A 2007-es esztendőben sem unatkozhatnak a motorosok és, igencsak meg kell gondolni azt, milyen motort is választ, aki egy kellemes motoros élményre áhítozik. Amennyiben nehézséget okozna a döntés, nem kell mást tennie, mint kipróbálnia az ideálisnak gondolt motorkerékpárt.Én is így tettem. Motoros Barátaimmal megbeszéltük, ha szombaton nagyon jó idő lesz, azaz motorosnak való napsütés és hőmérséklet, nekivágunk egy jó kis túrának. Mivel még igencsak a tavaszt tapossuk, így az indulás időpontját sem tűztük ki koraira, hogy a nap sugarai fel tudják melegíteni a levegőt és az aszfaltot annyira, hogy csak a motorzásra tudjon koncentrálni a jól felöltözött motoros. Az indulási helyre időben megérkezett mindenki, már csak a motoromra kellett várni, - ami a Honda tesztkaravánján érkezett meg. Szemből gurult felém és már akkor megéreztem, hogy egy különösen kellemes nap vár rám.
Aranyszínű, „csupasz” a Honda Hornet. Nem is járt máson az agyam, csak azon, hogy erre a szépségre minél hamarabb felülhessek, és megtehessem vele az első métereimet. Ránézésre is érdekes a modell. 2006-ban még kereklámpás motort felváltotta egy csodás, kis fejidommal ellátott, futurisztikus formájú gyönyörű kerékpár. A naked-bike érzést teljesen visszaadó kinézet azonnal mutatja a motor értékeit. Ha lehet ilyet mondani, a kinézet alapján ez egy megfelelő motor a streetfighter-eknek. Semmi felesleges kilógó „izé” nincs a motoron, ami egy dőlés esetén eltörhetne. A hátsó kerék felett magasan ível a sárvédő és az ülés, - a sportmotoroknál, pontosabban a GSX-R-nél látható kipufogó megoldással dobják fel a gépet. A szemet gyönyörködteti szemből és hátulról is ez a gép.
Miután az összes fontos papírmunkát elvégeztük, és magamnak tudhatom a gépet, beindítom a motort, hadd melegedjen be teljesen, érje el az üzemi hőfokot. Nem szeretnénk egymásnak sérüléseket okozni ezen a gyönyörű napsütéses délutánon. A kellemes dohogás után, mikor a hőmérséklet kijelző szerint kezdi megközelíteni az optimális hőfokot, kicsit meghúzom a gázkart, halljam, mit is várhatok ettől a gépsárkánytól. A kipufogón gyönyörű hangorkán áramlik ki, amint hatezer fölé emelkedik a fordulatszámmérőn a mutató. A markolatot elengedve a fordulat azonnal visszaesik, és ismét kellemes dohogássá gyengül a motorhang. Összehúzom magamon a bőrruhámat, felveszem a bukót, becsatolom, és behúzom az összes cipzárat, hogy egy kis menetszél és a hűs levegő se tudja elvonni a figyelmem a motorról.
Amikor ezzel is megvagyok, felveszem a kesztyűt, és nagy gondosan eligazítom a még betöretlen motoron magam. Kigurulunk a forgalomba, és óvatosan – ahogy az autók hada engedi – kicsit melegítjük a gumikat. Mi már tudjuk, mi következik, de a motorok és a Hornet csak sejtheti, hogy ez nem egy átlagos próbaút lesz. Szerencsére a várost gyorsan magunk mögött hagyjuk, és elindulhat a motorok hajszolása a Bükk kanyargós útjain. Süt a nap, csiripelnek a madarak, és a társaság élvezettel veszi a kanyarokat. Egyik kanyart a másik után. Egyre jobban bemelegszenek a gumik, bár még mindig nem érik el az optimális hőfokot, mint egy versenygumi, de nem is oda szánták a Honda mérnökei.Már több mint fél órája kergetjük a gépeket, és még senki nem fáradt el. Nem érzem, hogy kényelmetlen lenne az üléspozíció, pedig nem vagyok egy „mélynövésű” versenyzőpalánta. A lábtartón kényelmesen tudom tartani a lábaim anélkül, hogy kicsit is elkezdene elmacskásodni. A kanyarok meg csak jönnek, jobbra dől, majd balra dől a motor, és az íveket nagyon szépen tartja, amiket a kanyar bejáratánál meghatároztam. Kezd egyre inkább olyan érzésem lenni, hogy egy tanuló vagy újrakezdő motorján ülhetek, mert egy igen csak kezes bárány van a fenekem alatt. Semmi virgonckodást, semmi rosszindulatot nem tudok felfedezni a motorban. A kanyarokból kiérve gázadásra azonnal reagál a parancsaimra, és megfelelően gyorsít a motor.
Szerencsére nem kell folyamatosan pörgetni, és magas hatezer feletti tartományban tartani a motort, mert már alacsonyabb háromezer, háromezer-ötszázasfordulattól szépen és egyenletesen dolgozik az erőforrás. Ez a teljesen átdolgozott 600 cm3-es motor megfelel a legmagasabb európai követelményeknek is. A motort nem másból fejlesztették, mint a szupersportba szánt CBR 600RRerőforrásából. Ennek is köszönhető, hogy az előző modellhez képest csak az erőforrás könnyebb 5 kg-mal. A motort egészen biztosan nem a nagysebességű motorozáshoz találták ki, mivel egy kicsit nagyobb sebességnél erősen mellbe vágja az embert a menetszél. Értem ezalatt, hogy az autópályán megengedett maximális sebesség felett már igen csak erősen kell kapaszkodni a „szarvakba”, hogy a légáramlás le ne szakítsa a motorost a nyeregből. Ez talán nem is baj, mert egyre szomorúbb baleseti statisztikáról hall az ember és fia is. A kanyargós részről kiérve elértünk Eger csodás városába, és a hegyi szerpentinek után a kis sikátorok között is megnézhetjük a motorok komfortosságát. Szerencsére nemcsak nekünk tetszett az új motor. Minden szem felénk fordult, mikor a sokadalom mellett elhaladtunk. Keresve a helyet, hol lehetne megfelelően megörökíteni az utókornak a paripa emlékeit, bekeveredtünk a város főterére, ahol nem kis feltűnést keltve megálltunk. A múlt nagy embere – Dobó István szobra – elé állítottuk le csillogó csodánkat és a ragyogó napsütésben az érdeklődők tekintetétől kísérve kipihentük eddigi utunk fáradalmait. A kis pihenő után elindultunk hazafelé, a hőmérséklet a tavaszi időnek megfelelően rohamosan kezdett csökkenni. Még jó pár kanyar állt előttünk. Nem szerettünk volna ugyanazon az útvonalon hazamenni, mint amin meglátogattuk Észak-Magyarország egyik legszebb városát. A nagyon szerpentines rész után kanyargós, de kevésbé szerpentines részen haladtunk forgalomban. Nemcsak a motorosok, de az autósok is mind kivágytak a természetbe. Ez érezhető is volt. Hatalmas figyelmet igényelt tőlünk, hogy a négykeréken haladók „hibáiból” senkinek ne legyen baja.
A fenekem alatt lévő virgonc motor minden parancsomra azonnal reagált, így sem a gyorsítással, sem kanyarodással nem volt probléma. Egy esetben kellett csak kipróbálni a fékek és a gumi képességeinek határát, de elmondhatom, azzal sincs semmi probléma. Legyen elég erős a pilóta, hogy a hatalmas lassulást, melyet a duplatárcsás fékek tudnak produkálni, elviselje, sőt fenn tudjon maradni a nyeregben. Hazaérve a gurulásról, a kis csapat már a következő kört tervezi, és azt, hogy ezzel a motorral egy életre barátságot lehet kötni, sőt szerintem a "szerelmek" közé is fel lehet írni. Csak gratulálni lehet a mérnököknek, akik ezt a minden igényt kielégítő kétkerekűt elkészítették. És pár paraméter még, mit is kínál a motor: