háza megegyezik a hagyományos, lábbal kapcsolható váltóéval.

Standard üzemmódban a vezető szabadon válthat a kormányon elhelyezett gombokkal, míg D (Drive) és S (Sport) állásban automatikusan kapcsol a nyomatékelosztó. A sportosabb habitus érdekében a mérnökök három „alüzemmódot” (S1, S2 és S3) hoztak létre az S-en belül.

A DCT váltó szintén képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Ha a vezető megnyomja a műszeregység jobb oldalán elhelyezett, G feliratú gombot, a beállítások terepes használathoz igazodnak, csökkentve például a váltások közötti kuplungcsúsztatást. További előrelépés, hogy a DCT figyeli a motor hosszanti dőlésszögét, s annak megfelelően működik, hogy emelkedőn vagy lejtőn halad a pilóta.

 

 


 
Technikai adatok
Első fék 310 mm átmérőjű, dupla, hullámos, úszóágyazású féktárcsák alumínium csapokkal, négydugattyús, radiálisan rögzített, hidraulikus működtetésű féknyergekkel (*ABS) és szinterezett fékbetétekkel
Első kerékméret 90/90 R21, belsős
Hátsó fék 256 mm átmérőjű, hullámos tárcsák kétdugattyús féknyergekkel (*ABS) és szinterezett fékbetétekkel. A DCT modelleknél rögzítőfék is a felszereltség része.
Hátsó kerékméret 150/70 R18, belsős
Hengerűrtartalom 998 cm3
Lóerő 70 kW/7500 f./perc (95/1/EC)
Üzemanyag tartály 18,8 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.