Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Beta 4.0 Szuper-motyó




[InfoBike.hu | Szaniszló Máté Szani] Felvétel dátuma: 2010.07.30
Beta, supermoto


?Nem elé­ged­he­tünk meg mo­tor­ja­ink ver­seny­sport­ban be­töl­tött sze­re­pé­vel, a hét­köz­na­pok em­ber­ei is Be­táz­za­nak!?- Hang­sú­lyoz­ta ki a spor­tesz­kö­zö­ket gyár­tó cég fron­tem­be­re, mi­kor is ter­ve­ik­be vet­ték hét­köz­na­pi hasz­ná­lat­ra al­kal­ma­tos mo­tor­ke­rék­pá­rok gyár­tá­sát a ver­se­nyen­du­rók és triál­mo­to­rok mel­lett, me­lyek to­vább­ra is fő szeg­men­se­ik ma­rad­tak.

Lényeges szempontok alapján kellett megalkotni az új motorjaikat. Így készült el a 4.0 Szupermotard elnevezésű utcai szupermotó is, amit bárkinek melegen ajánl a gyártó, mégis valami azt sugallja, már első látásra is, hogy a fiatal korosztály „menőmanója" lesz a kis Beta. Egy hobbi szupermotard legyen pofás, korszerű dizájnt kell, hogy képviseljen (így a csajok is jobban tapadnak). Ám a vonzó külső mellett még fontosabb szerepet tölt be a beltartalom, a motorblokk, a futómű és a fékek!

 

Kezdjük az erőforrással. Tartós, mégis fiatalosan erős nyomatékos blokkot álmodott a bringa alá a mérnökgárda. Önmagában ezzel semmi gond, ámbár erre megfelelő erőforrás nem volt a tarsolyban, új motorblokkot tervezni, pedig óriási beruházást jelentett volna. Így megrendelték a Suzukitól, az évtizedek alatt és által megedződött DR motorblokk sorozatot, konkrétan a DR 350-ből származó levegő-olaj hűtéses, egy vezérműtengelyes, 5 sebességgel ellátott erőforrást, megspékelve elektromos indítómotorral. Természetesen. nem alaptalan a 4.0 típus megnevezés, 400 cm3-re emelték a hengerűrtartalmat, így is teljesítve az Euro 3-as normáinkat. Nem mondanám korszerű választásnak, leginkább megbízható, tartós, igénytelen jelzőkkel illetném, pontosan megfelelő, maximális teljesítménnyel.

A japán motorblokkot egyedi, saját vázukba építették be, mely egy acél bölcsőváz, hagyományos rugózó elemekkel bővítve. Apropó rugózás! Nincsen hiper-szuper fordított villa, sem titán-nitrid bevonatú becsúszó részek, mégis kiválóan helytálló, komfortos menettulajdonságokat biztosító teleszkópszárakkal látták el a Betát, meglehetősen hosszú rugóutakkal ötvözve, ami mindenképpen előnyt jelent napjaink off-road minőségű útburkolatain. Hátul központi rugóstag teszi a dolgát, amit szintén túlméreteztek a motor képességeihez mérten, így nem fog szégyenben maradni, és nemcsak a tükörben láthatjuk majd a kis kanyarvadászt.

Megállásunkat Nissin fékek biztosítják, elöl két, hátul egydugattyús nyergek végzik el a munkát, – meglehetősen jól. Nem egy radiális SM racing a cucc, de különösebb erőkifejtés nélkül is képes első kerékre állítani a masinát, tehát jó hatásfokú, jól adagolható rendszert installáltak Betáék.

 

Viszonylag sok időt töltöttünk kettesben a motorral, így volt időm bőven meglátni a benne rejlő lehetőségeket, miszerint a finom, jóindulatú, kellemes erőforrás akár még kettesben is kerékre állhat ügyes csuklómozdulatra, továbbá nagyon szép végsebesség elérésére képes, ami saját digitális műszeregysége szerint a 140-et karcolja. Kanyartulajdonságai szintén stabilak, szépen fordul a kiszemelt íven a szupermotard, a lábtartókig döntve pedig, nagyon sportos kanyarsebesség elérésére képes. Ezt a gyári, jó minőségű gumiabroncsok is támogatják.

Mindent egybevetve egy utcai hobbimotort kínál a gyár korrekt áron, mely nem veti meg a sportos bevetéseket sem, sőt ügyes pilóták kezében riválist képezhet komolyabb technikákkal szemben is.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.