Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A legjobb utcai supermoto:Aprilia SMV 750 Dorsoduro




A legjobb utcai supermoto.
[InfoBike.hu | Infobike] Felvétel dátuma: 2010.05.15
Aprilia, SMV 750, Dorsoduro


Dorsoduro: dorso = hát, duro = kemény. Mi lehet a rejtvény megfejtése? Talán kemény hátú vagy kemény hátsó? Esetleg a mesés olasz város, Velence hasonló elnevezésű városrésze ihlette? Nem. A Dorsoduro jelentése: a legjobb utcai supermoto.

Az Aprilia már nem egyszer bebizonyította a versenysportban, hogy V-kettes supermotói a világ motorgyártásának élvonalába tartoznak, hiszen már számos világbajnokságon utasított Van den Bosch mindenkit maga mögé az SXV 450-nel. A rajongók nagy örömére az Aprilia elhozta az igazi supermoto-érzést a versenypályáról azok számára, akik a kanyarokban a kormányvéggel szeretik karcolni az aszfaltot, akik nem tudnak betelni a supermotókra jellemző kezességgel, de kényelemre és igazi benzin- és adrenalingőzös motorozásra vágynak. Az SMX 705 Dorsoduro versenypálya-érzést hoz a városba.



Egyenes háttal ülve átlátunk a városi forgalom fölött, ugyanakkor a kellemes testtartás és a mély súlypont házasságának köszönhetően, mindig urai vagyunk a motornak és a kanyaroknak. De ami mégis a legjobb az egészben, az a Dorsoduro nyújtotta kényelem. Versenyérzés kényelmes, hosszú és jól párnázott nyeregben. A motor 186 kg-os súlyát a laza üléspozícióban inkább a felének érezzük - köszönet érte a mérnököknek és a mély súlypontnak.
A Dorsoduro jelleme olyan, mint gyermekkori legjobb barátunké: tökéletes összhangban van pilótájával, kitalálja a gondolatainkat, mindig megbízható, viszont, ha kell, könnyen rávehető egy kis csintalankodásra. Persze a Dorsoduro nem csak ilyen. Ez a motor olyan is, mint egy szupermodell: minden porcikája, a legapróbb részlete is szerethető, ugyanakkor modern, nagyvilági, s bármerre is jár, feltűnést kelt és minden supermotós fantáziál róla... A motor formáit és idomait egyébként egy tehetséges formatervezőtől, Miguel Angel Galuzzitól és csapatától kapta.



A 90 fokos V-kettes erőforrás a 65 kg-os súlyával könnyűnek mondható, ugyanakkor masszív és kompakt építésű. Csúcsteljesítménye 92 LE, amit 8750-es fordulat mellett képes produkálni, ám alacsonyabb tartományokban is jól használható, hiszen páratlanul nyomatékos.
Műszakilag jelenleg talán a legfejlettebb motorkerékpár kategóriájában, Tri-Map és Ride-by-Wire rendszereinek köszönhetően. Utóbbi elektronikus gázvezérlést jelent, mert nincs mechanikus összeköttetés a motoros keze és a pillangószelepek között. Egy potenciométer a központi számítógéphez továbbítja a gázmarkolat által adott jeleket, mely kiszámolja, hogy a markolat nyitásszögéhez viszonyítva a terhelés és a fordulatszám függvényében mi a legideálisabb pillangószelep-állás, befecskendezési mennyiség és gyújtáspont. A Tri-Map elnevezés pedig azt takarja, hogy a motor karakterisztikáját háromféleképpen a körülményekhez igazíthatjuk - sportra, túrára, esőre.



A futómű hangolását nagyon eltalálták, hiszen nem hintázik gázadásra, fékezésre, annak ellenére sem, hogy a rugóutak hosszúak. Kanyarokban jó visszajelzést adnak a rugóstagok, ugyanakkor van bennük elég tartalék kátyús utakra és terepre is. Erről elöl fordított teleszkópvilla 43 mm belsőcső-átmérővel, hátul alumínium lengővilla és központi rugóstag gondoskodik a jobb oldalon elhelyezve. A térhálós acélcső/alumíniumöntvény hídváz mesés kezelhetőséget és stabilitást kölcsönöz, s jól harmonizál a futóművel. Elöl 320 mm-es, hullámos dupla Braking tárcsák és beléjük harapó négydugattyús, radiális Brembo féknyergek, hátul 245 mm-es, hullámos tárcsafék egydugattyús féknyereggel felel a brutális lassulásért.


A Dorsodurót finom alkatrészei, gyönyörű designja és supermotót meghazudtoló kényelme teszi alkalmassá egyaránt az önfeledt és kemény motorozásra és a városi használat mellett túrákra is.


 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 749.90 ccm (45.76 cubic inches)
Lóerő 92.00
Száraz tömeg 186.0 kg (410.1 pounds)
Első kerékméret 120/70-17.
Hátsó kerékméret 180/55-17.
Első fék Double disc
Hátsó fék Single disc
Üzemanyag tartály 12.00 litres (3.17 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.