Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

KTM 990 SMT 2009




A Túra Supermoto
[InfoBike.hu | Motortrader-Szeles] Felvétel dátuma: 2010.05.14
KTM, SMT 990, supermoto


Ilyen eddig még nem volt, az SMT egy külön oldalt ír a motorkerékpározás történetének nagy lexikonjába! Az újdonság merészen ötvözi egy kecses és erős Supermoto tulajdonságait egy túramotor megfontoltságával és kényelmével.

A KTM „ready to race" jelmondatának megfelelően, ez a motor is igencsak sportosra sikeredett. Az SM utáni T betű a Tour, az angol túra szó első betűjét jelöli.
KTM 990 SMT
Erőforrás

A hajtásáról a korábbi Superduke R blokkja gondoskodik, amely itt 115 lóerőt teljesít. A Supeduke-ban még musztáng módjára vaduló erőforrást megszelídítették, a teljesítmény-leadását optimalizálták az adott feladathoz. Ennek eredményeképp egy már viszonylag közepes fordulatról is jól dolgozó blokkot kaptunk az SMT-be, amely egy gőzkalapács erejével képes kigyorsítani a kanyarokból, feltéve ha tényleg a  „kedvénél" tartjuk, ugyanis az 5000 alatti tartományban nem túl meggyőző lóerőmennyiséget küld a hátsókerékre. Ennek viszont meg kell fizetni az árát, a nagy V2-es szereti a benzint, csakúgy mint elődei, ez a blokk is fogyaszt rendesen. A motor nagyon szórakoztató, könnyű, viszonylag erős és remek fékek vannak rajta.

Futómű

A futóműben WP rugóstagokat alkalmaztak, amelyek kiválóan nyelik el még a legkomiszabb úthibák többségét is. A korábbi 990-es Supermotónál szerzett tapasztalatokat felhasználva alakították ki az új gép első és hátsó felfüggesztését. Az „öreg" puhább viselkedését most rövidebb rugóutak kialakításával igyekeztek csökkenteni. A feszesebb felfüggesztés a gyári beállításokkal pontosan megfelelt közútra, az SMT még sportosabb vezetési stílusnál sem akart kijönni a sodrából. Elöl a 48 mm belsőcső átmérőjű villa kifejezetten szilárd darab, még a legdurvább fékezéskor is sebészi pontossággal vezeti és passzírozza az első kereket az aszfalthoz. A hátsó, szintén White Power márkájú Monoshock rugóstag himbarendszer nélkül köti össze a lengővillát és a vázat. A rugók elöl 160, míg hátul 180 mm-es utat képesek megtenni.

Két személlyel terhelve az SMT-t a rugók jobban összeülnek, és a motor szinte úszik az úton, miközben röhögve megy át az útegyenetlenségeken. Az SMT viszonylag könnyű és erős öntött Marchesini felniken gurul, amelyek a könnyebb terep-igénybevételt is kibírják. Tehát ha kedvünk tartja, nyugodtan lemerészkedhetünk az aszfaltozott útról, a KTM nem zárkózik el a kalandok keresésétől... A motor sportos, de utasainak igazi túramotoros kényelmet igyekszik biztosítani.

Komfort

Ezen törekvés eredménye az ülés kialakításán is észrevehető. A széles és vastagon párnázott ülés nem túl puha, hanem éppen megfelelő keménységű ahhoz, hogy jól tartson és még hosszú úton se legyen fárasztó a rajta való ücsörgés. Az üléspozíció kialakítása is tökéletes. Kényelemben verhetetlen az SMT, főként ha egy mindennapi SM gépről ülünk át a hátára. Ezzel a motorral kényelmesen lehet utazni akár több száz kilométert is, a nagy párnázott ülés miatt nem fogja kényelmetlenül érezni magát a pilóta.


Az utas részére kapaszkodókat helyeztek el hátul, amelyeket topcase-tartóval kombináltak. A nagy testű motoron, ahol csak lehetett igyekeztek az alkatrészek súlyából lefaragni, így a motor száraz súlya mindössze 196 kg lett. Az alumínium kormány, a megkurtított sárvédők, az apró, alumíniumból készített alkatrészek, mint például az utas lábtartója, mind részt vesznek a súly minimalizálásában. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az SMT mindössze 5 kilóval lett nehezebb mint az SM változat. Ez a bravúr is a fejlesztőgárda kitűnő munkáját dicséri. A kényelmi szolgáltatások színvonalát tovább növeli, hogy a fék- és a kuplungkarok a vezető kéz méretéhez állíthatók! A közepes méretű szélvédő jól terel, de igazán a 180 cm-es testmagasság körüli pilóták élvezhetik leginkább áldásos hatását. 

Fékek

A tervezők nem garasoskodtak az alkatrészek kiválasztásakor, az első fékrendszerben egy pár Brembo monoblok kialakítású féknyereg dolgozik. Ezeket a fékeket a legkeményebb sportmotorokra szerelik, a piacon most ez a csúcs! A KTM viszont optimalizálta a fékek erejét, és növelte az adagolhatóságukat. Így az erős fékek egyáltalán nem ijesztőek, de a vezető tudhatja, hogy mindig elég tartalék áll a rendelkezésére.

Hogy milyen érzés vezetni a motor?

Kijelenthetem, hogy nagyon jó. Elcsépelt szöveg, de a „vezető már az első kilométerek után otthon érzi magát". Ez tényleg így van! Minden jól kézre áll, a motor jól veszi a gázt, könnyedén fordul a kanyarokba, emellett kitűnő fékei vannak. Kell-e ennél több? Igen! Egy SMT tulajdonos számára mindenképp... Először is rengeteg szabadidő, mert ezen a motoron azt remekül lehet eltölteni. Ez a gép sok mindent megenged a gazdájának, amit egyéb motorok nem. Ha akarja, kergetőzhet a supermotós haverokkal a szerpentineken, igaz ők gyorsabbak lesznek... Ha úgy tartja kedve, felpakolja  a motort csomagokkal és irány a nyílt országút.

A KTM egy merőben új gépet alkotott, amely ötvözi magában egy supermoto mozgékonyságát egy túramotor praktikumával. Gyors, kényelmes, szórakoztató.

 

Műszaki adatok
Motor típusa kéthengeres, négyütemű V75°,DOHC
Hengerűrtartalom 999 cm3
Furat x Löket 101 x 62.4 mm
Sűrítési arány 11.5:1
Keverékképzés Keihin EFI
Váz típusa Chrom-Molybdén ötvözetű acél
Villaszög / Utánfutás  65.6° / 109 mm
Felfüggesztés elöl WP USD Ø 48 mm
Felfüggesztés hátul WP-Monoshock
Rugóút elöl / hátul 160 / 180 mm
Fékek elöl
Brembo 4 dugattyús, 305 mm tárcsával
Fékek hátul
Brembo 2 dugattyús, 240 mm tárcsával
Gumiabroncs elöl
120/70-17
Gumiabroncs hátul 180/55-17
Tengelytáv 1505 mm
Tank 19 liter
Ülésmagasság 855 mm
Önsúly 196 kg

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 999.00 ccm (60.96 cubic inches)
Lóerő 113.98
Száraz tömeg 196.0 kg (432.1 pounds)
Első kerékméret 120/70-17
Hátsó kerékméret 180/55-17
Első fék Double disc. 2 x Brembo four piston fixed-caliper, radially bolted
Hátsó fék Single disc. Brembo 2-piston floating caliper, brake disc
Üzemanyag tartály 19.00 litres (5.02 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2018 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.