A mondás pont illik a legújabb Runnerre. A nagy teljesítmény nem párosul hatalmas idomzattal, a 200-as modell ugyanolyan méretű burkolatot visel, mint a legkisebb 50-es Runner. Így az 50-es modellhez képest csak 26 kg-mal nehezebb. A VXR által leadott 19 lóerő a legtöbb robogó számára irigylésre méltó gyorsulást eredményez.
|
Nagyon kompakt külsővel rendelkezik a 200-as Runner |
A 1997-es bevezetése óta a Gilera család az egyik legkedveltebb robogója. Jelenleg három különböző erőforrás közül választhatunk: 50, 125 és 200-as a kínálat. Az új 200-as Euro 2-es normáknak megfelelő blokk 19 lóerős, 17 Nm nyomatékkal párosulva. A CVT fokozatmentes váltóval tökéletes párost alkotnak.
Az új modell nagyobb kerekeken gördül. Az eddigi 12 colos helyett előre 14"-os, míg hátulra 14"-os hatküllős felni került. A nagyobb kerékméret jó hatással volt a Runner-re, nagyobb sebességnél növekedett a stabilitás, és kényelmesebbé vált az úthibákkal tarkított utak átvészelése.
Váz, felfüggesztés
A váz kialakítása is már-már nagymotorszerű. Dupla bölcsővázat alkalmaztak. A tankot a középtartó váznyúlvány (csatorna) alá helyezték, az alacsony súlypont elérése érdekében, ezzel növelve a motor stabilitását. A futóműben elöl hagyományos 35 mm átmérőjű villa dolgozik, hátulra hidraulikus dupla rugóstag került.
Fékek
A fékek tekintetében is igazodtak a mérnökök a nagyobb teljesítményhez. Előre 240 mm átmérőjű kétdugattyús tárcsaféket, míg hátulra 220 mm-es egydugattyús tárcsaféket szereltek.
Dizájn
Külsőre sem a klasszikus formák jellemzik a Gilerát. Az SP változat vörös-fekete fényezése mellett, a vörös-fekete kockás mintázat a sportosságot tovább fokozza. Ezenkívűl a kerekeken piros csík is díszeleg. Az első ikerlámpa a Runner-nél megszokott módon néz ki. Jól illeszkedik az éles első idomba, ami a hátsó lekeskenyedő faridommal párosulva már-már sportmotorszerű érzetet kelt. Elöl természetesen az irányjelzők az oldalidomban helyezkednek el, míg hátul átlátszó burájú irányjelzőket láthatunk. A műszerfal is a sportosságot hangsúlyozza. Nagy részét a kerek fordulatszámmérő foglalja el, ami mellett, igazodva a mai trendhez digitális műszeregységet találunk.
Menet közben
Első utam alkalmával a városban volt dolgom. Persze, hogy a felújítások alkalmával megint dugóba kerültem, de a Runner jó társnak bizonyult a probléma leküzdésére, keskeny építése miatt könnyedén elfértem a kocsisorok között, fürge mivoltából adódóan a piros lámpától általában elsőként rajtolhattam. Üléspozíciója inkább sportos, mint kényelmesnek mondható. Itt gondolkozzunk el, hogy miért is választottuk a Runner-t. Ha sportosan szeretnénk robogózni, s könnyedén elférni kis helyen is, akkor érjük be kicsit szűkebb lábtérrel, sportosabb üléspozícióval. A futóművét sem a magyar utakra tervezték, kicsit túl sportosra sikeredett, ami nagyobb úthibák esetében kis kellemetlenséget okozott, viszont a feszes futómű jó minőségű úton megmutatta jó oldalát is, gyorsabb kanyarokban hihetetlen stabilitást eredményezett.
|
|
Másnap két személyel tettük probára a VXR-t és elindultunk a Velencei-tó irányába.
A hátsó utasnak is kicsit kevesebb hely jut, ennek ellenére a dizájnos kihajtható lábtartó, és a hátsó utaskapaszkodó megfelelő biztonságot nyújt. Kisebb csomagunk, és egy nyitott sisak az ülés alatti tárolórekeszben könnyen elfért. Két személyel kicsit csökkent a Runner fürgesége, de így is maradt benne elég erő egy átlagos 100-as tempónál akár egy előzésre is.
Összességében a Runner-t a város meghódítására, és kisebb kiruccanásokra tervezték. Főként azoknak válhat be ez a stílus, akik robogón ülve is a sportos menettulajdonságok felé kacsintgatnak.
Műszaki adatok
|
Gilera Runner VXR 200 2006 |
Motor |
1 henger, 4 ütem, Vízhűtéses |
Lökettérfogat |
198 cm3 |
Teljesítmény |
19 LE/ 29,5 Kw 9750 ford./perc |
Max. nyomaték |
17 Nm 8000 ford./perc |
Első futómű |
38 mm-es hidraulikus teleszkópvilla |
Hátsó futómű |
Dupla rugóstag állítható előfeszítéssel |
Fékek elől / hátul
|
kétdugattyús 240 mm-es /egydugattyús 220 mm-es tárcsafék
|
Gumiméret |
Elöl 120/70-14”, hátul 1640/60-13” |
Méret (H x M) |
1840x750 mm |
Száraz tömeg |
129 kg |