Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Az NC modellcsalád dupla kuplungos robogója 2016-ra új első felfüggesztést, LED első és hátsó világítást, új kipufogódobot és újrahangolt váltóautomatikát kapott a következő évre.

A modellfrissítés főbb elemei: A különleges, teljesen egyedi koncepciót képviselő Honda Integra új Showa Dual Bending Valves teleszkópokkal, színes, személyre szabható műszeregységgel, valamint fénydiódás első és hátsó lámpával vág neki a 2016-os modellévnek, színválasztéka pedig két „Special Edition” fényezéssel bővült. Emellett a DCT váltó S üzemmódja három alprogramot kapott, frissítették az MT és az AT üzemmód szoftverét, valamint új, rövidebb, ötszögletű kipufogódobot szereltek fel, amellyel mélyebbé vált az immáron EURO4-es besorolású, 745 köbcentis erőforrás hangja.

 

1. Bevezetés

 

Akárcsak az NC család másik két tagja, az Integra is 2012-ben mutatkozott be, és iránta is óriási volt az érdeklődés. Sikerét borítékolni lehetett, hiszen a robogók stílusát és kényelmét vegyíti a motorkerékpárok menetdinamikájával.

 

Ehhez a modellhez alapfelszereltségként jár a Honda által fejlesztett duplakuplungos automatikus váltó (DCT), így a nyomatékban gazdag, kedvező fogyasztású, soros, kéthengeres, 745 köbcentis erőforrás a lehető leghatékonyabb formában adja le teljesítményét. Mindezt lenyűgöző, markáns stílussal, még ergonomikusabb kialakítással és könnyebb kezelhetőséggel toldották meg a Hondások, az Integra tehát továbbra is magasan kiemelkedik az átlagos motorkerékpárok közül.


 

A 2016-os modellfrissítés a megjelenést, a praktikumot és a vezetési élményt egyaránt érintette, ezért nem kell nagy merészség, hogy kijelentsük: minden téren előrelépett a modell.

 

2. Áttekintés

 

A korábbi, hagyományos világítás helyett ezentúl fénydiódás (LED-es) első és hátsó lámpa virít az Integrán, s új, személyre szabható, színes műszeregység jeleníti meg az adatokat. Ezek mind hozzájárulnak a prémium minőségérzethez, csakúgy, mint az új, kéttónusú Special Edition (SE) metálfényezések, melyek szemet gyönyörködtető színösszeállítással hívják fel a figyelmet az Integrára.


 

Továbbfejlesztették a DCT váltót is, így a kuplung sokkal kifinomultabban működik gázadásnál és -elvételnél, AT üzemmódban magasabb fordulatszámon kapcsol vissza a rendszer, s - a sportosabb élmény érdekében - három alprogramot kínál fel az S üzemmód. A módosítások során arra törekedtek a mérnökök, hogy minden helyzetben barátságos és kifinomult legyen a DCT működése.

 

A változások nem merülnek ki ennyiben, a modellfrissítés hozadékaként állítható rugó-előfeszítésű hátsó rugóstag és Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópok kerültek a modellre, s új a kipufogódob is. Utóbbi könnyebb és rövidebb, mint a korábbi változat, ugyanakkor jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangon dalol.


 

3. Főbb jellemzők

 

3.1 Stílus és felszereltség

 

Az Integra nyújtotta átütő élményt az angol „Sensual Performance” (érzéki teljesítmény) kifejezéssel foglalta össze a gyártó, ami érthető, hiszen minden egyes apróság magával ragadó, amit a pilóta lát, hall vagy érez a nyeregben. Elképesztően jól sikerült például a kompakt, LED-es, fényes fehér fényt árasztó első lámpa és a nappali menetfény is, miként a sötétített, szintén LED-es hátsó lámpa és a zömök kipufogódob is hozzájárul a szemet gyönyörködtető összhatáshoz. Elsőrangú színvonalról árulkodnak a lábtartók is, tekintve, hogy a gumiszőnyegekbe rozsdamentes acélból készülő betéteket integráltak - ezek a látványt és a strapabíróságot egyaránt fokozzák.


 

A vadonatúj műszeregység inverz folyadékkristályos kijelzővel tájékoztatja a pilótát, s azon túlmenően, hogy méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és megmutatja az aktuális váltófokozatot, arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre, -fogyasztásra és markolatfűtésre vonatkozó adatokat, valamint kiírja, hogy az S üzemmód melyik alprogramját használja éppen a pilóta.

 

A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.


 

Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.

 

A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként jövőre már laponmart slusszkulccsal vehetik át Integrájukat a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeznek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.

 

A 2016-os Integra öt színben lesz elérhető:

 

Pearl Glare White (gyöngyház fehér)

Matte Bullet Silver (ezüstmetál)

Matte Gunpowder Metallic (fekete)

Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition, ezüstmetál)

Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition, ezüstmetál)

 

A két SE metálfényezés színeit elsőként használja a Honda. Az összeállítás különlegessége, hogy az idomzat egyik fele különösen csillogó metálfényben tündököl, míg másik felét hagyományos metálfényezéssel vonják be. A kontraszt álomszéppé és érdekessé teszi a modellt, s a látószög változásával az árnyalatok is változnak. Az SE kivitelek további sajátossága, hogy díszcsíkok futnak az idomzaton és a felnik ráfjain, s a motorborítás is más színt kap.


Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos Integrához készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 vagy 45 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, U-lakatot és hatékony szélterelőket is rendelhetnek a modellhez.

 

3.2 Duplakuplungos automatikus váltó

 

A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova hat éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.


 

A DCT váltó két automatikus és egy kézi kapcsolású üzemmódot kínál fel a pilótának. Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik. Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Az aktuális beállításhoz rendelt betű, illetve szám megjelenik a műszeregységen, így a vezető mindig tudhatja, melyik program alapján működik a motor.

 

Az Integrához kínált DCT váltó úgynevezett adaptív kuplungot (Adaptive Clutch Capability Control) kapott, ami még kifinomultabbá teszi a tengelykapcsoló viselkedését gázadásnál, illetve -elvételnél. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.

 

 

3.3 Karosszéria és futómű

 

Az Integra nagy teherbírású, merev, acél hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, a városi és országúti kalandokat egyaránt bearanyozva. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1525 millis tengelytáv társul, a 238 kilogrammos menetkész tömeg pedig 50/50 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.


 

A korábbi egységek helyett 2016-ban már Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 milliméter. A csillapítást úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek. A változtatások eredményeként az Integra menetkomfort és irányíthatóság terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erőteljesen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémiumminőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.

 

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 millis rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

 

A 320 milliméteres, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 millis, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Hogy a vezető csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthasson, a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli. A hat helyzetbe állítható, szabályozható fékkaroknak köszönhetően nem számít a kézfej mérete, nemtől, kortól, testalkattól függetlenül bárki könnyedén elvezetheti az Integrát.

 

Az öntött, küllős alumíniumfelnik elöl 3,5, hátul 4,5 col szélesek, a Pirelli Scorpion Trail gumik mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását. Sok kiváló tulajdonsága van az Integrának, de piaci sikereit alighanem a számított merevségű vázának és kiváló felfüggesztéseinek köszönheti. Ez a kettős precízen irányítható, kényelmes motorkerékpárrá teszi a típust, és pontos visszajelzésekkel segíti az előrejutást.

 

 

3.4 Erőforrás

 

Az Integra folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. Az 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 54,8 lóerős csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték is tiszteletre méltó.

 

A PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező az aktuális helyzethez igazítja a üzemanyag-levegő keverék arányát, így az Integra motorja mindig hatékony és környezetbarát. Ezt bizonyítja, hogy az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, illetve, hogy szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.


 

Hála a 270 fokban elékelt főtengelynek a motor járása igen karakteres, mindazonáltal soha nem zavaró, mert a kellemetlen rezgéseket két kiegyensúlyozó-tengely oltja ki. A furat 80, a löket 77 milliméter, s mivel a lehető legkevesebb alkatrészből épül fel a hajtómű, súly, hatékonyság és megbízhatóság szempontjából is elsőrangú.

 

Fojtószelepből mindössze egyet alkalmaztak a Honda szakemberei, s ahol csak lehet, egy alkatrész több feladatot lát el. A vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is forgatja, míg a kiegyensúlyozó-tengelyek az olajpumpa hajtásáért felelősek.

Amennyiben kiváncsi vagy korábbi tesztünkre, kattints ide!



 

 


 
Technikai adatok
Első fék 320 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
Első kerékméret 120/70 ZR17
Hátsó fék 240 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
Hátsó kerékméret 160/60 ZR17
Hengerűrtartalom 745 cm3
Lóerő 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc
Üzemanyag tartály 14,1 l
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.