Minősége, a már jól megszokott olasz minőség. A kitűnő gyorsulási készséggel és a megfelelő szélvédelemmel rendelkező modell az egyik leghasználhatóbb robogók közé emeli magát. A robogó megtartotta hagyományos, mondhatni klasszikus formáját, de a tartalom és a technika igen sokat változott. A mai kor igényeinek megfelelően alakították ki a motor erőforrását és a köré épülő műszaki termékeket is.
Giuseppe Ricciuti alkotta meg az első Scarabeo-t, és azóta is bele-bele szól a fejlesztés egyes fázisaiba. Ennek, és a hagyomány tiszteletnek köszönhető, hogy hagyományos formáját megtartotta a motor. Bár sokat frissítettek rajta, de a lámpák kialakítása, a burkolatok formái és a színei is megmaradtak.
|
|
A motort az Aprilia, a városi közlekedésre tervezte, melyben gyorsan, és haladósan el lehet jutni a tervezett úti célunk végére. A vásárlás vagy a parkolás is könnyedén megoldható a motorral. A sisakot fel lehet rögzíteni a lábtartóra, menet közben pedig kényelmesen tudjuk elhelyezni a lábunkat a megfelelő méretű lábtérben. Az ülések kényelmesek, akár egy, akár két személy is kényelmesen tudja végigutazni a kívánt távot. Bár nem ajánlom azért a motort hosszú túrákra. A kiegészítőként megvásárolható csomagtartó el tud nyelni akár egy nagybevásárlásnál összeszedett csomagot is.
Ha valaki soknak tartja a személyautójának fogyasztását, és nem fél a környezeti hatásoktól, gondolok itt a menetszélre, jó vásárt csinálhat a Scarabeo, 125 cm3-es robogóval. A nagyméretű üzemanyagtartály teletöltve jelentős távolság megtételére teszi alkalmassá a járművet.
Az elődhöz képest lássuk mi is változott: Lecserélték a kerekeket, a lámpákat és integrált fékrendszert alakítottak ki. Az erőforrás alacsony emissziós értékeket ért el a mérések folyamán, ennek ellenére igen agilisan mozgatja a motort, és remekül gyorsítja azt.
A különböző kiegészítőkkel teljesen személyre lehet szabni ezt a járgányt.
Négyféle színből lehet választani. Piros, kék, ezüst és fekete.
Műszaki adatok
|
Motor |
négyütemű, folyadékhűtéses, négyszelepes hengerfejjel |
Furat x löket |
58 x 47 mm |
Hengerűrtartalom |
124 cm3 |
Max. teljesítmény |
15 LE 9250 ford./perc |
Max. nyomaték |
12 Nm 7500 ford./perc |
Üzemanyag ellátás |
Ø 29 mm karburátor |
Váltó |
fokozatmentes automata |
Első felfüggesztés |
35 mm -es hidraulikus csillapítású teleszkóp |
Hátsó felfüggesztés |
Dupla hátsó rugóstag |
Fékek elöl
|
Ø 260 mm-es féktárcsa, integrál fékrendszer |
Fékek hátul |
Ø 220 mm-es féktárcsa, integrált fékrendszer |
Gumiméret |
elöl: 110/80 x 16R, hátul: 120/80 x 16R |
Hosszúság x Szélesség
|
2040 mm x 720 mm |
Ülésmagasság |
810 mm |
Üzemanyagtank |
8 liter |