tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Júliustól kapható az új Yamaha Ténéré 700 Rally Edition




[InfoBike.hu | infobike - Pale] Felvétel dátuma: 2020.07.11
Yamaha, XTZ 700 Ténéré


Bevezetése óta a Ténéré 700 igen hamar Európa legnépszerűbb középsúlyú túramotorkerékpárjává vált. - a mai napig több mint 8000 darabot adtak el belőle. A markáns, nagy nyomatékú motorteljesítménynek, a jó kezelhetőségnek, a figyelemre méltó, mindenre kiterjedő sokoldalúságnak és a hosszú távon is kiemelt szintű kényelemnek köszönhető, hogy a Ténéré 700 ilyen kimagaslóan sikeres a vásárlók körében.

Jól ismert, hagyományos Dakar-színek, extra védelem és jobb műszaki jellemzők.

 

A Ténéré-legenda népszerűsége a legelső Yamaha túramotorkerékpár 1983-as bemutatkozása óta töretlen, és az akkori kék-sárga színekkel és a fekete Yamaha Speedblockkal az új Ténéré 700 Rally Edition most a Yamaha Dakar-hőseinek teljesítménye és egy letűnt kor gépei előtt szeretne tisztelegni. Ezek a különleges színek kizárólag az új Rally Editionnél találhatók meg, ezáltal ez a motorkerékpár rendkívül kívánatos és gyűjtésre alkalmas modell lesz minden olyan motoros szemében, akinek sokat jelent az eredeti Ténéré ikonikus státusza, valamint az a szerep, amelyet a Dakaron és számos egyéb motorversenyen játszott. Nemcsak a különleges színek csábítóak, hanem a prémium túramotorkerékpár magasabb szintű szabványoknak megfelelő műszaki jellemzői is, ráadásul a motorkerékpárba számos olyan, könnyű alkatrész került beépítésre, amely nagyobb fokú védelmet és dinamikusabb rallyélményt nyújt.  

A Ténéré-legenda kialakulása

A Ténéré arról a nagy kiterjedésű, homokos síkságról kapta a nevét, amely a Szahara sivatag déli részén terül el, és Niger észak-keleti részétől Csád nyugati részéig tart. A motorkerékpár története egészen 1976-ig nyúlik vissza, amikor a Yamaha kiadta az első nagy kapacitású, 4 ütemű, egyhengeres motorkerékpárját - a legendás XT500-at. A masszív, elegáns megjelenésű, sajátos egyhengeres karakterű, enduro-stílusú, kétfunkciós motor azonnal hatalmas eladási számoknak örvendhetett Európában, és éveken át a vállalat egyik legkelendőbb modellje volt. 

 

Az XT és a Dakar 

Az XT500 figyelemre méltó történetének talán leglényegesebb fejezetét jelenti az a szerep, amelyet a motorkerékpár az éppen kialakuló rallyversenyzés terén töltött be. A francia Thierry Sabine-nek az volt az álma, hogy a valódi kalandokat minden motoros számára elérhetővé tegye, és rájött, hogy az olyan kétfunkciós, enduro-stílusú motorkerékpárok, mint az XT, teljesen új utakat nyithatnak a terepmotorozásban. Sabine elhatározta, hogy egy páratlan terepversenyt valósít meg, és ez az álma 1978 decemberében vált valóra, amikor 182 jármű gyűlt össze a párizsi Place du Trocadérón, hogy megkezdődjön az első Párizs-Dakar rally. A kétkerekű indulók között sok Yamaha szerepelt, és masszív felépítésének, terepezésre alkalmas vázának és nagy nyomatékú egyhengeres motorjának köszönhetően az XT500 ideális motorkerékpárnak bizonyult ezen a 10 000 kilométeres versenyen, amely oly sokféleképpen megváltoztatta a motorsport világát az elkövetkező évtizedekre nézve. A Yamahával versenyző Cyril Neveu és Gilles Comte történelmet írt, mivel összesítésben elsők, illetve másodikak lettek az első Dakaron, 1980-ban pedig Neveu újabb győzelmet ért el a Yamahával - és az összesítésben szintén Yamaha XT-versenyzők szerezték meg a 2., 3. és 4. helyet. Mivel legendás státusza immár nem volt kérdéses, az XT500 Európa legnépszerűbb motorkerékpárjává vált, óriási és hűséges rajongótáborra tett szert, és kikövezte az utat a Yamaha túramotorkerékpárok olyan, új generációjának színre lépéséhez, amelyek minden motorosnak lehetővé teszik, hogy egy életre szóló utazásra induljanak. 

Az első Ténéré 

Nagy kapacitású üzemanyagtartályának, hosszú utakra alkalmas villáinak, tárcsás első fékének és egyoldali Monocross hátsó felfüggesztési rendszerének köszönhetően az 1983-as XT600Z Ténéré volt a Yamaha első kimondott túramotorkerékpárja, amely az XT család teljesítményét új szintre emelte. Az eredeti XT500 modellhez hasonlóan az új XT600Z is azzal a céllal készült, hogy bebizonyítsa, mennyire jól képes kezelni a Párizs-Dakar rally legszélsőségesebb körülményeit, vitathatatlan teljesítménye pedig hozzájárult ahhoz, hogy a Yamaha páratlan rekordot érjen el: 18 dobogós helyet szerzett a verseny első 6 évében. 

 

A Yamaha Dakar-hősei 

1983 volt az az év is, amikor a Párizs-Dakar rally megszilárdította félelmetes hírnevét a motorsport világának legextrémebb eseményeként - több mint 40 versenyző tűnik el a sivatagban legfeljebb 4 napra, és a motorversenyzők 75%-a nem tud célba érni. Az új XT600Z Ténérével versenyző Sonauto Yamaha csapat motorosai, Serge Bacou és Jean-Claude Olivier 5., illetve 7. helyen végzett, ami fantasztikus eredménynek számít a motorosok és az új motorkerékpár szempontjából is. Olivier később, 1984-ben a lenyűgöző 6. helyet szerezte meg összesítésben, csapattársa, Bacou pedig 9. lett. Jellegzetes, kék színű Ténéré motorkerékpárjaikkal mindketten a világ leghíresebb rallyjának megkerülhetetlen figuráivá váltak - és legendás elismertségre tettek szert koruk legtehetségesebb és legkarizmatikusabb rallyversenyzőiként. A mindenki által csak „JCO"-ként ismert Jean-Claude Oliviert nem csak a Dakar egyik legnagyobb személyiségeként tartják számon - ő volt a Yamaha Motor France elnök-vezérigazgatója is! A legkeményebben, legelszántabban versenyző JCO egyúttal újító szellemű üzletember is volt, aki a Yamahát az első számú márkává tette Franciaországban. JCO-nak kulcsfontosságú szerepe volt abban, hogy a Ténéré a Yamaha egyik legsikeresebb, leglegendásabb, töretlenül népszerű modelljévé vált - a Ténéré 700 Rally Edition legendás színei pedig illően megemlékeznek róla és a vele együtt versenyző Dakar-hősökről. 

Hagyományos Rally-színek 

A 2019-ben piacra dobott Ténéré 700 a Yamaha egyik legintenzívebb fejlesztési programjának eredményeként jött létre, és prototípusait a világ több vezető rallyversenyzője is tesztelte és értékelte, világszerte számos különféle terepen próbára téve a modellt. Kompakt és jól kezelhető vázának és karakteres, nagy nyomatékú, 689 cm³-es CP2 motorjának köszönhetően ez a legnagyobb példányszámban eladott középsúlyú túramotorkerékpár lenyűgöző teljesítményt nyújt terepen, és kivételesen kényelmes a hosszú országúti túrákon. Akárcsak a Ténéré 700 modellt, a Ténéré 700 Rally Editiont is Franciaországban szerelte össze a vállalat iránt elkötelezett csapat, és az új modell kék-sárga öltözéke ezúttal azok előtt a Yamaha versenymotorkerékpárok előtt tiszteleg, amelyekkel JCO és Serge Bacou versenyzett az 1983-as és 1984-es Dakar rallyn. A Yamaha-rajongók azonnal fel fogják ismerni az ikonikus, 1983-as XT600Z-dizájnt. A fekete Yamaha Speedblock grafikák is a régi megjelenést hangsúlyozzák, így ez a motorkerékpár tényleg hitelesen emlékezik meg azokról a férfiakról és gépekről, akik és amelyek annyi motorost inspiráltak abban, hogy meghódítsák a látóhatáron túli világot, és új kalandokat, örök emlékeket keressenek. 

 

Fokozott védelem 

A Ténéré 700 Rally Edition esetében a magas felszereltség az alapkivitel része, és ezt a modellt számos olyan alkatrész alkotja, amely még nagyobb vázvédelmet nyújt terepmotorozás során.

 

A 4 mm vastag alumíniumból készült, strapabíró védőlemez nagy fokú védelmet nyújt a motornak és az alsó vázcsöveknek, emellett szerszámosláda is felszerelhető rá. A fekete, alumíniumból készült hűtőburkolatot arra tervezték, hogy általa megelőzhető legyen a kisebb gallyak vagy kövek bejutása - a lézervágott, alumínium láncvédő pedig tovább fokozza ennek a különleges kiadású modellnek a prémium stílusát.

Túraülés 

Az exkluzív, egy darabból álló túraülés olyan motorozási helyzetet eredményez, amely 20 mm-rel magasabban, 895 mm-nél van, ez pedig egyenesebb üléshelyzetet tesz lehetővé az alsótest számára, így könnyebb ülésről a lábtartókra állásra váltani terepen. A kétféle anyagon alapuló felépítés minőségi tapintást és felületet kínál, a fehér Yamaha logó pedig jól kiegészíti az ikonikus, hagyományos színeket. 

 

Akrapovič kipufogódob

A 689 cm³-es CP2 motor Akrapovič kipufogódobbal van ellátva, amely gazdag, mély, öblös hangot ad ki, tovább fokozva a nagy nyomaték által nyújtott élményt gyorsuláskor. A kiváló minőségű, könnyű dob szénszálas hőpajzsokkal van felszerelve, amelyek megerősítik a prémium kivitel általános élményét. 

 

LED-es irányjelzők 

Az elöl és hátul elhelyezett, könnyű és kompakt LED-es irányjelzők modern, áramvonalas külsőt eredményeznek, és markánsabb, masszívabb megjelenést kölcsönöznek ennek a kiváló műszaki jellemzőkkel rendelkező túramotorkerékpárnak. 

Tapadópárnák 

A gumiból készült, speciális tapadópárnákat, melyek alapfelszereltségnek számítanak a Rally Editionnél, úgy tervezték, hogy plusz tapadást biztosítsanak a térdrészen és a comb belső oldalánál gyorsulás közben, így a motoros optimálisan tudja irányítani a járművet. 

Terepre kifejlesztett kormánykar-markolatok 

Az eredeti, terephez tervezett funkciók kihangsúlyozása érdekében a kormánykarok terepre kifejlesztett markolattal rendelkeznek, amelyek poros vagy saras útviszonyok mellett is kimagaslóan magabiztos motorozási élményt nyújtanak. 

A Ténéré 700 Rally Edition legfőbb jellemzői

• A Dakarhoz készült, történelmi jelentőségű gyári versenymotorok hatását tükröző ikonikus, hagyományos színek 
• Jobb rallyélmény a túraülésnek, a tartályon lévő tapadópárnáknak és a terephez kifejlesztett markolatoknak köszönhetően 
• A könnyű Akrapovič kipufogódob gazdag, mély, öblös hangot ad ki 
• Extra védelem a strapabíró védőlemeznek, a hűtőburkolatnak és a láncvédőnek köszönhetően 
• Tartós és modern LED-es irányjelzők elöl és hátul 
• Karakteres, 689 cm³-es, négyütemű CP2 motor biztosítja a nagy fokú lineáris nyomatékot 
• Könnyű és tartós, kettős bölcsőt formázó acélváz 
• Vékony, kompakt és ergonomikus karosszéria 
• Agresszív, versenyzésre tervezett fejidom 4 db LED-fényszóróval 
• Hosszú utakhoz ideális, állítható elülső és hátsó felfüggesztés 
• Masszív, mégis könnyű 21 colos/18 colos küllős kerekek túraabroncsokkal 
• Útközben is kikapcsolható ABS-funkció

Nick Sanders, motorkerékpáros világutazó 

A Yamaha büszke arra, hogy együttműködik Nick Sandersszel, napjaink egyik legnagyszerűbb motorkerékpáros világutazójával, aki jelenleg nyolcadszor utazza körbe a Földet. Mivel több mint 1 millió kilométert tett már meg a legkülönfélébb márkákkal, Nick pontosan tudja, mit vár el egy túramotorkerékpártól, és az, hogy a legújabb Föld körüli útjához a Ténéré 700 modellt választotta, önmagáért beszél. „Büszke vagyok rá, és szerencsés véletlen, hogy egy olyan filmet készíthetek, amely azon túlmenően, hogy egybeesik az új Ténéré 700 modell bevezetésével, a legendás Dakar-versenyző, Serge Bacou óriási történelmi jelentőségéről is szól. Filmrendezőként az volt az elképzelésem, hogy kiderítsem és megértsem, mi mindent képviselt a Ténéré név a Yamaha számára. Ez azért volt különösen érdekes, mert éppen azelőtt álltam, hogy elvigyem az új Ténéré 700 modellt az első útjára a Yamaha Párizs környéki MBK-gyárából, és hozzávetőlegesen az eredeti Párizs-Dakar útvonal bizonyos szakaszain menjek egészen Szenegálig. Ez egy országúti teszt. Egy kaland. De egyúttal egy film is, amely egy kis betekintést nyújt abba, hogy a hagyományok miért olyan fontosak egy olyan márka számára, mint a Yamaha, és amely JCO és természetesen maga Monsieur Bacou előtt is tiszteleg." Nick jelenleg az útja London-Sydney szakaszánál tart, élményeit pedig itt lehet nyomon követni: www.nicksanders.com/ és www.instagram.com/nicksandersofficial/. Nick Sanders új, Párizs-Dakarról szóló filmje a MAD TV (Motorcycle Adventure Dirtbike TV) YouTube-csatornáján kerül közzétételre június 24-én. 

Ár és elérhetőség 

A Ténéré 700 Rally Edition 2020 júliusától lesz elérhető a Yamaha márkakereskedőknél. 

 

 

Színek 

A Ténéré 700 Rally Edition „Sky Blue" színben lesz elérhető. 

Eredeti Yamaha tartozékok 

A Yamaha olyan eredetitartozék-kínálatot fejlesztett ki a Ténéré 700 Rally Editionhöz, amely minden tulajdonos számára lehetővé teszi majd, hogy személyre szabja motorkerékpárját, és egy igazán egyedi változatot hozzon létre. A folyamatosan bővülő kínálat olyan kényelmi, praktikus és teljesítményfokozó kiegészítőket biztosít, amelyeket ugyanazon kiemelkedő szabványok alapján fejlesztettek ki, mint magukat a Yamaha motorkerékpárokat. Mindegyik alkatrész külön-külön is megvásárolható, de a Yamaha az egyéni igényeknek megfelelő, speciális kiegészítő-csomagokat is összeállított. Különféle ruházati termékek is kaphatók, többek között CE jóváhagyással rendelkező motoros dzsekik és farmerek, továbbá pólók, sapkák, kapucnis pulóverek és egyéb termékek nagy választéka is elérhető. Az eredeti tartozékok és ruházati termékek listája folyamatosan változik, a részletek megtalálhatók a www.yamaha-motor.eu weboldalon 

MyGarage alkalmazás

Az ingyenes MyGarage alkalmazás letöltésével mindenki megalkothatja saját, egyedi Yamaháját. Az alkalmazással gyorsan és könnyedén létrehozható egy virtuális Yamaha, így a vásárlók kísérletezhetnek az eredeti tartozékokkal, és összehasonlíthatják ezek különféle kombinációit, hogy kiderítsék, melyik alkatrész válik be számukra leginkább. A MyGarage alkalmazással bárki azonnal létrehozhatja a Ténéré 700 Rally Edition neki megfelelő álomváltozatát, és nagy felbontásból bármely szögből megtekintheti azt. Ennek az alkalmazásnak köszönhetően nem kell találgatni a megfelelő alkatrészek kiválasztásakor, a végső lista pedig elküldhető e-mailben egy Yamaha márkakereskedőnek, aki beszerzi és beszereli a kiválasztott eredeti tartozékokat. MyRide A MyRide alkalmazás lehetővé teszi a Yamaha-motorosok számára, hogy minden utat nyomon kövessenek és különféle adatokat rögzítsenek, például a dőlésszöget, a gyorsulást, a maximális sebességet, a szintkülönbségeket és a megtett távolságot. Az út adataihoz képeket lehet hozzáadni, és ezek megoszthatók a közösségi oldalakon, az információ pedig menthető és tárolható a vásárló saját fiókjában. A legjobb módja, hogy minden út újabb dimenzióval gazdagodjon, és a motorosok újra és újra felfedezhessék kedvenc útjaikat.

Technikai adatok
Első fék Hidraulikus kéttárcsás, Ø 282 mm
Első kerékméret 90/90 R21 M/C 54V M+S – küllős felnik Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokkal
Hátsó fék Hidraulikus egytárcsás, Ø 245 mm
Hátsó kerékméret 150/70 R18 M/C 70V M+S – küllős felnik Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokkal
Hengerűrtartalom 689 cm3
Lóerő 54,0 kW (72 LE) 9000 ford/perc mellett
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2020 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.