tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Itt az új Suzuki Hayabusa!




Suzuki GSX 1300 R 2021 3. generáció
[InfoBike.hu | Infobike] Felvétel dátuma: 2021.02.09
Suzuki, Hayabusa, 2021


Ez az a motor, amit nem csak a motorosok ismernek, de az autósoknak sem kell bemutatni. Első 1999-es megjelenésekor az áram­vonalas forma nem csak egy ön­cé­lú játszadozás volt, ha­nem hoz­zásegítet­te a gépet a bû­vös 300 km/h át­lé­pé­séhez. És tényleg, a korabeli tesztek szerint a 306 km/h-t is meg­futotta a vadász­sólyom, ami­kor az órá­ja 330km/h kö­rül mutatott.

A leggyorsabb motorkerékpárként uralta az utakat. Felmerült a kérdés, hogy egy 175 lóerős vasat 300 km/h feletti sebességgel mégis mire használhatjuk? Lehet-e egy ilyen 175 lóerős csodával a lábunk között normálisan motorozni? Sokak számára a kérdés egyértelmű volt,  már az első generációs modellből több, mint 115.000 példányt értékesítettek.

A kezdeti 300 km/h feletti sebességet a márkák közötti végsebesség harc miatt limitálták és 299 km/h-nál korlátozták be a Hayabusa végsebességét. 

Teljes modell változtatással a válság előtt 2008-ban jelent meg a vadászsólyom második generációs változata.  Ha a korábbi modell 175 lóerős teljesítménye nem lett volna elég az új blokk 200 lóerős teljesítményt nyújtott, 1156 cm3-is blokk 1296 cm3-re hízott. Formája teljesen kikerekedett. A második generációs típusból 74.100 példányt értékesítettek.

 

A harmadik generációs modell-t a Suzuki Ultimate Sport Bike-nak nevezi. A korábbi modelleknél megszokott stabil futómű, félelmetes teljesítmény és limitált végsebesség megtartása mellett 6000-es fordulatig magasabb teljesítmény leadást ígér. Az új átdolgozott erőforrás természetesen teljesíti a euro 5-os környezetvédelmi normákat.

 

 

A korábbi kerekded forma helyett az új busa sokkal letisztultabb külsővel rendelkezik. Az idomok aerodinamikailag is jelentősen javultak. Megőrizték a korábbi Hayabusa jellegzetességeit, de ezek mellett a kor elvárásának megfelelő külsővel rendelkezik. Új krómozott díszcsíkok és logók fokozzák a kifinomultság képét. Új 7 küllős nagyon szép felnik, új élesebb vonalvezetésű lámpatest és tükörbe integrált irányjelzők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az új busa egy nagyon igényes luxus kivitelezésű motor benyomását keltse.

Balról jobbra: Suzuki Hayabusa 3. generáció, 2. generáció, 1. generáció

 

A  korábbi alumínium váz és lengővilla maradt a régi. Új kerekeket illetve segédvázat kapott. A 43 mm-es átmérőjű KYB fordított villát kapott. A szintén KYB által szállított hátsó felfüggesztés beállításain változtattak, fokozva az egyenesirányú stabilitást. 

A féknyergeken sem spóroltak a Suzukinál, Brembo Stylema első féknyerget kapott, 320 mm-es első tárcsákkal párosulva biztosítja a megfelelő fékhatást.

 

A gumi beszállítója a Bridgestone. A jó gumiválasztás nagyon fontos az Bridgestone S22-nek a félelmetes teljesítményt kell tudnia kezelnie.

 

A blokkot merőben átdolgozták, de 1340 cm3-vel köbcentiben megegyezik a korábbi 2013-ban update-elt erőforrással. Új kipufogó rendszer is hozzájárul az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban a magasabb teljesítményleadásához illetve az Euro 5-ös emissziós normák teljesítéséhez. Sokan a számok emberének érzik magukat, azoknak csak a nyers értékeket nézve a 3. generációs modell 190 lóerős maximális teljesítménye 7 lóerővel kevesebb, mint a korábbi típusé volt.

 

Illetve a nyomatékmaximum esetén is 5 Nm-rel kevesebbel kell beérnünk, a korábbi 155 Nm az új modellnél 150 Nm-re csökkent. Mi történhetett, kérdezhetnénk bátran? Legtöbb új modell beharangozó legtöbb arról szól, hogy még erősebb, még nyomatékosabb új modell jön ki. Szerencsére sokat fordult a világ, már nem csak a maximumokra, hanem a beltartalomra is figyelnek. Az új Hayabusa annak ellenére, hogy mind teljesítményben és nyomatékban is alacsonyabb számokat produkál, mindennapi használat során alsó és középtartományban leadott teljesítményérték a korábbi modelleknél magasabb. Erre mondják, hogy  néha a kevesebb több. 

 

Ha még mindig a számok emberének érzitek magatokat, akkor ennek alátámasztására mi lehetne jobb, ha ezeket nemcsak a nyomatékgörbe magasabb szintjén látnánk, de más mutatókban is megmutatkozna. 0-200 km/h közötti gyorsulásban 6,8 másodperc alatt gyorsul az új busa, ami 1 másodperccel jobb, mint az elődje. Míg 0-100 km/h-s gyorsulás 2 másodperccel csökkent, így 3,2 másodperc alatt érjük el a 100 km/h-s sebességet.

 

 


 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 1340cm3
Lóerő 140kW (190Le)/9,700rpm
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.