tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Kawasaki Z300 teszt




[InfoBike.hu | pale] Felvétel dátuma: 2016.02.20
Z300, teszt


Örömteli percek és gondtalan motorozás jut eszembe, mikor a Kawasaki Z300 motorjára gondolok. Azért örömteli, mert teljesítménye pont elég ahhoz, hogy a szürke hétköznapok alatt mosolyt csaljon elő vezetője számára a bukósisak alatt. Gondtalannak pedig azért tekintem, mert motorozhatósága terén kiszámítható, nem profi motorosok körében is nagyon jó tanuló vagyis inkább fejlesztő motornak tekintem. Emellett pedig a tapasztaltabb motorosok sem a Rendőrakadémia 3-ban lévő monológ jut eszébe: “cuki a motorod és mondd hol kell beletenni az elemet?” Ehelyett egy jól használható, vagány gép tárul a szemünk elé.

A bevezetőben szereplő két jelző, ami miatt örülök, hogy a válság alatt feleszméltek a motor gyártok. Nem csak profi versenyzők léteznek. 100 lóerő alatt is van motor. Így ha valaki betéved egy motorszalonba, nem a 600-as sport naked a legkezdőbb motor, hanem mindenki a saját igényeihez megfelelő motort választhatja.

 

 

Hogyan született a Z300?

 

A Kawasaki 2008-ban kezdte Európában újra bevezetni az alacsony köbcentis sportos motorjaikat. A piac tesztelésére elsőként a Ninja 250 jelent meg.  A válság természetesen itt is felülírta az eredeti negyedliteresek bővítését 2014-ig kellett várni a Z250 megjelenéséig. Majd a nagyobb 300-as Ninja megjelenésével a Z300 érkezése borítékolható volt. Nem kellett mást tenni hozzá, csak levetkőztetni a 300-as Ninját. A pucér valóság pedig nem más mint a Z család újabb tagja lett. A Ninja 300 nagyobbnak látszó sportmotorjához képest a Z300-nál a tervezőknek nehezebb dolga van. Nem tudják úgy elrejteni bájait, így hamar kiderül, hogy mérete ellenére “csak” egy 4 szelepes 296 cm3-is erőforrás bujkál a váz között. Ennek ellenére a szemlélőnek nem kelt csalódást, egy vagány, jól kidolgozott motor tárul elé.

 

 

Külső

 

A gömbölyded formákat szögletes vonalak törik meg és varázsolják moderné és egyben nagyon tetszetőssé. Sportos jegyeket a karakteres első lámpa, hullámos tárcsafék és sportmotorokon megszokott ketté osztott ülés erősíti. Nincs sehol olyan érzete az embernek, hogy kisebb és ezáltal olcsóbb Z3-at választja bármelyik nagyobb Z-é helyett, akkor kevesebbet kapna.

 

Minden egyes részlete a motornak jól kidolgozott, alapos mérnöki munkára vall. A legtöbb naked motornál kiegészítésként kapható hasidom és az aggregát egy részét lefedő karcsú oldalidom nem gyári extra, hanem alaptartozéka a Z300-nak. Műszerfal is sportos jegyeket visel magán, nem véletlen, hiszen a Ninja 300-on is ugyanez a műszeregység van. Legnagyobb részét a középre helyezett analóg fordulatszámjelző foglalja el. Megfelelve a kor elvárásainak az aktuális sebességet, benzinszintjelző szintjét, megtett kilométert a LED egységről olvashatjuk.

 

 

Erőforrás

 

A sorkettes hengerenként 4 szelepes 296 cm3-is erőforrás 6 lóerővel több mint elődje,  39 lőerős maximális teljesítményével nemcsak a hétköznapok, de akár a verseny pályák oszlopos tagjává válhat. Az erősebb erőforrás az A2-es korlátozott jogosítvány 0,2 KW / kg arány feltételeinek maximálisan eleget tesz, hiszen 39 lóerő (29 KW) mellé 167 kg-os tömeg párosul.

 

A két henger előnyét egy hengeres társaihoz képest több helyen felfedezhetjük. Szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, nem kell egyfolytában váltanunk illetve kiegyensúlyozottabb és lineárisabb teljesítményleadás jellemzi, ami felhasználóbarát motorozást eredményez.

A tesztelt példányon BODIS kipufogódob nagyon jó szolgálatot teszt, nem csak az összkép lett tőle szebb és sportosabb, hanem végdobból kiáramló hanghatás nagyon kellemes, nem túl tolakodó, így tökéletes zenei aláfestést biztosított a tesztelés során:-)

 

 

 

Utazás

 

A megválasztott ülésmagasság igazodik a belépő szintű és férfi illetve női felhasználók nagyobb csoportjához. 785 mm kényelmes, 175 cm magasságommal mindkét lábam teli talppal ér le. Ez azért jó, mert kezdő ill. újrakezdő motorosoknak nagyobb biztonságérzetet garantál, mintha csak lábujjhegyen érintenék a talajt megálláskor. Az ülés sportos külső ellenére inkább kényelmes, mint sportos érzést biztosít. Üléshelyzet is inkább túrázós, ami a mindennapi városi közlekedés során egyáltalán nem fárasztó.  Majdnem minden tesztemben szoktam írni a hátsó utas kényelméről is.

 

Most is teszteltük az utasülést, de be kell valljam, hogy eléggé elhivatott partnernek kell ahhoz lenni, hogy valaki mögöttünk helyet foglaljon a nagyon kisméretű és nem túl kényelmes ülésen. A Z300-on is megtalálható az ECO mód kijelző, ami információval szolgál, ha gazdaságos üzemmódban tekerjük a jobb csuklónkat, amit motorunk a következő tankolás alkalmával hálál meg nekünk. A váltó rövid áttételezésének köszönhetően hamar a legmagasabb sebességi fokozatnál kötünk ki, szám szerint 6.-ban. Nagyjából 110-120 km/h-s sebességig nagyon jól húz. A maximális 145 km/h-s sebesség eléréséhez már jóval több türelem kell.

 

Megállás

 

A 39 lóerős és 168 kg-os gépet elől szimpla 290 mm-es ABS-sel kombinált tárcsafék lassítja. Nem éreztem, hogy bármi gond lenne, ha kötözködni szeretnék, akkor egyedül az első fékkar markolattól való távolság állíthatóságát hiányoltam. Igaz legtöbb hasonló árcédulájú gépen szintén nem opció ennek állíthatósága. 

 


Eljött a vége

 

Pár nap után eljött az a nap, amikor sajnos vissza kellett vinnem az Ivanics Kft telephelyére a gépet. Csalódtam a Z300-ban, jóval kevesebbet vártam tőle. Kezdő motornak beskatulyázott motor, tapasztaltabb motorosoknak is jó választás a városban és rövidebb távokon. 2016-ben ABS-sel szerelt változatot 1.599.000 Ft-ért vásárolhatjuk meg, míg ABS nélkül 1.490.000 Ft-ért a miénk lehet.

 

 


 
Technikai adatok
Első fék Egytárcsás, ø290 mm-es tárcsa, szembenálló ikerféknyereg
Hátsó fék Egydugattyús ø220 mm hullámos tárcsa
Hengerűrtartalom 296
Lóerő 39 LE (29.0 kW)/ 11.000-es fordulaton
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.