Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

BMW G 650 Xcountry




BMW városi ficsúroknak
[InfoBike.hu | Motortrader-Kincses] Felvétel dátuma: 2010.05.15
BMW, G650, Xcountry


Az ötvenes és a hatvanas években azokat a motorokat hívták scrambler-nek (az angol szó jelentése: mászni), amelyeket kisebb átalakítással terepen is lehetett használni. A G 650 Xcountry is ilyen sokoldalú jármű, hiszen két eltérő koncepció előnyeit ötvözi: az utcai motorok kiváló közúti használhatóságát az endurókra jellemző terepalkalmassággal.

Ez a modellváltozat mind látványában, mind műszaki szempontból nagyban különbözik testvéreitől. Fényterelő bordázattal ellátott kerek fényszórója, borítást mellőző műszerfala, lépcsős ülése és vastag, ívelt csőhöz rögzített, kerékhez közeli első sárvédője miatt egyértelmű formai rokonságban áll a klasszikus scramblerekkel. Nagyon jól illik összképéhez a magasan vezetett kipufogó és a kétszínű mélyfekete/matt fehéralumínium metál fényezés.
Műszaki szempontból is hasonló önállóság jellemzi. Teleszkópvillája a 240 mm rugóúttal is példás utazókényelmet és terepalkalmasságot szavatol. Gázos lengéscsillapítóra épülő hátsó rugóstagján állítható a húzófokozati csillapítás és a rugó-előfeszítés: itt 210 mm a rugóút. Ezenkívül a BMW mérnökei olyan hossz-szabályozással is ellátták, amelynek segítségével 840 és 870 mm közé állítható be az ülés magassága. A rezgéscsillapító súlyokkal kiegészített magas alumínium kormány jóvoltából kimondottan laza, stresszmentes testtartást tud felvenni a pilóta, amely igen hasznos a városi forgalomban. Megfelelően át lehet látni a forgalmat, de igencsak figyelni kell a magas építésű járművekre. Egy scrambler-en magától értetődő részlet a drótküllős kerék. A G 650 Xcountry e tekintetben is súlytakarékos, hiszen üreges alumíniumöntvény-kerékagyakkal és eloxált alumínium felnikkel készül. A jellegzetesen scrambler-es 19 colos első és 17 colos hátsó kerék tengelye is üreges kivitelű. A 100/90 (elöl) és 130/80 (hátul) méretű gyári gumik méretezésükkel és mintázatukkal egyaránt a scrambler sokoldalúságát szolgálják. Ez a modellváltozat elöl 300, hátul 240 mm átmérőjű féktárcsával rendelkezik.  A féknyergek úszóágyazásúak, közülük az első két dugattyúval van ellátva. A csekélynek tűnő dugattyú szám ellenére is igen hatékonyan tudja a motort lassítani a fékrendszer. A végáttétel pontosan akkora, mint a streetmoto esetében, azaz 16-os az első és 47-es a hátsó lánckerék. Ennek következtében a gyorsítási készsége is igen jó, valamint a végsebesség is elegendő. A motort mindenkinek tudom ajánlani, aki városban szeretne motorozni, esetleg a munka után vagy csak hétvégi szórakozásként ki szeretne ruccanni a közelben található, úttalan utakra.

Műszaki adatok
Erőforrás 652 cm3, egyhengeres, négyszelepes, DOHC
Furat/löket 100,0/83,0 mm
Max. teljesítmény 39 kW, 53 LE, 7000 ford./perc
Max. nyomaték 60 Nm, 5250 ford./perc
Keverékképzés BMS-C II
Tengelykapcsoló többtárcsás, olajfürdős
Váltó körmös kapcsolású, ötsebességes
Váz típusa acél hídváz
Rugóút elöl/hátul 240/210 mm
Abroncsok elöl 100/90-19
Abroncsok hátul 130/80-17
Fékátmérő elöl szimpla tárcsa, 300 mm
Fékátmérő hátul szimpla tárcsa, 240 mm
kulcs érték
kulcs érték
Hosszúság x Szélesség 2185 mm x 860 mm
Tengelytáv 1498 mm
Ülésmagasság 840-870 mm
Üzemanyagtartály  9,5 L
Önsúly, feltankolva 160 kg

 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.