Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió




[InfoBike.hu | BMW Magyarország] Felvétel dátuma: 2015.07.29



A BMW i a jövőbe mutató mobilitási koncepciók, az innovatív tervezés és a prémium minőség elkötelezettje, a hosszú távú fenntarthatóság jegyében. A BMW i mindezen felül a BMW Group azon részlege, ahol a jövő olyan járműtechnológiai megoldásait fejlesztik és készítik elő, amelyek a már ismert és sorozatgyártásban kínált BMW i3 és BMW i8 modelleken is messze túlmutatnak.

 

Az innovatív lengőkar-szabadalom, amelyet a BMW kutató és technológiai részlegével szoros együttműködésben fejlesztettek szériaérett koncepcióvá, az elektromos kerékpárokat gyártó HNF Heisenberg üzemében kerül sorozatgyártásba. A technológia alapját a BMW i kezdeti piackutatási és járműtervezési fázisából emelték át a mérnökök.

Miután a korábban megálmodott hajtástanulmányt a BMW i tervezőmérnökei sorozatgyártásra kész egységgé fejlesztették, az elektromos kerékpárok forradalmian új lengőkar-hajtóműve végre mindenki számára elérhetővé válik.

A sorozatgyártásba küldött egységet a „Heisenberg XF1” modellnevű elektromos kerékpár örökli meg, az úttörő technológia előkelő eredetét egy apró, „Concept by BMW i” („BMW i koncepció”) felirat jelöli.

––––––––––––––––––––––––––––––

 


A lengőkar-hajtómű az agymotorral szerelt, összteleszkópos elektromos kerékpárok újfajta váztechnológiáját kínálja. A szabadalom a kerékpár vázszerkezetének stabil hátsó egységét alkotja, amelynek technológiai kialakítása mellőzi a hagyományos láncfeszítőt, és mint ilyen, az összteleszkópos elektromos kerékpárok történetében első ízben kínálja a hátsó teleszkóp és a strapabíró, karbantartás-mentes karbon szíjhajtás kettősét, kiemelkedő menetdinamikát és manőverezhetőséget eredményezve.

A BMW i lengőkar-hajtómű szabadalmának köszönhetően az agymotor, a tárcsák és a szíj is egyetlen, innovatív teleszkópos egységbe kerül, így nincs szükség szíjfeszítőre.

Az HNF Heisenberg fejlesztő csapata az XF1 modell vadonatúj felfüggesztés-technológiáját különleges módon tervezte meg. A hátsó teleszkóp és a rugóút-felfüggesztés teljes egészében az agymotor fölé került, stabilan a vázszerkezethez illesztve. Annak érdekében, hogy a karbon szíj minden esetben optimálisan feszes legyen a tárcsa és a hátsó kerékagy között, az agymotor és a hátsó tárcsa is a lengőkar-hajtómű egységébe került. A szíj ezáltal mindegyik tárcsáról könnyedén továbbítja a hajtást a hátsó kerékre, még az agymotor csúcsterhelése esetén is.

A BMW i divízió által megtervezett négytagú lengőkar-hajtómű egyetlen egységként alkotja az elektromos kerékpár hajtásláncát, mérnöki pontossággal illesztve a kerékpár vázszerkezetéhez, amely a hátsó teleszkóp felfüggesztésével együtt mintegy 150 milliméteres hátsó rugóutat eredményez. Az innovatív lengőkar-hajtómű másik előnye, hogy a hajtáslánc a pedáltól függetlenül működik. A hagyományos, izommeghajtásra tervezett összteleszkópos vázszerkezetekkel ellentétben a hátsó lengőkar az elektromos motor nagymértékű besegítése esetén, például intenzív gyorsításkor, nagy sebességű haladáskor vagy terepezéskor sem merevedik meg, a felfüggesztés így minden szituációban visszajelzéseket ad az útról, miközben maximális tapadást és vonóerőt biztosít. A rendszer gyorsítás és fékezés esetén ugyanakkor kiküszöböli a kellemetlen, ringó mozgásokat. A kerékpár extrém egyenetlen terepen igény szerint hagyományos módon, pedállal is hajtható.

Az HNF Heisenberg XF1 modell a BMW i négytagú lengőkar-hajtóművének következő előnyeit kínálja idén nyártól:

  • Agymotor és egyenletes tengelyterhelés-eloszlás
  • Karbantartás-mentes szíjhajtás agyváltóval, szíjfeszítő nélkül
  • Kivételesen merev váz
  • Pedáltól független elektromos hajtáslánc
  • Maximális tapadás és vonóerő minden szituációban, a hátsó lengőkar merevedése nélkül
  • Többféle meghajtási lehetőség
  • Az innovatív hajtáslánc-technológia szabad vázszerkezet-kialakítást biztosít
 

A BMW i divízióról

BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival, a hosszú távú fenntarthatóságra való összpontosításával és számos kiegészítő szolgáltatásával a BMW i újraértelmezi az egyéni mobilitás fogalmát.

Az HNF GmbH

A Berlin melletti Biesenthal településen 2014-ben megalapított vállalat fő profilja az úttörő elektromos kerékpárok tervezése és gyártása, amelyet az HNF Heisenberg márkanév alatt közvetlen szolgáltatások és értékesítési koncepciók egészítenek ki. A vállalat alapítói Michael Hecken, Karlheinz Nicolai és Benjamin Börries.

Az innovatív elektromos kerékpárok megálmodói, Michael Hecken és Karlheinz Nicolai 2008-ban megalapították a Grace GmbH vállalatot, amelyet a Daimler Benz AG egy okos kerékpár megtervezésével bízott meg. Az HNF Heisenberg – az alapítók jövőbe mutató, egyre fejlődő márkája – 2015 nyarán megkezdi egyedülálló modellsorozata gyártását, amelynek palettája a pedállal is hajtható, S-Pedelec elektromos kerékpároktól egészen a csúcskategóriás, összteleszkópos mountain bike modellekig terjed.

(www.hnf-heisenberg.com)


 


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

Legfrissebb cikkek 


  • 50-es robogó tuning lehetőségek
  • A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team két versenyzője a SlovakiaRingen kezdi meg idei nagy menetelését az Alpok-Adria Bajnokságban
  • Assenben, a motorozás Mekkájában is pontokért hajt a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában
  • RED BULL X-FIGHTERS Madrid A bajnok visszatér a Bajnokok földjére
  • A hazai versenyének számító brnó-i futamon a két pontot érő 14. helyen végzett a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában
  • TALMA ÉS A VIDEOTON IS SPANYOLORSZÁGBAN KÉSZÜL
  • Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!
  • Borsay Szabolcs: „Ha ott leszek Kiskunlacházán, már győztem”
  • Több ezren követték a helyszínen a beledi Riverside Baja pénteki rajtját
  • Ifjabb Tóth Imre mellett Sepangban is Sebestyén Péter kap lehetőséget a BMW Racing Team Toth-tól a hétvégén a Superbike-vb csúcskategóriájában
  •  
     
     
     • Aprilia
     • BMW
     • Ducati
     • Gilera
     • Honda
     • Husqvarna
     • Hyosung
     • Kawasaki
     • Keeway
     • KTM
     • Kymco
     • Malaguti
     • Moto Guzzi
     • Peugeot
     • Piaggio
     • Qlink
     • Suzuki
     • Triumph
     • Vespa
     • Yamaha
    Google Google FaceBook

    Twitter Youtube

    copyright © All Rights Reserved 2010 - 2019 Minden jog fenntartva!
    Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.