tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A New Design (NC) modellcsalád mindenes allroundere is ráncfelvarráson esett át. Az EICMA milánói Nemzetközi kiállításon bemutatott példány új idomzatot, LED-es első és hátsó lámpatestet, állítható színű műszeregységet és áthangolt futóművet kapott.

A modellfrissítés főbb elemei: a Honda egyedülálló ingázógépe új idomzattal és fénydiódás világítással kezdi meg a 2016-os modellévet, ugyanakkor áthangolták teleszkópjait, megnövelték tárolórekeszének befogadóképességét és olyan folyadékkristályos kijelzőt kapott, melynél a pilóta dönthet a színekről. Emellett a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) S üzemmódja három alprogramot kapott, s frissítették az MT és az AT üzemmód vezérlőszoftverét is. A takarékos, 745 köbcentis erőforrás immáron az EURO4 előírásainak is megfelel, s a módosított kipufogódobnak köszönhetően mélyebb hangon duruzsol.


  

1. Bevezetés

 

Az NC750X 2012-ben, NC700X néven robbant be az európai piacra, s azóta is a tíz legkelendőbb motorkerékpár közé tartozik az öreg kontinensen.

 

Sikerének ezernyi oka van, ilyen például az erőteljes, nyomatékra hangolt, soros, kéthengeres erőforrás, ami alig fogyaszt valamicskét, mégis elképesztően húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Szintén sokat nyom a latban a széles kormány, a kényelmes nyereg és üléspozíció, a hosszú rugóutakkal büszkélkedő futómű és a szemet gyönyörködtető, kalandmotoros megjelenés.

 

A hatalmas tárolórekeszbe (melynek helyén a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találni) akár egy zárt bukósisak is belefér, a Honda által fejlesztett duplakuplungos automatikus váltó pedig végtelenül egyszerűvé és komfortossá teszi a motorozást, nem is csoda, hogy a vásárlók több mint harmada ezzel rendeli meg a típust.


 

Összességében nézve az NC750X a különféle motorkerékpár-kategóriák legjobb tulajdonságait gyűjti egy csokorba, s nyújtja át a vásárló részére egy kiváló minőségű gépbe sűrítve. Ez teszi alkalmassá az NC750X-et, hogy egy igazi mindeneshez méltóan bármilyen feladatkörben helytálljon, beleértve az ingázást, a túrázást és az egyszerű örömmotorozást is. A 2016-os modellévre formai és gyakorlati szempontból egyaránt nagyot fejlődött a típus, még élvezetesebb és hatékonyabb gurulásokat ígérve a bukósisakosok számára. 

 

2. Áttekintés

 

A modellfrissítés modernebb, kalandmotorosabb megjelenést és kényelmes vezető-, illetve utasülést hozott, amellett, hogy magasabb lett a szélvédő és nőtt a tárolórekesz befogadóképessége. Ráadásként utóbbi fedelére rögzítősínt szereltek, így még egyszerűbb a csomagok szállítása. A módosítások eredményeként az elektromos rendszer is változott, fénydiódás lett például a fényszóró és a hátsó lámpa, a prémiumminőséget képviselő, színes műszeregység megjelenítési módját pedig saját ízlésének megfelelően változtathatja a pilóta.

A Honda mérnökei a DCT váltó vezérlőszoftverét is továbbfejlesztették, így még kifinomultabbá vált a tengelykapcsoló működése a hirtelen gázadásoknál. A sportosabb élményt szem előtt tartva három alprogramot írtak az - automatikus kapcsolásoknál választható - S üzemmódhoz, és magasabbra emelték visszakapcsolásokhoz rendelt fordulatszámhatárt manuális, azaz MT üzemmódban. Ezek a változtatások még sokoldalúbbá tették az NC750X-et, hiszen a hajtáslánc a legkülönfélébb viszonyokhoz is képes alkalmazkodni.


 

E célt szolgálja az immáron állítható rugó-előfeszítésű központi hátsó rugóstag és az új, Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópokból összeállított első villa is, míg a hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó könnyebb kuplungja és az új kipufogódob a súlycsökkentésben játszik szerepet. Utóbbinak persze további előnye is van, nevezetesen, hogy még szebb, még mélyebb hangol dalol az erőforrás.

 

 

3. Főbb jellemzők

 

3.1 Stílus és felszereltség

 

Az NC750X egészen különleges hangulatot áraszt, amit a „Sensual Performace”, azaz érzéki teljesítmény kifejezéssel lehet a legjobban leírni. Szélesebb, kalandmotorosabb idomzata, valamint fénydiódás (LED-es) első lámpája és nappali menetfénye révén teljesen egyedi benyomást kelt, amihez természetesen a páratlanul fejlett műszaki alapok is hozzájárulnak.

 

Hogy még tökéletesebb legyen az élmény, a 2016-os modellváltozat 70 milliméterrel magasabb szélvédővel lép színre, amely megóvja a pilótát a menetszéltől, ugyanakkor - a középtájon kialakított levegőzőnyílás segítségével - mérsékeli a légörvények kialakulását és kiegyenlíti a légnyomást. A szélzaj csökkentését szem előtt tartva a jobb és bal felső sarkon apró bevágást ejtettek, ezek úgy irányítják a levegő áramlását, hogy minél halkabb legyen a suhanás.

 

Esztétikailag fontos változás, hogy az oldalidomokon már nincs kivágás, a borítások pedig kisebbek lettek, így még erőteljesebb az összhatás. A karcsú ülés, a „síküveges”, fénydiódás hátsó lámpa és az új kipufogódob minimalista stílussal ruházza fel a motor hátulját, ezzel is kihangsúlyozva az orr-részt.


 

A pilóta előtt kialakított tárolórekesz befogadóképessége 1 literrel gyarapodott, azaz immáron 22 literes poggyásztér fedelére pedig sínek kerültek, melyekkel könnyedén, biztonságosan rögzíthetjük például a tanktáskát. Emellett a fedél belső részére négy kampó került, így van mibe akasztani a gumipókokat a csomagok rendezése során, ezáltal maximálisan kihasználható a rendelkezésre álló hely.

 

Alighanem sokan örülnek majd a vadonatúj, inverz folyadékkristályos műszeregységnek is, hiszen amellett, hogy méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és kijelzi az aktuális váltófokozatot, arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre, -fogyasztásra és markolatfűtésre vonatkozó adatokat, valamint - a DCT-vel felszerelt változatoknál - mutatja, hogy az S üzemmód melyik alprogramját használja éppen a pilóta.

 

A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.


 

Az egyszerű színeken túl két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.

 

Rossz hír a tolvajoknak, hogy a Honda indításgátlójához (HISS) ezentúl laponmart slusszkulcs társul. Utóbbi fejében speciális ID-chipet helyeznek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.

 

Az NC750X öt színben lesz elérhető:

 

Matt Pearl Glare White (gyöngyház fehér)

Milano Red (piros)

Alabaster Silver Metallic (ezüstmetál)

Matt Gunpowder Metallic (metálfekete)

Glint Wave Blue Metallic (metálkék)

 

Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos NC750X-hez készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 vagy 45 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, középállványt, stílusban passzoló, hatékony kézvédőt, ködfényszórót, U-lakatot, bukókeretet és elektromos aljzatot is rendelhetnek a modellhez.

 

3.2 Duplakuplungos automatikus váltó (DCT)

 

A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova hat éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5.fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.

 

A DCT váltó két automatikus és egy kézi kapcsolású üzemmódot kínál fel a pilótának. Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik. Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fordulaton szeret váltani. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Az aktuális beállításhoz rendelt betű, illetve szám megjelenik a műszeregységen, így a vezető mindig tudhatja, melyik program alapján működik a motor.


 

Az NC750X-hez kínált DCT váltó úgynevezett adaptív kuplungot (Adaptive Clutch Capability Control) kapott, ami még kifinomultabbá teszi a tengelykapcsoló viselkedését gázadásnál, illetve -elvételnél. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.

 

3.3 Karosszéria és futómű

 

Az NC750X strapabíró, merev, acél hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, ugyanakkor kompakt méretéből fakadóan a kiemelkedő menetteljesítményekhez is hozzájárul.

 

Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1535 millis tengelytáv társul, a 220 kilogrammos menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 230 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.

 

A 830 milliméter magasra helyezett ülés felegyenesedett, egészséges testtartást garantál, így a pilóta messzire beláthatja maga előtt az utat, s idejében észreveheti a veszélyes helyzeteket, illetve terepakadályokat. A kalandmotoros üléspozíció további előnye, hogy kis tempónál is magabiztosan irányítható a modell, különösképp, hogy a súlypont a lehető legalacsonyabbra került, a kormány pedig igen széles tartományban forgatható.

 

A korábbi egységek helyett 2016-ban már Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 153,5 mm, csúszószáraik átmérője 41 milliméter. Csillapításukat úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek. A változtatások eredményeként az NC750X menetkomfort és irányíthatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erősen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémium minőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.

 

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 150 millis rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül a lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

 

A 320 milliméteres, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 millis, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Hogy a vezető csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthasson, a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli.

 

Az öntött, küllős alumíniumfelnik elöl 3,5, hátul 4,5 colos szélesek, a gumik mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.


 

 

3.4 Erőforrás

 

Az NC750X folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. A 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 54,8 lóerős csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték is tiszteletre méltó.

 

A PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező az aktuális helyzethez igazítja az üzemanyag-levegő keverék arányát, így az NC750X motorja mindig hatékony és környezetbarát. Ezt bizonyítja, hogy az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, illetve, hogy szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.


 

Hála a 270 fokban elékelt főtengelynek a motor járása igen karakteres, mindazonáltal soha nem zavaró, mert a kellemetlen rezgéseket két kiegyensúlyozó-tengely oltja ki. A furat 80, a löket 77 milliméter, s mivel a lehető legkevesebb alkatrészből épül fel a hajtómű, súly, hatékonyság és megbízhatóság szempontjából is elsőrangú. A 2016-os modell - lábbal kapcsolható - váltójának tengelykapcsolójához átdolgozott, könnyebben kezelhető kuplungkart társítottak, ezáltal a sok váltással járó szakaszok kevésbé fárasztják a kezet.


 

Fojtószelepből mindössze egyet alkalmaztak a Honda szakemberei, s ahol csak lehet, egy alkatrész több feladatot lát el. A vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is forgatja, míg a kiegyensúlyozó-tengelyek az olajpumpa hajtásáért felelősek.

 

Az új, pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.


 
Technikai adatok
Első fék 320 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
Első kerékméret 120/70 ZR17
Hátsó fék 240 milliméter átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
Hátsó kerékméret 160/60 ZR17
Hengerűrtartalom 745 cm3
Lóerő 40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc
Üzemanyag tartály 14,1 L
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.