tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Megmutatta magát a MotoGP™ 2016-os BMW M Különdíja




[InfoBike.hu | BMW Magyarország] Felvétel dátuma: 2016.04.29
BMW MotoGP


A MotoGP™ és a BMW M divízió sorozatban tizennyolcadik közös versenyszezonja során egy 370 lóerős BMW M2 Coupé ad újabb motivációt a világ leggyorsabb kétkerekű pilótáinak arra, hogy már a futamok előtti időmérőkön is tövig húzzák a gázt.

 

Amióta idén januárban a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon hivatalosan is bemutatkozott, a vadonatúj BMW M2 Coupé világszerte a vezetés szerelmeseinek négykerekű szimbólumává vált, márciusban pedig már az élsportra edzett BMW M2 MotoGP Safety Car is versenypályára gurult. A BMW M divízió nagyteljesítményű sportkupéja ráadásul most a BMW M Különdíj 2016-os főszerepét is elnyerte: a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports és a BMW M divízió hosszú távú együttműködésének részeként a sorozat időmérőinek abszolút legeredményesebb pilótája 2003 óta minden idény végén egy személyre szabott BMW M modellel gazdagodik. Az idei esztendő hőn áhított BMW M Különdíjáról a MotoGP™ negyedik megmérettetésének otthont adó Jerez de la Frontera aszfaltcsíkján rántották le a leplet.

„A MotoGP™ népes családja minden évben izgatottan várja, hogy a mezőny Jerez-be érkezzen, ahol végre bemutatkozik az idény BMW M Különdíja. A BMW M divízió évről évre egy lélegzetelállítóan különleges autóval lep meg minket, a vadonatúj BMW M2 Coupé pedig a hőn áhított díjsorozat újabb fénypontja. Boldogok vagyunk, amiért a BMW M Különdíj immáron hosszú évek óta a MotoGP™ versenyszezonjainak állandó pillére” – mondta Pau Serracanta, a Dorna Sports kereskedelmi részlegének ügyvezető igazgatója.

„Még aktív pályafutásomból emlékszem rá, hogy a MotoGP™-pilóták körében mekkora tisztelet övezi a BMW M Különdíjat ” – fogalmazott Loris Capirossi, a MotoGP™ korábbi világbajnoka, aki jelenleg a BMW M MotoGP™-szakértője, valamint a MotoGP™ versenyigazgatóságának és biztonsági bizottságának tagja. „A különdíj esélye mindegyik versenyzőnek extra motivációt ad a futamok időmérőin. A sorozat első számú biztonsági autójaként a BMW M2 Coupé már bizonyította kivételes menetdinamikáját és versenypályás agilitását, és mint ilyen, a 2016-os BMW M Különdíj nem csupán azért káprázatos, ahogyan kinéz, hanem azért is, mert lélegzetelállító vezetési élményt ígér. Kár, hogy már befejeztem az élsportot, mert ezért a BMW M Különdíjért nagyon erősen versenybe szállnék a srácokkal” – tette hozzá a korábbi világbajnok.

„A vadonatúj BMW M2 Coupé szó szerint letaglózza a rajongókat – a világ minden pontjáról olyan visszajelzéseket kapunk, amelyek ezt igazolják. Éppen ezért nagy örömünkre szolgál, hogy ezt a modellt köszönthetjük a MotoGP™ 2016-os BMW M Különdíjának képében” – vette át a szót Alex Mittler, a BMW M divízió MotoGP™-együttműködésért felelős vezetője. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Dorna Sports-szal kialakított hosszú távú együttműködésünk részeként a BMW M Különdíj ilyen elképesztő tradíciót épített fel a MotoGP™-ben. Izgatottan várjuk, hogy ki lesz idén a befutó, aki a szezon végén elnyeri majd a díjat” – nyilatkozta Alex Mittler.

A vadonatúj BMW M2 Coupé a színtiszta erő és a lélegzetelállító menetdinamika egységének megtestesítője. Atletikus kisugárzását a modell a sportos kupé-sziluettnek, az erőtől duzzadó íveknek és a vezetőre összpontosító utastér-kialakításnak köszönheti. A nagyteljesítményű sportoló meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával szerelt, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amely a 370 lóerő maximális teljesítmény és a Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) párosával kivételesen sportos teljesítménnyel és minden vezetési szituáció közepette tökéletes kezelhetőséggel ruházza fel a kompakt kétajtóst. Az M DCT duplakuplungos automataváltóval szerelt BMW M2 Coupé 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 7,9 liter, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán kilométerenkénti 185 gramm.

 


A 2016-os BMW M Különdíj sportos kiállását a Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál karosszéria-fényezés és a 19 collos, duplaküllős, fekete BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben kék kontraszt-varrással ellátott, fekete „Dakota” bőrrel bevont sportülések, szénszálas dekorcsíkok, Alcantara-borítású ajtókárpitok és középkonzol-elemek, valamint számos exkluzív kiegészítő fogadja majd az idei MotoGP™-szezon időmérőinkek legeredményesebb versenyzőjét.

2016-ban a BMW M divízió immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal adja át a MotoGP™ BMW M Különdíját. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.

 


A BMW M Különdíj a kétkerekű versenysportok királykategóriájának számító MotoGP™ és a BMW M divízió hosszú távú együttműködésének egyik alappillére, miközben a bajor gyártó és a leggyorsabb kétkerekű versenyszezonokat szervező Dorna Sports közötti partnerség középpontjában a sorozat hivatalos BMW M biztonságiautó-flottája áll. A BMW M divízió 2016-ban sorozatban immáron tizennyolcadik alkalommal biztosítja a MotoGP™ világbajnokság március 20. és november 13. között megrendezett tizennyolc megmérettetését. A flottát hat különféle BMW M és BMW M Performance modell alkotja. A vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car mellett a vízbefecskendező rendszerrel felszerelt BMW M4 Coupé és a BMW M3 is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozatban. A száguldó széria orvosi autóinak szerepét a versenypályára edzett BMW X5 M és BMW M550d xDrive Touring modellek látják el. A futamok biztonsági felügyelőjének egy ugyancsak versenypályára optimalizált BMW M5 sportlimuzint biztosít a BMW M divízió. A négykerekű flottát a BMW Motorrad két BMW S 1000 RR biztonsági motorkerékpárja egészíti ki.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a  www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

 

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik nem kötnek kompromisszumokat sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

 


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.