Középsúlyú cirkálót dobott piacra 2006-ban a Kawasaki. 903 cm3, V2-es folyadékhűtéses motor, hengerenként 4 szelep, digitális gyújtás, ? mindez jó kiinduló alap, hogy kívül-belül részletesebben szemügyre vegyük a VN 900 Classicot.
A fő irányvonalat a VN 2000 szabta meg, ami a V2-esek között a legnagyobb. Az örökölt stílusjegyek egyértelműen egy (két) kategóriával nagyobb látszatát keltik a gépnek, mint amekkora valójában. A „long and low” (hosszú és alacsony) formatervezés éppúgy meghatározó, mint az igazi nagyoknál, ezáltal a kétlábas talajfogás kisebb növésű vezetőnél sem jelent gondot. Célközönségként a kezdőket jelölte meg a Kawasaki, ami nemcsak a „feles” cm3 – mennyiségnek a következménye, hanem például a finom reakciójú, jóindulatú szíjhajtásnak is. A tank és az öblös sárvédők egyaránt méretnövelő hatásúak, de ezekhez csatlakozik – folyadékhűtéses léte ellenére – a motor bordázata is. A hátsó sárvédő az ülésnél ugyanolyan széles, mint a VN 2000-en, és hátrafelé úgy keskenyedik, hogy a 180-as(!) gumi látványa maximálisan érvényesüljön. Az optikai tuning része továbbá a ferdére vágott végű kipufogó pár, melyből a szabadba áramló gázok már most teljesítik a 2007-től életbe lépő Euro-III emissziós normákat.
A motor karakterisztikáját úgy alakították, hogy a 0-80 km/óra sebességtartományban alacsony fordulatszámon is jól gyorsítson, így nem kell túlpörgetni még akkor sem, ha kicsit nagyobbakkal motorozunk együtt. A kis fordulatszám jótékony hatással van a fogyasztásra, amin dob még egyet a 18 literes tank is, így jókora távolságok megtehetők benzinkút látogatása nélkül. A fékek a Kawától megszokott hatékonysággal dolgoznak, főleg, hogy a hátsó kerékre is tárcsa került. A kezelhetőséget és komfortot növeli a széles kormány és az ergonómiailag tervezett ülés, míg a villaszög és az utánfutás értékeinek megválasztásakor a kis sebességnél való jó manőverezhetőség elérése volt a cél. Ha már a kormány szóba került, meg kell említeni, hogy a kezelőszervek gondosan polírozottak, és finoman működnek. Nem spóroltak a krómréteg vastagságával sem a különböző fedeleknél, a blokk nem krómozott részeit pedig feketére festették, éppúgy, mint a csőből készült vázat. A mindennapi praktikusságot szem előtt tartva, a tervezők gyújtáskulccsal nyitható üléssel látták el a cirkálót, mely alatt megtalálható a sisakzár és a szerszámkészlet, s még arra is ügyeltek, hogy az oldaltámasz kihajtása ülő helyzetben se jelentsen gondot.
További rokonságot mutat a VN 2000-rel az égéstér geometriájának kialakítása, valamint a háromszög alakú lengővilla is. Akik a használhatóságot illetve a gép értékét tovább akarják növelni, azok kiegészítőként blokkvédőt, szélvédőt, hátsó üléstámaszt, bőr oldaldobozokat, hátsó csomagtartót és első pótlámpákat rendelhetnek a VN 900 Classic-hoz, így teljes értékű túrázóvá tehetik.
Műszaki adatok
Kawasaki VN 900 Classic 2006
Motor típusa
4 ütemű, 2 hengeres V elrendezésű, vízhűtéses, SOHC
Hengerűrtartalom
903 cm³
Max. teljesítmény
40 kW (54 LE) / 6,000 ford./perc
Max. nyomaték
82 N·m / 3,500 ford./perc
Erőátvitel
5 sebességes, mechanikus
Felfüggesztés elöl
41 mm villa, 7 fokozatban állítható előfeszítéssel