A gép igazán sportmotorhoz illően viselkedik, kis fordulaton csak gyengélkedik, pörgetni kell keményen, hogy megmutassa oroszlánkörmeit. 8000-res fordulatszám felett mutatja meg igazán mit tud. Az alumíniumvázas off-road gépek úttörőnek számítottak, mikor megjelentek a 90-es években. Azóta az anyagokat és a gyártási eljárást tökéletesítette a Honda. A CRF-en alkalmazott aluváz szilárdsága a régebbi típusokkal összehasonlítva meghaladja a króm-molibdén ötvözetű acélvázakét.
Pehelysúlyú váz, pörgős négyütemű motor, jó minőségű futómű-elemekkel párosítva, ütőképes krosszgépet alkot. Elöl két kimondottan erős, 47 mm belsőcső átmérőjű Showa teleszkópszárakkal büszkélkedhet. A hátsó lengővilla Pro-Link himbarendszerrel kapocsolódik a szintén Showa gyártmányú gáztartályos rugóstaghoz. A fékek eléggé egységes képet mutatnak, hacsak a tárcsákat nézzük, elöl-hátul 240 mm átmérőjű darabokat alkalmaznak. Blokkja dupla kipufogórendszeren keresztül lélegzi ki magából az égéstermékeket. Ez a megoldás is a csúcsteljesítményt növeli. A nagyobb 450-es testvérnél megelégedtek a szimplacsöves rendszerrel a tervezők. Szívóoldalon 40 mm-res torokátmérőjű Keihin porlasztó állítja elő a benzinkeveréket. A motor erejének optimális kihasználását igazi, hondásan precíz váltómű segíti. Az 5 fokozat finoman, pontosan kapcsolható. Most lássuk a tesztpilótánk véleményét, átadom a tollat Gotának.
|
|
Amikor ránézek a motorra, a külseje alapján egy nagyon durva vadállatot látok. A duplacsövek a hátulján arra engednek következtetni, hogy itt egy nagyon agresszív gép dolgozik. Erre kíváncsi is vagyok, hiszen az elődjénél nem dicsérték az erejét. Elinduláskor rá is kellett jönnöm, hogy ezt bizony forgatni kell. A gyári adatokban szereplő 29 Nm-t tényleg csak középtartományban hajlandó leadni. Közép- és felsőtartományban már elhiszem, hogy 43 lóerős, viszont alkalmazkodni kell hozzá. Kigyorsításkor, kanyarból kiérve nem árt „sercegtetni” a kuplungot, aztán húzni és még tovább húzni a gázt. A rugókat szerettem volna egy kicsit lágyabbra venni, ugrásoknál még így sem koppant volna, így viszont rázós, kátyús felületen nehéz volt kézben tartani, és a hepehupás kanyarokban nyomon tartani a motort.
Motor
Motortípus: Vízhűtésű, négyütemű,
négyszelepes SOHC egyhengeres
Hengerűrtartalom: 249 cm3
Furat x löket: 78 x 52,2 mm
Kompresszióviszony: 12,9:1
Keverékképzés: 40 mm Keihin FCR síktolattyús porlasztó
Teljesítmény: 32 kW (43 Le) 11000 ford./perc
Forgatónyomaték: 29,2 Nm 9500 ford./perc
Gyújtás: Digitális
Indítás: Berúgókar
Erőátvitel
Sebességváltó: 5 sebességes
Szekunder hajtás: Lánc
Váz és futómű
Első felfüggesztés: 47 mm fordított Showa teleszkópvillla
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link lengővilla Showa központi rugóstag
Első fék: 240 mm tárcsafék,
kétdugattyús féknyereg
Hátsó fék: 240 mm tárcsafék,
egydugattyús féknyereg
Első kerék: 21 x 1.60
Hátsó kerék: 19 x 1.85
Első gumi: 80/100-21 51M
Hátsó gumi: 100/90-19 57M
Méretek és tömeg
H x Sz x M: 2172 x 827 x 1277 mm
Tengelytáv: 1479 mm
Ülésmagasság: 965 mm
Szabadmagasság: 361 mm
Saját tömeg: 93,3 kg
Tank: 7,3 l