Előző tesztünknél kicsit közbeszólt az időjárás, de a mostani előrejelzés se zivatart, se esőt nem jósolt, így bizakodva vágtunk neki az útnak. A reggeli indulásnál jó idő volt, kellemes hőmérséklet, 24 fok, semmi nem zavarhatta meg a tesztet. A forgalmi helyzetből adódóan kicsit késve tudtuk átvenni a kiszemelt járművet, melyet azonnal használatba vettünk. A gyújtáskulcs elfordításával az összes kijelző és műszer életre kel, elvégezve ezzel az első ellenőrzést.
A vészleállító visszaállítása és az indító gomb lenyomása után kellemes búgó hangot adott ki a motor, és a kipufogón kiáramló gáz. A kezelőszervek a BMW-től megszokott módon helyezkednek el. Balra és jobbra is külön kapcsoló áll rendelkezésünkre, ha befejeztük a sávváltást vagy a kanyarodást, akkor egy harmadik gomb segítségével tudjuk a berendezést lekapcsolni. Természetesen minden kézre esik, és könnyen elérhető, így nem a műszerek babrálásával és a kapcsolók keresgélésével kell tölteni menet közben az időt, hanem a forgalommal és a környezetünkkel foglalkozhatunk. A gyors beöltözés után már nem maradt más, csak az első üzemanyagkút megkeresése és a motor feltankolása.
A hőmérséklet elérte a 32 fokot, így igen kellemetlen volt ácsingózni a motoros védőfelszerelésben a motor mellett. Csapjunk a lovak közé. A motor elérte az üzemi hőfokot, így már semmi nem tarthatott vissza, hogy kezeink közé kaparintott masinával szeljük a forró aszfaltot. Egy idő után a menetszél sikeresen lehűtött, így oda tudtunk figyelni a motor részleteire és azokra az élményekre mely a motorozás közben ért. A motor és a kipufogó kellemesen duruzsoló hangját hallottam a sisakomban. A motor fordulatszám-tartománya a szokásos V motorokéval vetekszik, 8-9000 között lehet forgatni.
A nyomatékos 800 cm3-es blokknak köszönhetően kellemes útitársunk lehet egy hétvégi motorozás során. A 85 LE-s erőforrás a hosszabb távú motorozáshoz is elég erőt biztosít. A nyomatékkal sincs semmi gond, akár két személlyel is megfelelően lehet gyorsítani. A 187 kg-os száraz tömegű motor a könynyű sport-túra motorok sorába emeli a teljesen burkolt járművet. A szélvédelem nagyszerű volt, bár ebben a hőségben inkább kihagytam volna ezt az élményt, mert a ruhám alatt egyre forróbb volt a helyzet. Utunk során sikerült ismét a magyarországi útviszonyoknak megfelelően kipróbálni több minőségű aszfalton is (kátyúk, gödrök, hepehupák, poros és kavicsos, koszos) a futóművet és a gumiabroncsok tapadását. Sikeresen helytállt a motorkerékpár futóműve. Egyszer hozott csak kellemetlen helyzetbe, mikor a meleg aszfalton egy poros részre értem, és a tapadás megszűnt a gumi és az út között. Viszont amint kiszaladt a poros részről, azonnal visszaállt az addig megtapasztalt biztonságos úttartása. A motor súlypontja megfelelő helyen van, így nem jelent gondot, ha kanyarba kell bedönteni a motort. Akár egyedül, akár ketten ültünk a motoron, mindig szelíden viselkedett, és olyan könnyen lehetett irányítani, hogy akár egy gyerek is meglovagolhatná :). Igaz, ezt a lehetőséget nem próbáltuk ki, mert a méret az igen csak felnőttesre van szabva. Hosszabb úton is, fáradtság nélkül állhatunk fel a nyeregből és gyönyörködhetünk motorunk csodás idomaiban. A szemet és fület egyaránt gyönyörködtető jármű alkalmas kezdő és már motorozni tudó motorosnak. Köszönettel tartozom a BMW Magyarországnak, hogy lehetőséget biztosított a motor kipróbálásához
Műszaki adatok
|
BMW F 800 S 2006 |
Motor |
2 hengeres, DOHC Hengerenkénti szelepszám: 4 Szívó-/kipufogószelepek |
Hengerűrtartalom |
798 cm3 |
Furat/löket |
82/75,6 mm |
Névleges teljesítmény |
62,5/85 kW/Le 8 000 ford./ perc |
Maximális forgatónyomaték |
86 Nm 5 800 ford/ perc |
Sűrítési viszony |
12,0:1 |
Keverékképzés |
elektronikus szívócső-befecskendezé |
Tengelykapcsoló |
mechanikus működtetésű többtárcsás olajfürdős |
Váltó |
hatsebességes |
Váz |
alumínium hídváz |
Első futómű |
43 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvilla |
Hátsó futómű |
egyágú alumínium lengővilla |
Tengelytáv |
1466 mm |
Villaszög |
63,8o |
Első fék
|
elöl két tárcsa, átm. 320 mm |
Hátsó fék
|
egy tárcsa, átm. 265 mm |
Első gumi
|
120/70-ZR17 |
Hátsó gumi
|
180/55-ZR17 |