Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A Schmidt Racing magyar versenyzője elégedett eddigi teljesítményével, és abban bízik, Imolában már harcban lehet a pontszerző helyekért




Chrobák János: „Végre nem lesz gondom a pályaismerettel”
[InfoBike.hu | Schmidt Racing] Felvétel dátuma: 2016.04.27
Schmidt Racing


Élete nagy álma valósul meg az idei szezonban Chrobák Jánosnak. A Schmidt Racing Team magyar versenyzője ugyanis eredményekben gazdag pályafutása során először teljesíthet egy teljes európai szezont a Supersport világbajnokságon. Az eddigi két futamon ugyan nem szerzett még pontot, ám ezúttal olyan pályán rendezik a következő viadalt, ahol már korábban is versenyzett, így nem kizárt, végre megtörik a jég, és odaér a legjobb tizenöt pilóta közé.

 

– Jól érzem azt, hogy 2016 komoly mérföldkő az eddigi pályafutásában?

– Azt hiszem, ez még nem is fejezi ki azt, amit érzek. Nagyon örülök, hogy a sikeres tavalyi év után, amikor is megnyertem az Alpok Adria Bajnokság Supersport kategóriájának bajnoki címét és megszereztem életem első vb-pontját, idén sikerül a Supersport világbajnokság európai futamain rajthoz állnom, az úgynevezett Supersport Európa Kupán. Régi álmom, hogy világbajnokságon versenyezhessek, ami most végre megadatott, és a Paksi AMSE igazolt motorosaként a Schmidt Racing csapattal vágtunk neki a szezonnak, egy MV Agusta nyergében.

– A 2016-os aragoni premiereden egy darabig mintha küszködtél volna a motorral…

– Első európai állomás a spanyolországi Aragon volt, ami több szempontból is premiernek számított, ugyanis eddig még sosem mentem a spanyol pályán, ráadásul a motorommal is itt, a szabadedzéseken kellett összeszoknom, hiszen nem volt lehetőségem előtte tesztelni. Erre még az időmérő is ráment, de összességében végül jól sikerült teljesítenem, és a mezőny végéről a versenyen a 17. helyig sikerült előretörnöm, ami az Európa Kupa értékelésében a negyedik helyet jelentette.

 


– A motorversenyzés Mekkájának tartott Assenben már az időjárás is jelentősen hátráltatta a versenyzést. Miként lehet ilyen gyorsan alkalmazkodni ahhoz, hogy egyszer süt a nap, de hideg van, utána esik az eső, majd jön egy jéggel tarkított zivatar?

– Második európai állomás Assen volt, ami számomra az időjárási gondokon kívül ismét egy új pályát jelentett. Egy biztos, úgy éreztük magunkat, mintha három nap alatt három évszak vonult volna el a pálya felett. Pénteken vizes pályán tanultam meg az aszfaltcsíkot, szombaton szárazon futottuk az időmérőt, majd vasárnap szárazon indult a verseny, de a felénél jégeső miatt félbeszakították a futamot, majd esős futamként fejeztük be az újra indítás után. Úgy gondolom egész jól sikerült alkalmazkodnom a körülményekhez, és nagyon sokat tanult ebből a hétvégéből a csapat is.

– Ennek volt csak köszönhető, hogy megint elmaradt a pontszerzés?

– Kétségtelen tény, hogy ez is belejátszott, de ha őszinte akarok lenni, akkor a verseny szünetében a megváltozott körülmények között nem sikerült mindent pontosan átállítani a motoron, így az újra indított versenyen a 21. helyen sikerült célba érnem, ami az európai értékelésben az 5. helyre volt elég.

– De legalább végigment mindkét futamon, gyűjthette a kilométereket. Ráadásul a most következő hétvégén már a pályaismerettel nem kell bajlódnia…

– Így van, hiszen a következő versenyhétvégét Olaszországban, a legendás imolai pályán rendezik, ami végre valahára nem ismeretlen terep lesz a számomra.  Három éve jártam már ott, akkor egész jól éreztem magam a motoron, az aszfalt vonalvezetése szimpatikus volt. Túl sokat nem tudtam akkor se menni rajta, tehát nincs a kisujjamban a pálya rajza, de talán nem akkora hátránnyal vágok neki a mezőnyhöz képest, mint az eddigi két futamon. Bízom benne, hogy a motor jól fog működni, és minden rendben lesz. Ha végre egyszer nem kell másra, csak a motorozásra figyelnem, akkor végre megszerezhetem idei első vb-pontjaimat.

 


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.